Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Nehrdinský hrdina příběhu, čtyřicetiletý Bohouš Burda, je věčný idealista, který je nespokojen s tím, jak žije. Manželství nestojí za nic, jeho žena žije zcela v zajetí počítačů a nemá pochopení ani pro jeho recesní vtípky. Život ve velkoměstě ho otravuje doslova i v přeneseném smyslu, touží po rodné hájence v čisté přírodě. Radost ze života chce hledat jinde než v technickém pokroku a vyjádření tohoto názoru mu vynese dokonce i několik dobře mířených ran pěstí. A tak přichází vzpoura - proti všemu a proti všem. Do cesty se mu navíc připlete i mladá půvabná dívka Terezka, která má podobné názory jako on. A tak Burda končí v horách s pojízdnou zubní ordinací a s dívkou, která chce žít jen s ním. Zdá se, že idylka může začít. Jenže... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (173)

insurgentes 

všechny recenze uživatele

dr.fish to napsal za mě, lépe bych trefit hřebík na hlavičku nesvedl. Pro mě osobně má tento film přidané kouzlo v několika nesmrtelných hláškách ("Kde je moje váha?") a situacích (prodej auta, manželské scény z kuchyně...) a taky v té zvláštní nostalgii, která ve Svěrákových filmech je čistší a nezkaženější než jinde. ()

Autogram 

všechny recenze uživatele

Nefunkčné partnerské vzťahy, nefunkčný film. Aj majster scenárista sa utne, akoby takýto scenár niekto písal nasilu s maximálnou nechuťou. Presne takto som to pozeral, ani ako voľné pokračovanie skvelej vzťahovky Jako jed to neobstojí. Jedna hviezda len za pár typických svěrákovských hlášok. –––– Ach jó. Jiná by byla ráda, že má muže srandistu. ()

Reklama

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Olmerův film o muži v krizi středního věku a jeho věčném idealismu vnímám mnohem víc jako drama než komedii. Ale když hraje hlavní roli čtyřicátníka Bohouše pan Zdeněk Svěrák, bylo mi jasné, že dojde i na jemný vlidný humor, byť ten zde stojí spíše v pozadí jako odlehčení. Sonda do života obyčejného muže se prolíná se sondou do doby „šedivého“ socialismu 80. let a zároveň doby prvního zavádění počítačů v československém prostředí, sociální a osobní linka, tedy boj s problémy v manželství a boj tak trochu většího společenského rázu, se krásně doplňují. Malý boj velkého idealisty proti modernizaci prostředí ze strany pokrokové firmy přináší v sobě nadčasové poselství, aniž by se film překlopil do jakési násilné agitky ve víru budoucích ekotrendů. Zatímco řada filmů využívá kontrast přetechnizovaného města a prostředí čisté svěží přírody jako základ k rozverné komedii nebo poeticky laděnému filmu, zde převládá až netypická realističnost, jež vrcholí v silném závěru. U poslední scény mě poměrně zamrazilo... Podíval jsem se s odstupem pár let na film znovu a ještě víc než tenkrát oceňuji přehledně vykřeslené a ztvárněné postavy (vedle Svěráka se mi hodně líbila i jeho partnerka Ivona Krajčovičová), stejně tak velmi osobitou kameru. Skoro se mi nechce věřit, že za tak skvělým filmem stojí (vzhledem k jeho pozdější tvorbě) někdo jako Vít Olmer, byť na Jako jed se teprve v budoucnu chystám... 80% ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Moment. To fakt točil Vít Olmer? Ten, co stojí za těmi hrůzami, jako Playgirls nebo Sůva z nudlí? Fakt je to on? Protože to, co jsem viděl byl, naprosto profesionálně udělaný film o muži nespokojeném se svým životem, který navíc žije ne zrovna v šťastném manželství a jeho žena pro něj tudíž nemá pochopení. Kromě tohoto tématu je zde i na pozadí drobná ekoagitka, která ale nepůsobí přehnaně a všeobecně se zde ukazují rozdíly mezi přírodou a moderní dobou. Ano, v určitých místech to může působit trošku příliš agitačně, ale když tak vidím dnešní dobu, je ten film hodně aktuální. V jedné nejmenované pražské čtvrti je to fakt hodně znát, protože se v ní snaží zastavět každou zelenou plochu, hlavně aby na ní stály hnusné baráky s předraženými cenami za byty. Co se ale jinak tohohle filmu týče - je skvěle a poutavě natočený (obzvlášť se mi líbily ty záběry jakoby ze stropu), uvěřitelně zahraný a celkově to prostě funguje, drží pohromadě, má co říct a má i poměrně silný závěr (byť zrovna ne moc happy, ale je v něm realističnost SPOILER a to bourán chaty je hodně smutné KONEC SPOILERU) s precizně vymyšlenou závěrečnou scénou. Fakt tomu nemám moc co vyčítat a už vůbec se mi nechce věřit tomu, že to točil právě Olmer... Jestli jo, tak mu dlužím omluvu, ale i tak, co se s ním proboha stalo? Možná se jenom rychle vyčerpal, fakt nevím... Každopádně Co je vám, doktore mě hodně mile překvapilo. 5* ()

stub 

všechny recenze uživatele

Jednoznačně nejlepší Olmerův snímek, řekl bych (spolu s "Jako jed", rovněž se Zdeňkem Svěrákem). Pravdu má Šandík, když tvrdí, ze Olmer vlastně příliš nerežíruje - kdyby si pro tento přístup vybíral vhodnější materiál (jako např. tentokrát), mohl patřit mezi poměrně uznávané české režiséry (na druhou stranu, jeho současnou pozici našeho největšího filmového babrala považuji za nezaslouženou - disponujeme mnoha srovnatelně špatnými filmaři). Vypadá to, že film byl napsán Svěrákovi přímo na tělo a ten je v roli zjevně jako doma. Výborné je mudrování Smyczka a Vondrušky na schůzi, půvabná je scénka se Smoljakem. Zarazí jistá nadčasovost, kterou by zde divák příliš nečekal, ale faktem je, že kolem a kolem - změnilo se něco z popisovaného (tedy kromě kulis)? ()

Galerie (6)

Zajímavosti (15)

  • Ve filmu se poprvé objevuje u nás mikrovlná trouba. (cariada)

Reklama

Reklama