Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Steven Spielberg vytvořil během své bezmála padesátileté kariéry nepřekonatelnou sérii průkopnických filmů. Ve snaze zmapovat vývoj této filmařské ikony čerpala oceňovaná dokumentaristka Susan Lacyová z více než třiceti hodin exkluzivních rozhovorů, v nichž se režisér rozpovídal o svém hořkosladkém dětství a celoživotní posedlosti natáčet filmy, o rané televizní kariéře "zázračného dítěte," o raketovém vzestupu ke slávě prostřednictvím neuvěřitelné série kasovních trháků, o pozdějším příklonu k vážnějším dramatickým filmům a také o osobních a profesních vztazích, které si během let vypěstoval. Nedílnou součástí dokumentu Spielberg jsou i příspěvky členů Spielbergovy rodiny, stejně jako jeho přátel a kolegů, a také ukázky i zákulisní záběry z natáčení mnoha jeho přelomových filmů. (HBO Europe)

(více)

Recenze (76)

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Když se řekne Hollywoodský trhák, automaticky mě na pozici režiséra naskočí Spielberg. Prostě Spielberg je pro mě zástupce číslo 1 všech hollywoodských režisérů. Je neuvěřitelné když si představím kolik mě toho tenhle člověk dal. Určitě jsem nejraději za Čelisti, sérii Indiana Jones nebo Jurský park. On toho ale natočil ještě mnohem více. Ne vše mě dokonale sedlo. Našly se i řídké příklady kdy mě to nebavilo, ale přesto mu nedokážu upřít titul vrchního baviče opravdových dobrodružství. Medailon o něm je velmi zajímavý a dokázal mě prozradit i spoustu zajímavých věcí z jeho soukromí. 80% ()

Soundtrack 

všechny recenze uživatele

Steven Spielberg znamená pro film něco jako Wayne Gretzky pro hokej nebo Michael Jordan pro basketbal. Absolutní legenda a neoddiskutovatelný velmistr svého řemesla. Bylo fajn vidět dokument, který ho vyobrazuje v podstatě jako normálního člověka. Hned jsem dostal chuť znova kouknout na Čelisti, Jurský park, Vojína Ryana a další :) ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Formálně jde o konvenční prokládání mluvících hlav záběry z filmů a jejich výroby, nabízející chronologický přehled Spielbergovy filmografie. Ten je na vertikální ose rozšiřován o nahlédnutí do jeho dětství. Navzdory rozmáchlé stopáži se přitom nedostalo zdaleka na všechny filmy. Nepřekvapivě převažují ty, jimž se v době jejich uvedení dostalo převážně pozitivního přijetí (o Navždy, Hookovi, Ztraceném světě nebo Amistadu nepadne ani zmínka) a jež reflektují témata, která jsou pro Spielberga, alespoň podle autorky dokumentu, určující (demokracie v Lincolnovi, vztah otce a syna v Chyť mě, když to dokážeš, boj proti teroru v Mnichově). ___ Lacyová zvolila podobný interpretační klíč jako Molly Haskellová v nedávno vydané Spielbergově biografii, jen je méně kritická: Volbu a zpracování určitých témat vysvětluje skrze vlivy, které Spielberga formovaly v dětství (strach z neznámého, rozvod rodičů, židovský původ). Díky tomu se jí daří vyprávět o Spielbergově osobním životě, aniž by ztratila ze zřetele filmy, které tvoří alfu a omegu dokumentu. ___ Tón je sice převážně adorační (s výjimkou Purpurové barvy, označené za „falešnou a disneyovskou“), ale bez patosu a zbytečného opakování dříve vyřčených slov chvály (neslyšíme tak neustále dokola třeba to, že je Spielberg skvělý otec, který ví, jak režírovat děti). Mluví navíc hlavně Spielberg sám, který raději než o tom, jak v mládí balil holky (to se dozvíme od Briana De Palmy), povídá o konstrukci příběhu a technickém řešení konkrétních scén a svými slovy v zásadě potvrzuje to, co o něm říká většina účinkujících (z nichž nejpřínosnější postřehy nabízí Martin Scorsese a Janet Maslinová) – má mimořádný vypravěčský talent a schopnost sdělovat významy obrazem a skoro instinktivně chápe, jak scénu pojmout, aby byla srozumitelná a zároveň atraktivní pro diváka. ___ Pokud jste coby Spielbergovi fanoušci viděli making of většiny jeho filmů, případně dokument, který o něm natočil Richard Schickel, moc nového se nedozvíte, ale budete si moct díky lidem, které je radost poslouchat, připomenout, v čem spočívá Spielbergova jedinečnost. Během sestřihu slavných filmových momentů podbarvených hudbou Johna Williamse vám pak nejspíš stejně jako mi naskočí husí kůže. V rámci zvoleného pojetí a zaměření na širší divácké vrstvy uspokojivá práce, ale kdyby se někdo v budoucnu pustil do formálně či interpretačně odvážnějšího dokumentu o mistrovi, nezlobil bych se. 80% ()

Rex Mundi 

všechny recenze uživatele

Tybrďo, má to dve hodiny dvadsať, ale ani chvíľku som sa nenudila. Možno občas pri tých oslavných ódach, ale tie už k takýmto dokumentom patria. Dokonca nebolo preódované, a to už je čo povedať. Zameranie na filmy + súkromie a rozprávanie hlavne o tom (a hľadanie súvislostí) robia z tohto filmu skvelý zážitok pre každého, kto Spielberga minimálne uznáva, ak priamo neobdivuje. A to je snáď každý :-) ()

curunir 

všechny recenze uživatele

,,FILMÁRČINA JE V PODSTATE JEHO MATERSKÝ JAZYK." __ Spielberga mám vedeného v zozname obľúbených režisérov, videl som asi 3/4 jeho filmografie a prakticky vždy sa rád pozriem na jeho výtvory, hoci napr. ,,Navždy" nemám doteraz potrebu vidieť a znovu si pozrieť ,,1941" by som mohol iba špecifickom mentálnom rozpoložení. Je určite dobré, že dokument nepredstavuje iba filmy slávneho režiséra, ale prináša divákovi komplexný profil osobnosti s nahliadnutím do jeho súkromného života. Vyznanie sa zo židovstva je tu viacej pretlačené rodinnými vzťahmi a najmä prerušenou (a znovu spojenou) líniou otec-syn, ktorá je jasne viditeľné v jeho viacerých filmoch. Túto skutočnosť i ďalšiu tému rozpadu rodiny som si vlastne uvedomil až prostredníctvom tohto dokumentárneho filmu. Ide o obsiahle dielo ani zďaleka sa nevenujúce každému Spielbergovmu filmu. Svojím spôsobom to vôbec nie je potrebné, pretože aj na reprezentatívnej vzorke ide ukázať plastický prierez jeho plodnou kariérou. Páčilo sa mi, že vo filme odznela aj kritika, hoci ,,Purpurovú farbu" považujem za jeden z najlepších Spielbergových filmov. ...A teraz takýto dokument nielen o Scorsesem, ale tiež o Ridley Scottovi. (265. hodnotenie, 24. komentár filmu) ()

Galerie (8)

Zajímavosti (1)

Reklama

Reklama