Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Detektiv John McClane má potíže se svou dcerou Lucy, a když ji vytáhne v noci z přítelova auta, jejich vztah se tím rozhodně nezlepší. Hned nato je John vyzván nadřízeným, aby vyzvedl hackera Matta Farrella a dopravil ho do Whasingtonu na oddělení počítačové bezpečnosti FBI. John najde Matta doma, ale než stačí byt opustit, jsou napadeni ozbrojenými muži a dojde k přestřelce... Matt je počítačový génius, ale ze střelby je vyděšený. Navíc mu nedochází, že se někdo snaží zabít jeho. McClane mu to vysvětlí a dopraví ho na FBI do střediska počítačové bezpečnosti. Z médií se zatím hrnou zprávy o problémech s počítačovým systémem a padá jedno odvětví za druhým. Matt zjistil, že se jedná o takzvaný kybernetický výprodej. Velitel bezpečnostního oddělení Bowman Matta umlčí, ale McClane je zvědavý, a tak mu Matt po cestě do jiného střediska FBI vysvětluje, oč jde. Jejich auto je však cestou napadeno a řidič zabit. McClane začíná být hodně naštvaný, ale nechápe, co všechno se děje... Mattovi už je jasné, že se někdo naboural do systému – ne jen do jednoho odvětví, ale do všech –, aby mohl určovat pravidla hry. Kromě vyřazení počítačové sítě jako takové je už vyřazena celá dopravní infrastruktura i komunikační sítě. Podle Matta bude teď na řadě ovládnutí východního uzlu, který zajišťuje dodávky elektřiny... (TV Prima)

(více)

Videa (6)

Trailer 3

Recenze (1 410)

Marigold 

všechny recenze uživatele

Len Wiseman, ten eklektický a bezduchý upíří synek a John McClane? Děláte si legraci? To ne! Leda že by... Bruce Willis měl životní formu a Len si udělal legraci z toho, co svými dvěma dosavadními filmy ztělesňoval – z hypermoderní akčňárny. Nuže, zázraky se dějí. Die Hard 4.0 je přesně takový akční koktejlek, jaký ho staromilci rádi popíjejí. Explozivní, ironický, duchaplný... okouzlující a strhující. Čím to? Popořadě: Willis má životní fazónu a jeho John by film utáhl, i kdyby byl scénář o třídu slabší. Scénář není o třídu slabší, je přesně tak řídký, jak je potřeba. Wiseman si na nic nehrál a natočil film bez zbytečných moderních obezliček, se zaujetím a jasnou vizí. Postaru, ale strašně strašně svižně. Timothy Olyphant je záporák k pohledání. Dokonalá kontradikce oplešatělého detektiva, chlapík, který si krví ruce nešpiní, ale používá vymoženosti moderního světa. Toho světa, který se stane smrtící arénou, v níž se stárnoucí detektiv, poslední mohykán svého druhu, utká s modernitou. Neobejde jí, neprotančí kolem ní s elegancí mistra kung-fu, nepodvede jí hackingem či nadpřirozenými schopnostmi, on jí rozčísne pěstí, kulkou, prostě chlapskou silou, na kterou jsme od Johna zvyklí. Detektiv NYPD se s moderním světem nechce kamarádit, on si proklestí cestu z bodu A do bodu B, hláškuje jako za mlada (a více), bruslí skrz nabušené a dechberoucí akční sekvence, obrňuje se klišé a patosem "dobrých poldů", který k 80. letům neodmyslitelně patří. Die Hard 4.0 je závan starých časů, poctivá filmařina s hrdinou, který je loser (a proto cool), s hrdinou, který je se vší hi-tech kulturou tak dokonale nekompatibilní, že připomíná vzteklého Dona Quijota. Narozdíl od toho Cervantesova ale větrné mlýny srovná se zemí, zkrvavený nasedne do ambulance a odjíždí kamsi do hollywoodského zlatého fondu. Dokonale osedlaný žánr, který jsem osobně považoval za krávu hnanou na porážku.Yippee-ki-yay, bastard! ()

Cival 

všechny recenze uživatele

Bezpohlavní selanka pro děcka. Nevadí mi, že si Smrtonosná past došla pro rating PG-13, ale ani po "jiných" trailerech jsem prostě nedokázal překousnout to, že Past natočili zcela bezpohlavně. Nejde o explicitní fuckování a zkrvavené tílko, ale o to, že Hunt, Bourne a Bond si i bez masa a krve docválali k silným emocím, a tedy i k tomu, že jejich poslední akce měla ohromný náboj. McClaneovi se naoko dostáváme ještě víc pod kůži (díky dceři, hrdinům a ochraně "téhle země, těchhle lidí"), hloupoučký scénář se ale víc soustředí na rádoby efektní čachrování s vybuchující ropou a dotírající stíhačkou, což jsou momenty nejen přepísklé a "akčně-blbé", ale hlavně úplně zbytečné a pro mně silně nezábavné. Wiseman má nesporně cit pro kinetiku a z jeho kroužící kamery se příjemně shlíží na auta a všemožná zasunující a vysunující se udělátka, přesto jsem si několikrát přál McTiernanův návrat... pro ten závan komornosti, zemitosti, pro Johna, který nepřipomíná šaška v cirkusu, jehož primárním úkolem není metání hlášek, ale opravdu nakopání řitě všem těm padouchům. Nejsem tak velký staromilec, ale nesmyslně natahované poskakování s Maggie Q (která nechá Willise ležet, on pak nechá ležet jí, aby nakonec vletěli do šachty a tam se zatraceně dlouho mlátili) mě prostě nebaví. Willis zůstal božanem, ale McClane se z naštvaného hláškaře vmáčknutého do pasti prostě změnil v týpka, co si to pohodově štráduje kamionem, volá si s Kevinem Smithem a vlastně stejně jako my ví, že se mu, jeho dceři i Justinovi Longovi vlastně nic nestane. Proto ta selankovitost, proto bezpohlavnost, proto vlažné hodnocení. Ve Wisemanově Smrtonosné pasti jsem čekal víc akce, víc nedolatelně efektních momentů a delší bitky se spider-boyem. Bez vnitřního náboje totiž všechny ty dějové věci okolo splývají v nekonečné přepínání vysílaček, vytáčení telefonů a naivní řešení hackerských fines. A McClaneovy vtipné bonmoty pro mě tu vatu nenačančaly dostatečně. Hype. ()

Reklama

KarelR 

všechny recenze uživatele

John je zpět a potěšil mě tak napůl. Zůstal sice stejný, ale všechno kolem se změnilo k horšímu. A nemluvím teď o nokiích hackujících satelity, ale slabém záporákovi a divném scénáři. Co naplat, že hlavní hrdina je stejný švihák jako zamlada a likviduje záporáky se stejnou ladností jako v nejmenovaném mrakodrapu, když mu to okolí konstantně kazí a kvůli zbytečně šíleným scénám jako rozstřílení dálnice nebo výbuch ropovodu se divákův obličej protahuje do nechtěných grimas. Wiseman sice obstál (bolestivé vzpomínky na Underworld mi to i přesto nesmazalo), ale ocenil bych, kdyby John v možná přicházející pětce dostal do vínku někoho, kdo ví jak s jeho stylem lépe naložit. Pak může být zaděláno na opravdovou pecku. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Len Wiseman autor Underworldu, průměrné krvavé střílečky, která sází na krásu Kate Beckinsale v latexu, se ujal režie jednoho z nejočekávanějších akčních filmů tohoto roku. Bruce Willis zase jednou zapomněl, že hraje ve filmech pochybné kvality, za které ale dostává slušně zaplaceno a vrátil se do první ligy a návrat je to úchvatný. Už od traileru bylo patrné, že film nezůstane za svými třemi bratry pozadu a předvede akci, kterou každý fanoušek Johna McClanea chce vidět. Scénáristé vymysleli perfektní příběh, který je velkým krokem do 21. století. Na vše čemu Bruce Willis nerozumí dostal Justina Longa, v roli hackera, který nechtěně napomohl obrovskému hackerskému útoku na USA, který má za účelem zničit infrastrukturu a poslat USA do doby kamenné(to James Bond v Anglii asi zajásal...). Proti nim stojí ďábelsky namyšlený Timothy Olyphant, krásná Maggie Q a pár dalších nájemných vrahů. Obrovskou pochvalu si zaslouží akční scény. Z traileru polovička vypadalo jako velký průšvih (auto dopadající na jiná dvě, stíhačka s Brucem...), ale výsledek předčil moje očekávání. Len Wiseman akční scény spojil tak dokonale, že si nevšimnete jediné malé chybičky a budete pouze zírat. Po dlouhé době jsem viděl akční scény dělané naživo a ne s použitím stovek počítačových triků a musím říct, že takovéhle scény jsou pro mě stále lepší než cokoliv od WETY nebo ILM. Ani Bruce si nehraje na 20ceti letého začínajícího policistu a všechno dělá tvrdé, přímočaře a nějaké akrobacie se od něj nedočkáte(možná jen průletu sklem, ale to asi nechtěl...). Jeho souboj se zabijákem s akrobatickými sklony je úžasný a připomněl mi souboj Wolwerina s Death Strike z druhých X-menů. Die hard 4.0 je akční povinnost, která nesmí uniknout žádnému milovníkovi akce a já se těším na druhé shlédnutí a třeba se ta jedna hvězdička ještě najde. ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Možno je to divné, no musím sa priznať, že keby toto nebolo pokračovanie „smrtonosnej“ série, dal by som za päť. Očakávania robia svoje a nedá mi neporovnávať. Je mi jasné, že réžo Wiseman chcel prípadné nedostatky v scenári (na moje prekvapenie ich ale nebolo až tak veľa) zamaskovať dokonalými trikmi v efektovom a akčnom podaní. Navyše mu to, až na pár výnimiek (supermanovské scény ako napríklad vrtuľník a šachta), vyšlo. Ale samotná postava McLanea mi príde mierne zdeformovaná. John mi tu príde viac nezraniteľný, hláškuje skoro pri každej akcii, čo niektorým scénam uberá na vážnosti. Navyše mu s tým dopomáha aj jeho hackerpartner, čo občas tiež správne nesedí. Rodinné zdramatizovanie mi však prišlo celkom na úrovni, neprehnané a Bruce bol dokonale v pohodičke. Jasný bol posun od scenára k akcii. Prvá hodinka bola dokonalá. Perfektných pár zvratov, všetko správne vygradované, akcia s nádychom starej školy. Škoda, že pri nej Len neostal až do konca, no myslel som, že to bude horšie. Na druhej strane, pochybujem, že by si s podobným ultramoderným scenárom poradili veteráni ako Harlin. Takže ja som vďačný Wisemanovi a spol. za tento zážitok. Neskutočne som sa bál o osud mojej (našej) akčnej ikony. A som zvedavý, koľkých návratov akčných mŕtvol sa ešte dočkáme. Avšak ak by šli v podobných šľapajách, nech ich je čo najviac. Navyše aj kino robí svoje, takže 85%. ()

Galerie (36)

Zajímavosti (59)

  • Snímek byl do anglických kin rozvážen pod falešným názvem „New Hampshire“. New Hampshire je stát USA, jehož motto "Live Free or Die" bylo inspirací pro název filmu. (imro)
  • Na začátku filmu zhasnou světla svítící na logo 20th Century Fox. V kinoverzi logo explodovalo a rozsypalo se. (warner)
  • Film vznikl ve dvou verzích – s ratingem R (mladiství pod 17 let pouze v doprovodu rodičů či dospělého poručníka) a s ratingem PG-13 (některé scény mohou být nevhodné pro děti pod 13 let). Z komerčních důvodů byla do kin uvedena verze s ratingem PG-13, která se stala prvním filmem série bez ratingu R. DVD obsahuje jak kinoverzi, tak necenzurovanou „unrated“ verzi, která do filmu vrací většinu vulgarismů a násilí. (imro)

Související novinky

Wiseman upřednostnil Ospalou díru před Mumií

Wiseman upřednostnil Ospalou díru před Mumií

05.08.2013

Už asi víte, že Mumie se dočká dalšího remaku. Tento se bude odehrávat v současnosti, bude o něco temnější a strašidelnější, scénář napsal Jon Spaihts a produkovat hodlá duo Orci / Kurtzman.… (více)

Tvůrce Iron Sky zpátky ve vesmíru

Tvůrce Iron Sky zpátky ve vesmíru

19.11.2012

Ale tentokrát to nebude taková sranda. Alespoň pokud nemáte hodně morbidní smysl pro humor a nedokážete se smát třeba u komiksu Lobo. Jeho tvůrci Keith Giffen a Alan Grant totiž stojí za komiksovou… (více)

Režisér Total Recallu zprzní i Mumii

Režisér Total Recallu zprzní i Mumii

26.09.2012

Už od začátku to neznělo jako dobrý nápad, přestože za ním stála úspěšná scenáristicko-producentská dvojice Alex Kurtzman a Roberto Orci (M.I:III, Star Trek). Studio Universal se rozhodlo… (více)

Brutální Nikita se vrací

Brutální Nikita se vrací

23.02.2010

A tentokrát bude nejen krásná a smrtící, ale bude mít i dobré kung-fu. Maggie Q se sice narodila na Havaji (americkému otci a vietnamské matce), ale jméno si udělala v hongkongských filmech plných… (více)

Reklama

Reklama