Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Filmová adaptace úspěšného broadwayského muzikálu Chicago, v jehož hlavních rolích hrají Catherine Zeta-Jonesová, Renee Zellwegerová a Richard Gere, sleduje příběh průměrné sborové tanečnice Roxie Hartové, která se pro slávu rozhodne vraždit. Když to udělá, skončí za mřížemi společně s kabaretní hvězdou Velmou Kellyovou, která s pomocí prohnaného právníka Billyho Flynna rozpoutá kolem svého zločinu mediální šílenství. Poté, co Flynn vezme Roxiein případ, udělá z ní nejžhavější bulvární senzaci, čímž připraví půdu pro pěvecký a taneční souboj mezi oběma přehnaně horlivými rivalkami. Snímek Chicago získal v roce 2003 šest Oscarů, včetně ceny za nejlepší film. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (543)

Aky 

všechny recenze uživatele

Opravdu to není tak, že film, který dostane Oscara, nebo ke všemu ještě více Oscarů, je pro českého diváka nekoukatelný a hodný odplivnutí, jak se čeští hodnotitelé někdy přemoudřele tváří. Toto je dokonalá podívaná, špička ve svém žánru. Napětí, drama, romantika, dokonalá taneční a pěvecká čísla,virtuozní herecké výkony. Tak má vypadat muzikál - dokonalá zábava. Hamlet je o něčem jiném. ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Tak tohle byla jízda. Co se týče hereckých výkonů, nenašel bych výtku, všichni zůčastnění skvěle hráli, zpívali a tancovali (největším překvapením pro mě byla Catherine). Hudba dokonalá, taneční část a celá choreografie přesná, chvílemí jemný humor, co dodat více? Snad, že ocenění je zasloužené. Nejvíc se mi líbila scéna s těmi loutkami ;-) ()

Reklama

Lima 

všechny recenze uživatele

Nesmyslné herecké a scenáristické oscarové nominace si podávají ruku s technickou brilantností ve stominutové zábavě, která uteče jako voda. Hudba je v čele s chytlavou hitovkou All That Jazz perfektní (mám rád jazz), taktéž choreografie tanečních výstupů je pozoruhodná, z nichž nejvíc mě upoutaly novinářské "loutky" na šňůrkách se skvělým výstupem příjemně překvapivého Gereho a Zellweger. Ta, stejně jako Zeta-Jones, velmi dobře zpívá, skvěle tancuje, ale bohužel také předvádí svůj omezený herecký rejstřík s polohou č.1 - "blbka Bridget". Ve výsledku jsem měl pocit, jakobych seděl v nějakém přepychovém chicagském klubu, sledoval v rámci představení o dvou vražedkyních a jednom chamtivém obhájci jeden jazzově-taneční výstup za druhým a ignoroval fakt, že celé to bombastické pozlátko maskuje chatrný scenář a nevzrušivost zápletky. Hlavně, že se oči a uši popásli. A ještě k tomu nalévali skvělé šampáňo..... ()

Boss321 

všechny recenze uživatele

Docela slušný muzikál, ze kterého mám velmi rozpoluplné pocity. Na jednu stranu pěkné písně, krásné ženy, výborně vybrané kostýmy a úžasné herecké výkony. Na druhou stranu černý humor, atmosféra a i samotný děj na mě nějak moc nezapůsobily. Se všemi Oscary pro tenhle snímek souhlasím, kromě Oscaru za nejlepší snímek. Catherine Zeta-Jones mě velmi překvapila a zahrála báječně. Renée Zellweger, Richard Gere, John C. Reilly či Queen Latifah určitě nezůstali pozadu, ale Zeta-Jones mě zaujala nejvíce. Myslím, že lepší celovečerní debut si nemohl Rob Marshall ani přát. Rozhodně doporučuji se na film dívat v původní znění, protože český dabing je něco hrozného. PS Nechápu jak někdo může tenhle muzikál srovnávat s Moulin Rouge, protože jediné co tyhle dvě díla mají společné je fakt, že obě jsou muzikál....... ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Americké milé překvapení z počátku tisíciletí - zhruba tak se jeví CHICAGO, muzikál, který je ve všech ohledech srovnatelný se svými již zklasičtělými globálními i americkými předchůdci - starší MY FAIR LADY a mladší WEST SIDE STORY. Nikoliv náhodou i zde má libreto a scénář jasnou ideovou páteř, kterou je pokrytectví a protekcionismus americké přerooselvetovské společnosti dvacátých let a její kletby, srovnatelné s dnešní AIDS: prohibicí. Kompozice, připomínající šroubovici DNA, dává zdánlivě pomalému ději nečekaný spád, a tak ani přehršle pěveckých čísel výrazněji neretarduje v zásadě prostinký děj. Jako zjevení působí výkony protagonistů: Zeta Jonesová jako protřelejší a o poznání inteligentnější z obou posléze se spojivších polodancingových, poloklubových div lehké Múzy, Zellwegerová, zdánlivě prostší a o to ve své herecké kreaci rafinovanější a přesvědčivější a překvapivě neusedlý, srovnatelně dynamický a ve své charismatické úplatnosti a nemravnosti strhující právník Richarda Gera, do kterého by to opravdu nikdo neřekl. Text z éry Watergate nikoliv náhodou evokuje nadčasovost tématu a souzní např. s Mooreovými dokumentárně publicistickými filmy naší doby; rub amerického způsobu života je to vůbec vůdčím předmětem děje. Suverénní zvládnutí a slazení všech složek filmu stejně tak jako gejzír vynalézavých scén (poprava vražednické Maďarky, novinářské loutkohry, Gerův paralelní step při falšování deníku Zellwegerové postavy) dále zdůrazňuje a utvrzuje dojem, že i v tomto případě máme co do činění s pozoruhodným nadčasovým dílem globálního dosahu. ()

Galerie (55)

Zajímavosti (35)

  • Výběr herců byl pro u filmu debutujícího Roba Marshalla zajímavou výzvou. Například ani nevěděl, že Renée Zellweger (Roxie Hart), Catherine Zeta-Jones (Velma Kelly) a Richard Gere (Billy Flynn) umějí zpívat a tančit: "Já se orientuji spíš v divadelním světě. Navíc dnes nemáte možnost jít se podívat do kina na jiné muzikály a zjistit, co kdo umí. Být tak 40. nebo 50. léta, zajdu se podívat, jak tancuje Gene Kelly, jak zpívá Judy Garland a mám to. Casting trval dost dlouho, protože pátrání po tom, co kdo v minulosti dělal, bylo jako detektivka. První jsme obsadili Catherine, protože měla zkušenosti jako herečka i zpěvačka z londýnského West Endu. Dál jsem věděl, že Richard Gere dělal ve West Endu Pomádu, nějaké muzikály v New Yorku, že v Cotton Clubu zpíval a že umí hrát na kornet. Renée Zpívala jen v Bridget Jonesové, špatně. Queen Latifah je sice rapová zpěvačka, ale muzikály má ráda. A John C. Reilly? Poslal mi pásku se svou verzí písně Mr. Cellophane - zazpíval to jednou, pak řekl, že to umí ještě úplně jinak, a taky to tak zazpíval. To je pro něj typické, protože je to velký perfekcionista. Nakonec jsem se dozvěděl, že těch verzí nazpíval třináct, což mě umrtvilo." (NIRO)
  • Překlad proslovu maďarské vězenkyně Hunyak (Jekatěrina Ščelkanova) v písni "Cell Block Tango" je: "Jak jsem se tu ocitla? Říká se, že můj slavný milenec držel mého manžela, zatímco jsem mu uťala hlavu. Ale to není pravda. Jsem nevinná. Nevím proč Strýček Sam tvrdí, že jsem to udělala. Snažila jsem se to vysvětlit na policii, ale oni mi nerozuměli." (sluppka)

Související novinky

Renée Zellweger si zahraje Judy Garland

Renée Zellweger si zahraje Judy Garland

24.10.2017

Každá hollywoodská legenda se časem dočká biografie. A momentálně je řada na Judy Garland, hvězdě Čaroděje ze Země Oz, která vynikala hlavně zvučným pěveckým hlasem. Její filmová pocta se bude… (více)

Rob Marshall novým kapitánem pirátů

Rob Marshall novým kapitánem pirátů

18.05.2011

Na režisérské židli čtvrtého dílu slavné pirátské série vystřídal Gore Verbinskeho Rob Marshall. Mamutí natáčení snímku Piráti z Karibiku: Na vlnách podivna, které trvalo 107 dní, zavedlo Marshalla a… (více)

Režisér pro finále Twilight ságy

Režisér pro finále Twilight ságy

01.05.2010

Kandidátů bylo několik, a rozhodně nešlo o žádné druholigové hráče – padala jména jako Sofia Coppola či Gus Van Sant. Nakonec Rozbřesk natočí Bill Condon. Ten kdysi v polovině 90. let natočil… (více)

Režisér pro čtvrté Piráty?

Režisér pro čtvrté Piráty?

03.08.2009

Studio Walt Disney Pictures a Jerry Bruckheimer chtějí odplout do Karibiku už na jaře příštího roku (první klapka by měla padnout v dubnu, nejpozději v květnu) a Gore Verbinski všude, kudy chodí,… (více)

Reklama

Reklama