poster

Smrtonosná past 4.0

  • USA

    Live Free or Die Hard

  • Slovensko

    Smrtonosná pasca 4.0

Akční / Krimi / Thriller

USA / Velká Británie, 2007, 128 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • POMO
    ****

    Dej je našlapaný, akcie sú perfektne nakrútené a občas dokonca scenáristicky NÁPADITÉ (tunel), a starec Bruce Willis je - prekvapivo - stále tým skvelým Johnom McClaneom, ktorý to všetko drží pokope a dodáva tomu správny nadhľad. Tretiu štvrtinu filmu by som trochu prestihal a celok skrátil cca o 5 min, ale ináč nemám žiadne výtky. Teda až na ten spadnutý Capitol v traileri, ehm. V každom prípade najlepší vysokorozpočtový akčňák od M:I-3.(26.6.2007)

  • DaViD´82
    ***

    "Yippie-ki-yay, motherfu..." Solidní akční snímek? Zcela určitě. Jenomže není to vzhledem ke kvalitě jakou nabízely předchozí části poněkud málo? Popravdě ani ne... Bez jednoho roku vzniklo k dvacetiletému výročí Smrtonosné pasti její čtvrté pokračování. A ač John McClane kvůli sníženému ratingu poněkud vyměkl, díky věku nosí místo tílka mikinu a v akčních pasážích mu musí zdatně vypomáhat střihař, tak i nadále s úspěchem hláškuje, střílí, řádně krvácí, dostává do těla a nakonec všechny převálcuje. Je s podivem, že Len Wiseman, který do teď nedokázal natočit byť jen průměrný snímek se natolik pochlapil. Pravda sem tam to drhne, scénář je tupý (obvzláště po technické stránce), konec až moc nadsazený a všudypřítomné filtry zbytečné... Jenže někde pod tím je naprosto jasně cítit duch starých dobrých Pastí. Vše zde odsýpá jak má, akce střídá akci, hluchých momentů moc není, pomocníček Johna vůbec nevadí (ba právě naopak), akční pasáže jsou většinou nápadité, a protivníci jsou výborní. Hlavně charismatická a dobře se ohánějící Maggie Q. Co více od letního akčního blockbusteru chtít, než-li vypnout mozek a nechat se strhnout návratem jedné z legend akčního stříbrného plátna? I po těch letech si dokázala tato série udržet svůj nadstandard co se týče kvality, jenže od příček nejvyšších to strhává ani ne desetiminutová pasáž Johna s tyrákem na dálničním nájezdu versus stíhačka. V áčkovém akčňáku tato upgradovaná verze nechvalně známé směšné scény z béčkového Ramba III nefunguje o to více. Zato úplný konec potěší, jelikož hlavní záporák v sympatickém podání Timothy Olyphanta odejde ve velkém stylu. Mnozí v to doufali, málokdo tomu opravdu věřil a ono se to podařilo. Tento díl není nejlepší - je nejhorší, ale stále nadprůměrně dobrý, byť z postavy Johna udělal přesně to čím se v minulých dílech vyhradila oproti ostatním akčním charakterům. Buďme rádi alespoň zato. Když kvůli ničemu, tak proto, že dobrých akčních snímků ve stylu těch "starých dobrých" z konce osmdesátek a počátku devadesátek loňského století již mnoho nevzniká. Půjde-li to tak dál, tak za pár let dojde i na dvanáctku.(28.6.2007)

  • KarelR
    ****

    John je zpět a potěšil mě tak napůl. Zůstal sice stejný, ale všechno kolem se změnilo k horšímu. A nemluvím teď o nokiích hackujících satelity, ale slabém záporákovi a divném scénáři. Co naplat, že hlavní hrdina je stejný švihák jako zamlada a likviduje záporáky se stejnou ladností jako v nejmenovaném mrakodrapu, když mu to okolí konstantně kazí a kvůli zbytečně šíleným scénám jako rozstřílení dálnice nebo výbuch ropovodu se divákův obličej protahuje do nechtěných grimas. Wiseman sice obstál (bolestivé vzpomínky na Underworld mi to i přesto nesmazalo), ale ocenil bych, kdyby John v možná přicházející pětce dostal do vínku někoho, kdo ví jak s jeho stylem lépe naložit. Pak může být zaděláno na opravdovou pecku.(25.11.2007)

  • Marigold
    *****

    Len Wiseman, ten eklektický a bezduchý upíří synek a John McClane? Děláte si legraci? To ne! Leda že by... Bruce Willis měl životní formu a Len si udělal legraci z toho, co svými dvěma dosavadními filmy ztělesňoval – z hypermoderní akčňárny. Nuže, zázraky se dějí. Die Hard 4.0 je přesně takový akční koktejlek, jaký ho staromilci rádi popíjejí. Explozivní, ironický, duchaplný... okouzlující a strhující. Čím to? Popořadě: Willis má životní fazónu a jeho John by film utáhl, i kdyby byl scénář o třídu slabší. Scénář není o třídu slabší, je přesně tak řídký, jak je potřeba. Wiseman si na nic nehrál a natočil film bez zbytečných moderních obezliček, se zaujetím a jasnou vizí. Postaru, ale strašně strašně svižně. Timothy Olyphant je záporák k pohledání. Dokonalá kontradikce oplešatělého detektiva, chlapík, který si krví ruce nešpiní, ale používá vymoženosti moderního světa. Toho světa, který se stane smrtící arénou, v níž se stárnoucí detektiv, poslední mohykán svého druhu, utká s modernitou. Neobejde jí, neprotančí kolem ní s elegancí mistra kung-fu, nepodvede jí hackingem či nadpřirozenými schopnostmi, on jí rozčísne pěstí, kulkou, prostě chlapskou silou, na kterou jsme od Johna zvyklí. Detektiv NYPD se s moderním světem nechce kamarádit, on si proklestí cestu z bodu A do bodu B, hláškuje jako za mlada (a více), bruslí skrz nabušené a dechberoucí akční sekvence, obrňuje se klišé a patosem "dobrých poldů", který k 80. letům neodmyslitelně patří. Die Hard 4.0 je závan starých časů, poctivá filmařina s hrdinou, který je loser (a proto cool), s hrdinou, který je se vší hi-tech kulturou tak dokonale nekompatibilní, že připomíná vzteklého Dona Quijota. Narozdíl od toho Cervantesova ale větrné mlýny srovná se zemí, zkrvavený nasedne do ambulance a odjíždí kamsi do hollywoodského zlatého fondu. Dokonale osedlaný žánr, který jsem osobně považoval za krávu hnanou na porážku.Yippee-ki-yay, bastard!(30.6.2007)

  • Cervenak
    ****

    Skvelý Bruce Willis a až šokujúco nadupaná, priam až novátorskými postupmi v snímaní akcie zaváňajúca Wisemanova réžia (strašne sa mi páčilo, že je to všetko také dynamické a rozpohybované a pritom si to nepomáha "greengrassovsky" roztrasenou kamerou, ktorá už mi začína pripadať ako akčné klišé). Počas filmu som si viackrát povedal: "Tak toto neberiem!" (závany pátosu v dialógoch, prestrelené CGI v tuneli), ale nakoniec som vyšiel z kina s výborným pocitom tak na úrovni 8/10. Rozhodne zatiaľ najlepší z tohtoročných letných blockbusterov a vyzývavá rukavica zacapená do Bayovej tváre - a tým teraz nemyslím konkrétne súboj Pasce s Transformermi, ale Lenovej a Michaelovej réžie, pretože Bay konečne našiel zdatného konkurenta.(28.6.2007)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace