Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Tosim
    *****

    Absolutně nevadilo, že jste o HH nic nevděděli. Snímek podává jeho posedlost režírováním, létáním, milováním žen i obsesi z čistoty naprosto maximálně. Opravdu se musím pořádně "vrhnout" na Scorseseho. Výkon Leonarda DiCapria je naprosto vynikající, takže hnidopichové od Titanicu mají snad už zacpanou hubu...(29.3.2006)

  • Boss321
    *****

    Pro mě Martin Scorsese vykreslil velmi přesvědčivě dobu největší slávy jedné z nejkontroverznějších osobností 20. století Howarda Hughese. Leonardo DiCaprio opět potvrdil, že je jedním z nejlepších herců současnosti, Cate Blanchett a Kate Beckinsale se mi též velmi líbili. Naprosto úchvatná kamera, špičkové vykreslení 30. a 40. let a velmi působivý scénář (i když někdy se opakující věci). Podle mého názoru to Martin Scorsese zvádl na jedničku. Pět hvězdiček.(30.9.2007)

  • charlosina
    ***

    Herecký koncert Leonarda DiCapria. Nic víc jsem tam nenašla.(31.8.2010)

  • tron
    ****

    Scorsese letca a filmára Hughesa (nakrútil len dva filmy, ale veľa produkoval) zobrazuje ako čoraz paranoickejšieho muža, ktorému ničia život úchylky, hraničiace s chorobou (paranoja, egoizmus, hygiena) a tvrdohlavosť (neochota zájsť k lekárovi). Nečudo, že sa zabarikádoval pred svetom a svet pred ním. Lietadlá tvoria v Letcovi snáď ešte dôležitejšiu ingredienciu, ako samotné filmy; súvisí s nimi niekoľko najmagickejších scén zo snímky (nakrúcanie Hell´s Angels, džezom podfarbený prelet nad nočným mestom, havária). Všetko istia s rozumom vybratí herci v podporných úlohách, z nich niektorí sa iba mihnú (Willem Dafoe), iní majú o čosi väčší priestor (Ian Holm v jedinej scéne sa meniaci na kvalifikovaného experta na prsia) a minimálne jeden sa každým ďalším filmom vypracúva na obdivuhodného chameleóna (John C. Reilly).(5.11.2005)

  • Douglas
    *****

    Konečně došlo na téma, kterému Martin Scorsese skutečně rozumí... film. V geniálním Letci tak konečně mohl uplatnit své neuvěřitelně rozsáhlé filmové znalosti na zfilmované biografii výrazné osobnosti dějin dvacátého století, Howarda Hughese, který kromě značné angažovanosti v leteckém průmyslu produkoval a režíroval filmy, přičemž udržoval úzké kontakty s Hollywoodem (a jeho herečkami - nějaký čas žil například s Katharine Hepburn). Scorsese zachycuje jeho zapálené nadšení do filmu a letectví s takovou vášní, nasazením a filmařským cítěním, že vytvořil jedno z nejlepších děl posledních let, které v mnohém připomíná jiný přelomový kousek - Občana Kanea. Scorsese si určitou paralelu evidentně uvědomoval, není náhoda, že DiCaprio je polovinu filmu s knírkem od mladého Wellese takřka k nerozeznání, nehledě na jeden takřka doslovný kratičký záběr, kdy se Hughes majestátně tyčí nad po zemi rozházenými plány letadel úplně stejně, jako ve slavném záběru kdysi Charles Foster Kane nad svazky novin. Polohy kamery zabírají hlavního hrdinu často ve výrazných úhlech, ve kterých vévodí celému obrazu a nasvícení jej jakoby vyřezává z prostoru (v ostrých kontrastech proti filmovému plátno, nebo naopak vystupuje z temnoty kolem). Scorsese zcela ignoruje současné vypravěčské postupy (snad až na havárii letadla), a film cele stylizuje do volnějšího tempa kinematografie oněch třicátých až padesátých let, ve kterých se film udává. V dlouhých rámujících záběrech, dlouhých pohledech do tváří hrdinů, nevyhýbaje se občasným barevným experimentům, kdy tráva okolo hrdinů vybledne do charakteristických odstínů technikoloru. Především ale staví na herectví svých hrdinů... Di Caprio předvádí nejlepší výkon svého života (pevně doufám, že si za něj odnese řadu cen), hraje nejen skrze dialogy, ale především pohyby svého těla a očima, stejně jako vynikajici Cate Blanchett coby Katharine Hepburn, Alan Alda jako senátor... a další. Scorseseho film není zcela jednoduché sledovat, pohrává si s pečlivým vývojem postav (postupné Hughesovy přeměny jsou úžasné, obzvláště když v sobě odkryje ješitného megalomana - vynikajicí scéna je mrazivě klidná hádka v pracovně, nebo nervově labilního génia) a nevykládá karty na stůl hned, nechá diváka napínat až do posledních minut, kdy divák skutečně neví (pokud nezná dějiny), jak to bude s Hughesem dál... Letec je možná Scorseseho nejlepší film, ačkoliv zdaleka nejméně agresivní a animální, dílo vyzrálého génia, který už nemá takovou potřebu šokovat, ale vypráví dokonalé příběhy, ve kterých řekne mnohem víc.(6.1.2005)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace