Režie:
Tony ScottScénář:
Brian HelgelandKamera:
Paul CameronHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Denzel Washington, Dakota Fanning, Radha Mitchell, Christopher Walken, Marc Anthony, Giancarlo Giannini, Mickey Rourke, Rachel Ticotin, Roberto Sosa (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Bývalý vládní agent, nyní vyprahlý zabiják Creasy odešel ze služby a neví, co se sebou. Souží ho výčitky svědomí, a tak pití Jacka Danielse prokládá četbou bible, až mu starý kamarád a spolubojovník dohodí kšeft ˗ dělat v Mexiku, kde denně unesou desítky dětí, bodyguarda malé holčičce Pitě, dceři bohatých rodičů. Creasy se proti své vůli s blonďatou holčičkou sblíží, pak ale dojde nevyhnutelně k únosu. Pita zmizí, Creasey je těžce raněn, a ještě navíc obviněn, že se na únosu podílel. Sotva se trochu zotaví, vydává se na cestu pomsty. S pomocí novinářky Mariany Garcii se mu podaří proniknout mezi zkorumpované policisty a dostat se až k hlavě gangsterské organizace, tajemnému muži nazývanému Hlas. Odhalí, že únos měl být fingovaný, že si otec holčičky chtěl pomoci k penězům z pojistky a že se celá akce poněkud zvrtla… (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (756)
Nebudu zastírat, že jsem od toho čekal trochu víc. První polovina je působivým pohledem na rostoucí přátelství mezi sklíčeným osobním strážcem a okouzlující mladou dívenkou, která se díky hereckým výkonům a Scottově přesné režii sleduje jedna radost. Ta druhá ve znamení Washingtonovy pomsty a likvidace únosců sice nepostrádá spád a surovost, ale na pohled je překvapivě studená jak psí čumák a trhavé pohyby kamery mi spíše lezly na nervy, než aby všechno zpestřily. To ale nic nemění na tom, že Tony Scott byl skvělý režisér, co by zvládl natočit efektně snad i honičku na invalidním vozíku, a ten jeho akční drajv a zkušenost je tady v každé scéně a především pak v samotném závěru hodně cítit. Muž v ohni mě vzhledem k recenzím nenadchnul, ale na druhou stranu ani na chvíli vyloženě nenudil. 3,5* ()
Klasická americká rambo-morálka pomsty pokrytá kůži špičkové techno-thrillerové formy. Limonádový motiv honby za spravedlností a honby za posledním záchvěvem lásky v duši bestiálního klaďase mě vlastně ani moc nedráždil, protože zabiják s lidskou tváři Denzel Washington je požívatelný a i láskyplný vztah s malou Pitou servíruje Scott ve snesitelném provedení. Přiblblý obsah jednozačně válcuje výběrová foma, high tech kamera, perfektní střih, klipové začlenění hudebního podkresu. Možná kdyby se příběh nebral tak smrtelně vážně a vynechaly se některé ale opravdu nechutně tuctové dialogy, byl by Muž v ohni hodně dobrým filmem nízké hodnoty. Zejména díky režii a technické realizaci jsem mě příběh celkem zaujal, ale rozhodně neuspokojil. Je v něm cosi infantilně nahlouplého, a to si Tony Scott může tahat z klobouku jakkoli tučné králíky, ale tenhle fakt nelze zamaskovat. Stupidní akčňák ve výběrovém hávu s dobrými hereckými výkony. ()
Tony Scott svojou vydeoklipovosťou prekonáva všetko čo doteraz natočil. Denzelovi to v úlohe bodyguarda a anjela smrti neuveriteľne sekne a herectvom hravo prekonáva aj Training Day. A verte že prvá polovica filmu kde sa Creasy a Pita vzájomne zoznamujú až dojej únosu je oveľa zaujímavejšia ako Creasyho masakrovanie všetkých, ktorý mali s jej únosom čokoľvek spoločné. Naviac vás čaká dojemný koniec a tá skvelá hudba... ()
Vizuálně nabušená, skvěle odvyprávěná story o jedné netradiční pomstě muže, který už nemá co ztratit a odpouštění nechává na Bohu, protože na něm je, aby před něj viníky dostal. Tony Scott neslevil ze svých kameramanských exhibic, které i tentokrát berou dech a jakmile se člověk naladí na jeho vlnu, šlape jako skvěle promazaný stroj. Jen se toho tam možná na tu půltřetí hodinu stane přece jen poněkud málo, než by se slušelo a v žánru se orientující divák holt už dopředu uhádně zásadní momenty, které budou následovat. Scottův film sice nepodává morální poselství o nefunkčnosti násilí, ale násilí je tu prezentováno jako správné, dobré a hlavně účinné řešení... Vynikající Denzel Washington táhne film kupředu, a když si úsměvem užívá drsné hlášky směrem k mučeným padouchům, nejde se nad tím pohoršovat, naopak tomu černému obru, který vzal do rukou spravedlnost a narozdíl od jiných filmů to vyšší úřady s vděkem podporují, budete držet palce až do poslední minuty... 4 a půl hvězdičky... ()
Remeselne extrémne, extrémne precízne a technicky poctivé, vyšperkované (nemalo by prekvapiť, ehm Scott), a to aj bez ohľadu na prekopanú, dôkladnú štylizáciu počas celej dĺžky snímky. Prekvapí aj nie čisto akčný charakter, ale aj trochu osobnejšie roviny postavy a dávka emócií, ktorá nie je pre Scotta tak úplne typická, pripomínajúca mi však jeho debut Loving Memory. Okrem senzačnej kamery, božskej scénografie a výbornej použitej hudobnej knižnice od pomalých tónov cez energické latino zvuky až po ambientný masterpiece 'The Mark Has Been Made' musím v druhom rade vyzdvihnúť strhujúcu, svojskú a osobitú réžiu (jeden zo stropov v rámci režisérovej filmografie, ale určite ťažký záťah aj v medziach akčného žánru ako takého), no v rade prvom strih, ktorý, ak z rovnice odoberiem tie tradičné scottovské trhané "epileptické" sekvencie, je pre mňa jeden z najlepších. A o levom podiele Denzela Washingtona a jeho hereckého umu (GOAT) na výsledok celého počinu netreba viesť dlhé diskusie. A ak by si si náhodou chcel Man on Fire aj zahrať, sú len tri slová – Max Payne 3... (2008) (2013) (2014) (2017) (25.12.2017) (15.10.2023) "She showed him it was all right to live again." ()
Galerie (107)
Zajímavosti (27)
- Creasyho (Denzel Washington) hodinky jsou Casio Pathfinder 227. (Terva)
- Dakota Fanning se kvůli roli Pity učila španělsky. (zajda404)
- Radha Mitchell (Lisa Ramos) si během natáčení najala tři bodyguardy. Stalo se tak poté, co byl její řidič přepaden u Mexico City. (Dr Lizal)
Reklama