Režie:
Wolfgang PetersenScénář:
Wolfgang PetersenKamera:
László KovácsHudba:
Alan SilvestriHrají:
Tom Berenger, Bob Hoskins, Greta Scacchi, Joanne Whalley, Corbin Bernsen, Theodore Bikel, Kellye Nakahara, Dona Hardy, Bert Rosario, Frank CavestaniObsahy(1)
Po těžké autonehodě se Dan Merrick ocitá na pokraji smrti. Zázrakem se mu podaří přežít, je však třeba spousta operací, aby se mohl vrátit do normálního života. S jedním mu ale lékaři nepomohou – Dan po nehodě utrpěl ztrátu paměti, neví, kdo je, nepoznává ani své nejbližší. Snaží se získat co nejvíce informací od své manželky Judith, ale postupně zjišťuje, že nemůže věřit jí ani nikomu jinému. Záblesky paměti, které mu stále častěji probíhají myslí, naznačují něco strašlivého… (Vapet Production)
(více)Recenze (24)
Vidieť dnes film, kde ma ešte prekvapí pointa, je vždy veľmi príjemné. Shattered nie je ani tak 90kové béčko typu Mrazivá vášeň, ani neonoir (i keď ten proste je), ako klasický noir zo 40. rokov. To sa týka vlastne všetkého vo filme (nejedná sa napríklad o erotický triler, všetko je v náznakoch), i keď bary nahradili domácnosti. Rodiny sú ale stále rozbité a zápletka komplikovaná a zamotaná až do úplného záveru. Film môžete odsúdiť ako lacnú produkciu, vhodnú najmä do televízie, ale práve tie styčné prvky s klasickým noirom (Petersen sa pohráva aj s úlohou detektíva, ktorým je aj nie je Merrick) sú na ňom to najchytrejšie a robia film aspoň trochu nadčasovým. ()
Tom Berenger nemá žiadnu charizmu a celkovo hrá slabo, ale Hoskins to kompenzuje vždy, keď sa objaví na scéne. Atmosféra by sa dala krájať a ženám ich zvody neveríte, čiže netrvá dlho, kým si film zaradíte ako neo-noir. Rozuzlenie je natoľko stupídne, že diváka vlastne milo prekvapí ako niečo originálne. Ten zvrat by totiž nikomu nenapadol, pretože moc nedáva zmysel. Guilty pleasure. ()
Trochu mne mrzí, že jsem pointu odhadl po zhruba čtyřiceti minutách, ale to se mi u Šestého smyslu stalo taky. Jen si čloěk pak ten film poněkud jinak užívá, no. Tohle začne jako taková obyčejná tuctovka - manželé mají nehodu, manžel trpí ztrátou paměti, ale postupně se objevují různé nesrovnalosti. Musím uznat, že to má na začátek 90. let skvělou kameru a zvláště záběry v mlze se povedly. Třeba ten u první návštěvy vraku, to je až mystické. A jak jsem věděl, resp. odhadl, co a jak, najednou jsem si i víc všímal detailů a moc mne těší, že jde celý ten příběh ze střípků na konci nejen poskládat, ale nezůstane ani jedna otázka nezodpovězena (možná až na tu, co dál, ale nezapomínejme na sekretářku, že?), a to skutečně i co se drobnějších detailů týče jako třeba povaha manžela.Jen mne mrzí, že mi zabili jednu z postav, kterou jsem si oblíbil, ale co už no, je to thriller. A moc mne potěšilo začlenění mé oblíbené písničky Nights in White Satin. ()
Když jsem šoupl levné vapeťácké dvd do přehrávače, určitě jsem nečekal, že na mne vykoukne starší snímek (po filmu MŮJ NEPŘÍTEL teprve druhý čistě americký) Wolfganga Petersena. A vůbec to nebylo špatné. Poctivé řemeslo, ve své předvídatelné pointě trochu přitažené za vlasy, ale přesto velmi divácky vděčné. Natočit podobný námět v 50. letech Alfred Hitchcock, byla by z toho dnes milovaná klasika žánru. 70% ()
Jeden z těch filmů, kde sice od začátku tušíte, že to celé bude jinak, ale netušíte jak a i když ti bystřejší budou namítat, že zase tak moc možností není, pořád se jedná o dobou zábavu. Devadesátkový look solidního thrilleru s fajn hereckými výkony, který ani chvíli nenudí, a když odpustím tu nesmyslnou honičku v lese, pro mě skoro na plný počet. Greta Scacchi v takové příjemně pikantní erotické póze, krásný dům na pobřeží před Golden Gate (podle záběrů je to trikovka). ()
Galerie (42)
Photo © Metro-Goldwyn-Mayer (MGM)
Zajímavosti (1)
- Natáčení filmu probíhalo v USA v lokalitách Manzanita a San Francisco od 12. února do 8. května 1990. (GASTON73)
Reklama