Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pojďme se znovu zaposlouchat do nesmrtelných písniček jako „Šššš, Pátá, Včera neděle byla, Náhrobní kámen, Hvězda na vrbě, Stín katedrál, Já budu chodit po špičkách, Řekni, kde ty kytky jsou, Mně se líbí Bob, Oliver Twist…“ v úspěšném retromuzikálu Zdeňka Zelenky a Filipa Renče. Přenesme se zpět do času prosluněného léta roku 1968, kdy ještě všechno dýchá novou nadějí a hrozbu sovětské okupace si nikdo nedokáže představit ani v tom nejčernějším snu. Tři půvabné dívky – Tereza (Z. Norisová), Bugyna (B. Stanková) a Julča (A. Veselá) – z malebného pohraničního městečka se chystají k maturitním zkouškám, tři spolužáci – Olda (M. Kubačák), Tuřín (O. Šípek) a Drmola (P. Burian) – jim neobratně nadbíhají a tři záhadní cizinci – Šimon (J. Révai), Bob (J. Nosek) a Eman (Ľ. Kostelný) právě vystupují z vlaku, aby rozvlnili ospalou hladinu místních poměrů a očekávané obrátili v nečekané. Tak začíná příběh velké lásky, plný tance, splněných i nesplněných nadějí, a především melodií, které nelze snadno vymazat z paměti… (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (524)

mchnk 

všechny recenze uživatele

Nebýt ucházejícího závěru, jednalo by se o nestoudný výsměch šedesátkám, parazitující na dobových skladbách. Vše podtrhuje neskutečně stupidní humor, kýčovitá, nešťastná love story dvou lidí znajících se pár dní a hlavně kulisy připomínající dětské varieté. Nakonec se vlastně jedná o klasickou "renčovinu". ()

ad-k 

všechny recenze uživatele

Ač občas rebel jsem a v šatníku by se nějaké to starší smog tričko REBEL našlo, Rebelové Filipa Renče mě nijak zvlášť neoslovili. Ano, je to retro, je to stylizované, jsou tam barvičky i písničky, je to muzikál - ale nedokážu se při sledování bavit. Asi je mi to celé cizí, i Zuzka Norisová. Skládat písně jí nebudu, snad mi odpustí. 40% ()

Reklama

Agatha 

všechny recenze uživatele

Jeden z nejlepšíCh filmů Filipa Renče, kterého sice jako člověka moc nemusim, ale musim uznat že tenhle muzikál se mu povedl. Nic podobného a tak zajímavého zatím v poslední době nikdo nevytvořil. Atmosféra 60. let byla působivě navozena slibnými hity, slušivými kostými a dobovým interiérem. Herecké obsazeni je lákavé, ale herecké výkony nejsou nijak zvlášť dobré. Ale v té době se ještě neznámá Zuzana Norisová docela snaží a zpívaní jí jak lze slyšet jde. Ostaní nejsou se svými hereckými výkony niajk zajímaví, ale to se dá v muzikálu lehce zamaskovat třeba právě zpěvem nebo tancem. Děj je sám o sobě jednoduchý, ale o to historicky osudovější. Choreografie je povedená a svižná. U diváků tento film určitě uspěl, protože návštěvnost v kinách, alespoň co si pamatuju, byla slušná. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Spíše přeceňovaný než adekvátně hodnocený muzikál zrcadlí především fatální absenci dějinného povědomí o dnes už jasně historických šedesátých letech. Vezmeme-li vážně syžet i sporé náznaky děje, obsažené v tomto pseudorevolučním filmu, ukazují jednoznačně do roku Pražského jara - a to nezávisle na vůli svých tvůrců (míra tohoto propadu se projeví nejvýrazněji srovnáním Hřebejkovými PELÍŠKY). Písničkový mišmaš sahá od počátku do konce šedesátých let a věrohodnosti nezvádnutého díla neprospívá ani přenesení kauzy bratří Mašínů do zenitu šedesátých let, kterým je právě osmašedesátý. (Mimochodem: pokud by se v té době konaly svobodné volby - svobodné znamená v měřítcích doby - získala by v nich KSČ podle tehdejších nezávislých sociologických průzkumů kolem 65% hlasů.) Hranice v té době byly otevřené (bez nesnází, spíše s mírně udiveným ohlasem ve veřejném mínění tehdy svobodně emigroval např. Vladimír Pucholt). Doba uvolnění, prezentovaná tvůrci jako čas despocie a totality, ponechává filmu pro jeho klady minimální prostor: víření mladých těl (to je jediné, co má společné se STARCI NA CHMELU), některé herecké výkony ... a pak už jen úžas nad tím jak lze zmarnit tak atraktivní námět (za to málo je zřejmě co děkovat spoluscénáristovi Zdeňku Zelenkovi). Stručně shrnuto: příliš málo skutečných perel v neskutečně přemnožené hlušině. ()

Hwaelos 

všechny recenze uživatele

Tak to byly doby Renčovy soudnosti. Pod jeho taktovkou vznikl na české poměry ojedinělý snímek, kýčovitý a jednoduchý - ovšem vyčítat něco takového muzikálu je asi jako stěžovat si, že je Plzeň hořká. Choreografie možná mohla být nápaditější, ale jinak samé libové masíčko. Vynikající výtvarné a kostýmní řešení, chytlavé dobové songy, přesní herci, malebné Týniště (skoro bych řek, že další herec filmu) a je znát i Zelenkova ruka na celém díle. Nakonec není to jen love story zasazená do šedesátých let, ten příběh ztělesňuje metaforicky sen roku 68, je extenzí lidských přání a jako správný sen je náležitě idealizovaný, což muzikálu sluší nejvíc. ()

Galerie (11)

Zajímavosti (43)

  • Jiřina Bohdalová ke své pidiroličce učitelky řekla: "My jsme s Filipem velký kamarádi, a když ten film připravovala, zeptala jsem se ho, co tam má pro mě, což jsem samozřejmě řekla v žertu, protože jsem věděla, že je to o mladých lidech a písničkách z šedesátých let. On po téhle mé otázce úplně ztvrdnul a pak řekl: 'A ty bys v tom opravdu chtěla dělat?' V téhle chvíli už jsem zase nemohla couvnout já. Filip mi vysvětlil, že nemají moc peněz, takže jsme se nakonec dohodli na malinké roličce a jednokorunovém honoráři. Minci mi dali, dokonce krásně zarámovanou, ale neplatnou... Takže za to vlastně nemám ani tu korunu. Ale Filipovi jsem tu službu velice ráda udělala." (NIRO)
  • Na scéně se několikrát objevil ruský tank T-55 s lasserovým zaměřovačem nad kanónem. Lasserovými zaměřovači byly modernizovány tanky T-55 až v 90. letech minulého století a ve filmu by se proto objevovat neměli. (Cheeker)
  • Oholená podpaží děvčat jsou vzhledem k dobovému situování snímku do roku 1968 velmi neobvyklá. (slatkac)

Reklama

Reklama