Reklama

Reklama

Vražda v Orient expresu

  • USA Murder on the Orient Express (více)
Trailer 3

To, co začíná jako luxusní jízda vlakem z Istanbulu do Londýna, se rychle promění v jeden z nejnapínavějších a nejzáhadnějších detektivních příběhů, jaký byl kdy vyprávěn. Předloha Agathy Christie popisuje osudy třinácti pasažérů uvízlých v přepychovém vlaku Orient expresu kdesi ve sněhových závějích na Balkáně. V okamžiku, kdy ve vlaku dojde k záhadné vraždě amerického obchodníka, každý z nich se stává podezřelým. Ve vlaku naštěstí nechybí jeden neobyčejný Belgičan s velkým knírem a dokonale pracujícími šedými mozkovými buňkami. A právě tento nejslavnější detektiv na světě, Hercule Poirot, musí závodit s časem, aby vyřešil smrtící hádanku dříve, než neznámý vrah znovu udeří. (CinemArt)

(více)

Videa (19)

Trailer 3

Recenze (867)

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Mnoho povyku pro nic. Branagh předvádí krajně nudnou režii. Nemyslím že mojí nevýhodou by byla neznalost předlohy. Film jako takový mě toho opravdu moc neposkytl. Přemýšlel jsem v průběhu sledování zda-li se mám stydět za to že se mě tohle nelíbí, ale v jeho polovině, kdy jsem byl poměrně ztracen, jsem přestal tento fakt vnímat a prostě jsem dokoukal do konce. Občas mě hlavou bleskla otázka kdo je tedy tím vrahem, ale jelikož jsem to nedokázal z výpovědí cestujících vydedukovat, tak jsem se uchlácholil vědomím, že ono to nakonec nějak dopadne. Branagh vede podle mě herce špatným směrem. Výsledek jejich snažení málem uspává. 50% ()

Douglas 

všechny recenze uživatele

Je rozhodně dobře, že se VRAŽDA V ORIENT EXPRESU dočkala další interpretace. ___ Zaprvé z filmařských důvodů, protože podobně jako v poirotovských filmech sedmdesátých a osmdesátých let Branagh úspěšně vytěžuje potenciál napětí plynoucí ze střetu makroperspektivy a mikroperspektivy. Makroperspektivou myslím vizuálně atraktivní lokality, velkolepé stranové i hloubkové kompozice plynoucí i ze zvoleného 70mm filmového materiálu a především luxusu v kontrastu s divokými kraji, jimiž vlak projíždí (obdivuhodná je i práce s proměňujícími se pohyby kamery, barvami a vztahem mezi rámováním a prostředím). Mikroperspektivou pak míním pro Christie typickou hru s drobnými aspekty fikčního světa v analýze společenských a psychologických vazeb mezi postavami, jež všechny mohou být vinné... i když tady je to obráceně, zdánlivě nikdo neměl důvod vraždit (jestli vznikne i SMRT NA NILU, tam hra s motivy naopak vystupuje do popředí). ___ Zadruhé je ale Branaghův snímek ozvláštňující i jako interpretace předlohy, zejména pak kvůli onomu závěrečnému testu morálního rozhodování, jemuž vystaví Poirot podezřelé - aby našel odpověď na test morálního rozhodování, jemuž je ve svých očích vystaven on sám. ___ Zatřetí shledávám pozoruhodným už samotný fakt, nakolik je Branaghovo pojetí Poirota herecky mnohem komplexnější než u předchozích variant. Svádí pozornost k velkému kníru a "aspergerovským" detailům typu porovnávání vajíček při hledání souměrnosti, ale tyto detaily spíše klamou, protože z hlediska uchopení vnitřní integrity postavy má vlastně jeho pojetí postavy méně karikujících rysů než u předchozích interpretů, jakkoli ona Suchetová uctivá a vlastně laskavá karikatura starosvětských hodnot, jež Hercule Poirot reprezentuje, je samozřejmě mnohem přijatelnější než Branaghův nikoli roztomilý, rtuťovitý nebo od reality lehce odtržený bonviván, nýbrž chladně uvažující, dost odměřený a jako společník ne úplně příjemný profesionál. ()

Reklama

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Ač je původní příběh do Agathy Christie dokonalá detektivka, která bude aktuální i za sto let, tak zde se uchýlit k pětihvězdičkové náloži je bohužel takřka nemožné. Příběh je skvělý, zpracování v čele s kamerou hodně nápadité, CGI efekty kupodivu fajn, ale Kenneth Branagh to tady prostě pojal tak ve velkým, že do filmu nejen natáhl sérii skvělých herců, ale také z Balkánu udělal Italské Dolomity. K tomu rozuzlení mi ke konci příliš nesedlo. A to i přesto, že jsem věděl, co se bude dít. Styl Poslední večeře vrcholilo i herecky, kdy se z některých postav svým divadelním expresivním výstupem staly karikatury a to mě trošku zamrzelo. Celkově vzato sice dobrý film, ale může děkovat za předlohu. ()

mzss1 

všechny recenze uživatele

(80%) Viděno v kině. Na velké plátno jsem se k tomuto filmu nechystal, avšak díky náhodě jsem nakonec zašel. Trailer mě teda moc nepřesvědčil, tak jsem z toho měl dost obavy, ukázky působily dost parodicky. Výsledek je naštěstí zcela jiný. Klasického Poirota mám celkem rád, ani si už pořádně nepamatuju tento případ v onom vlaku, holt jsem to viděl kdysi dávno. Co se týče tohoto nového Poirota, tak jsem relativně spokojen. Branagh se do postavy vžil bravurně. Bavil mě od začátku do konce. Ostatní herci byli rovněž bez problému. Depp tu až tak moc prostoru nemá, ale pro potřeby snímku je to dostačující. Režijně to Branagh zvládl také velmi dobře. Vše bylo pěkně nasnímané, i ta atmosféra, která e především projevila až na konci. Líbí e mi detektivní linie, vyslýchání všech pasažérů apod. Část pointy jsem uhodl, ale úplný konec mě tak trochu ohromil, naštěstí vše do sebe nakonec zapadlo, takže nelogické díry opravdu nehrozí. I soundtrack se vcelku vydařil. Tak co mi chybí, abych dal plný počet hvězd? Snímek měl téměř dvouhodinovou stopáž, ale já bych nejradši přidal takových 20-30 min navíc. Mohlo by být více zapamatovatelných scén apod. Tak jako tak se tomu nic extra nedá vytknout. Rád bych, aby se natočilo ještě něco s tímto Poirotem pod taktovkou Brangha. ()

Real Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

"DID WE DIE?" ----------- Detektívky, zvlášť tie anglické, ma moc neberú, nezmenil to ani Lumet v prvom vlaku zo sedemdesiateho-štvrtého a ani Branagh v najnovšom Orient Expresse, aj keď ako herec hrajúci Poirota áno. Zamrznuté krajinné prostredie a tajuplná vražda mali filmu zabezpečiť poriadne chladnú atmosféru, necítil som však nič. Možno miestami nádych steampunku, tam to ale skončilo. Viac atmosferický je už aj Dafoe a to je teda čo povedať. ()

Galerie (92)

Zajímavosti (27)

  • V britskom štúdiu Longcross bol starostlivo vytvorený ako Istanbul tridsiatych rokov, tak autentická lokomotíva a vagóny slávneho Orient Expresu. Vagóny boli umiestnené na tzv. kardánové kĺby, ktoré umožňovali imitovať vratký pohyb vlaku. Za oknami boly LED obrazovky s európskou krajinou, aby mali herci vierohodný pocit cesty. Istanbulskú stanicu a zástavku v Dinárských horách tak "hrali" exteriéry okolo štúdia. Pre potreby filmu na mieste položili tiež koľajnice. (classic)
  • Hector MacQueen (Josh Gad) zmiňuje, že byl Ratchettem najat kvůli překládání z francouzštiny, protože sám Ratchett nerozumí francouzsky ani slovo. Ve skutečnosti představitel Ratchetta, Johnny Depp, hovoří francouzsky plynně. (NiWi)

Související novinky

PF 2020

PF 2020

31.12.2019

Tak Le Mans ’66 nakonec v celkovém hodnocení uživatelů ČSFD.cz porazil i oceňovaného Jokera. Není to zas až tak překvapivé, jedná se přeci jen o pozitivnější film, a to máme rádi. Což dokazuje i… (více)

Disney oznámilo své plány

Disney oznámilo své plány

07.05.2019

Studio Disney čerstvě oznámilo své plány na příštích sedm let, a vzhledem k tomu, kolik toho je, pojďme se do toho rovnou pustit. Nejvýznamnější část novinky se pochopitelně týká nových Star Wars. Po… (více)

Gal Gadot v pokračování Orient expresu

Gal Gadot v pokračování Orient expresu

30.09.2018

Filmová adaptace klasiky Agathy Christie Vražda v Orient expresu v loňském roce vydělala 352 milionů dolarů a potěšila jak diváky, tak kritiky – zaslouženě se tak dočká pokračování. Snímek s názvem… (více)

Artemis Fowl míří do kin

Artemis Fowl míří do kin

28.12.2017

Kenneth Branagh letos ohromně zabodoval s Vraždou v Orient expresu. Film už má na kontě 311 milionů dolarů a chystá se pokračování (Smrt na Nilu), Branagh si ale není jistý, jestli ho bude režírovat.… (více)

Reklama

Reklama