Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Rok 1969. Dr. Malcolm Sayer skúma v newyorskej nemocnici skupinu pacientov, ktorí v dôsledku prekonanej encefalitídy boli po desiatky rokov v katastrofálnom stave. Zrealizované testy ho presvedčia, že títo pacienti žijú svojím vnútorným životom. Sayer získa povolenie riaditeľa nemocnice Kaufmana na experimentálnu liečbu drogou L-DOPA, ktorá úspešne pomohla ľuďom trpiacim Parkinsonovou chorobou. So súhlasom pacientovej matky vyskúša drogu na Leonardovi Loweovi a podarí sa mu u neho obnoviť schopnosť hovoriť a pohybovať sa. Všetci sa pacienti preberú k životu... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (656)

Morholt 

všechny recenze uživatele

Jak by řekl Burešovic Andrej, je to účelovka a v tomto případě bych mu dal za pravdu. Takhle vypočítanou hru na city aby člověk pohledal. Jenže zároveň to neskutečně funguje, takže divák roní slzy na sekundu přesně ve chvílích, kdy je ronit má a se stejnou přesností je tu vyměřený čas pro přiblblé úsměvy. Přidejte si De Nira ve vrcholné formě a Williamse v další z vynikajících nekomediálních rolí a máte tu přesně ten typ filmu, který za starých dobrých časů vyhrával Oscary. 80% ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

V 90. letech se razil tématický koncept humanity. Filmy z této doby disponují: 1, Doslovností, jelikož vypravěč říká vše, co ví, a nemusí poskytovat vodítka k tomu, co neříká (protože vše říká). Vypravěč je vševědoucí a není ničím omezen. Není zobrazen jako lidská bytost s lidskými omezeními, protože vnímá vše, včetně schopnosti vnímat, co se děje v hlavách druhých. 2, Spousta částečně nadbytečných informací poskytovaných filmem rozvíjí postavy, nikoliv příběh, v němž jsou zasazeni. Tudíž vyprávění má podobu představení. I v tomto filmu se nic nikam neposouvá, ani se nic nevypráví. Pouze kamera mění své postavení dle propozice technického scénáře a pohybuje se po nemocnici. 3, Postavy nemají daleko k trilobitům – viz klišé zabedněného vedení nemocnice, nebo vztah Williamse se sestřičkou. To je, přátelé, otřes a úkladná vražda diváckého vkusu. 4, Stejně jako v Rain Manovi (Williams = Cruis, De Niro = Hoffman), i zde doktor mění skrz pacienta svůj vlastní náhled na svět. Jak invenční. Ostatně co dělat s duševně narušenými, když se odbaziliškují (roztají)? Zaláskovat je, co jiného. Awakenings podobně jako Philadelphia, O myších a lidech nebo Shawshank oslavuje lidství v nejčistší podobě kalifornského sněhu – rozuměje koksu. ()

Reklama

Shit 

všechny recenze uživatele

Tohle že natočil ten samej, co natočil film Velký s Tomem Hanksem? No je tomu tak, sice film Velký nebyl rozhodně špatnej, ale tady se prostě Marshall vytáh neskutečným způsobem. Z filmu fakt stříkaj emoce všeho druhu a to dost silně realisticky ztvárněný emoce, vůbec se nedivim, že Čas probuzení je v hodnocení tak vysoko, spíš je mi divný, že Robert De Niro nemá za tenhle filmovej výkon Oscara, když místo něj ho drži v pazouře Jeremy Irons, ten snad musel dělat salta a při tom odřikávat dojemný a hlubokomyslný monology, jinak si to fakt nedovedu vysvětlit, protože Robert De Niro je tady prostě famózní. V jeho stínu je dokonce i Robin Williams, kterej tady překonává sám sebe a vůbec bych se nebál říct, že to je možná jeho nejlepší výkon co sem viděl. Pravděpodobně je to druhej nejlepší film z psychiatricko-nemocničního prostředí po Přeletu nad kukaččím hnízdem ()

lesumir 

všechny recenze uživatele

Před projekcí jsem se zařekl, že prostě neuroním ani slzu. Hodinu a padesát čtyři minut se mi to dařilo celkem slušně, pouze husí kůže a trocha špatného pocitu, ale v posledních pár scénách to nešlo, spustilo se slzavé údolí, odpálil emocionální granát a já jsem stále plný šrapnelů. Awakenings je neuvěřitelně lidský film, který pomalu plyne, silně působí na člověka od první minuty a dává mu zabrat, střídají se pocity radostí (skupina ožívá) a smutku (Leoparda odvádí do vězeňské místnosti), nadšení (procházka městem při Time Of The Season) a zklamní (epilog v psané podobě). Pocitů zažijete spoustu, ale všechno umocňují herecké výkony, De Niro byl fantastický, tenhle herecký koncert, avšak smutný se zapíše do dějin. Williams zahrát svojí postavu civilně a lidsky. Celkové osazenstvo v ústavu dosahuje obrovských výkonů, perfektně zobrazují změny po lécích a následných neúspěších. Krásný film, a možná bych ho srovnal i Formanovým Kukaččím hnízdem. Někde mezi čtyřmi až pěti. ()

classic 

všechny recenze uživatele

Scenárista STEVEN ZAILLIAN sa výborne etabluje,lebo čoskoro dostáva zákazku doterajšej kariéry,a to Schindler's List-Stevena Spielberga-určite maximálny strop. JOHN HEARD,jeho poznám ako fotra neposlušného MACAULAYA CULKINA v ALONE HOME,mimochodom tieto dve úlohy si zahral v tom istom roku,t.j rok 1990 je pre neho prispením ku kvalitnejším zárezom vo svete filmu,inak má aj iné zaujímavejšie počiny... KAMERAMAN Miroslav Ondříček JE výborným pracovníkom tejto ťažkej profesie,preto je AWAKENINGS takým fascinujúcim filmom práve pre melancholickú kameru a najmä pre ústrednú dvojicu hercov,t.j ROBERT DE NIRO a ROBIN WILLIAMS sú takpovediac excelentní na hrane totálnej dokonalosti. Je tu cítiť prístup ženy k tejto látke,ale PENNY MARSHALL obstojne zvláda dianie,ktoré sa vyznačuje určitou nádejou,ale samozrejme potom aj sklamaním a zmierením sa so situáciou. Tento snímok je výborný pre toto všetko,čo som zmienil,dôležitý snímok kariéry hercov,kameramana,scenáristu... ()

Galerie (52)

Zajímavosti (20)

  • Protože se scény točily v opravdových léčebnách, lze občas slyšet výkřiky skutečných pacientů. (Stanley619)
  • Natáčení probíhalo v americkém státě New York od 6. října 1989 do 16. února 1990. (Terva)
  • Vo filme je viacero anachronizmov spôsobených rozdielom medzi dobou nakrúcania a dobou, v ktorej sa príbeh odohráva. Keď doktor Sayer (Robin Williams) väzme pacienta k oknu a ukazuje mu ulice vonku, jazdia po nich autá z osemedesiatych rokov, hoci príbeh sa odohráva v roku 1969. Keď doktor Sayer vezme Leonarda (Robert De Niro) do mesta, pozerajú pristávajúce lietadlo Boeing 747. Prvý let Boeingu 747 sa uskutočnil v roku 1970, ale príbeh filmu sa odohráva v roku 1969. (sellsakul)

Související novinky

Režisérka filmu Velký Penny Marshall zemřela

Režisérka filmu Velký Penny Marshall zemřela

19.12.2018

Penny Marshall, režisérka filmů Velký, Čas probuzení nebo třeba Velké vítězství, zemřela ve věku 75 let. Americká producentka a režisérka byla sestrou rovněž zesnulého Garryho Marshalla (Pretty Woman… (více)

Reklama

Reklama