Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Příběh z počátku 17. století se točí kolem kouzelné lahvičky. Jediná kapka z ní může splnit jakékoliv přání. Každý majitel ji pak musí prodat někomu dalšímu, ovšem za polovinu ceny. Podle legendy ten, na nějž zbude poslední kapka, propadne peklu. (Filmbox)

Recenze (133)

Lottr 

všechny recenze uživatele

Naturalistický, historický film, s perfektní dobovou atmosférou a tajemnou, až pohádkovou zápletkou. Nebezpečná středověká atmosféra na člověka přímo dýchá, jako by měl pár pasovských přímo za krkem. Bitvy jsou sice poměrně malé, ale za to na místní poměry krvavé a propracované. Pohádkový předmět dodává na tajemnosti a dává nám ochutnat i trošku víc, než jen středověký příběh. Protože špinavé a syrové prostředí, tu protíná druhá, snad až pohádková linie filmu s dětskou hrdinkou. Za povšimnutí stojí určitě hudba a herecké výkony, především pak Michaela Kudláčková a také vykreslení postav, kdy není nikdo v zásadě dobrý, ani zlý, stejně, jako tomu je v reálném životě. ()

mchnk 

všechny recenze uživatele

Tak rozhodně se jedná spíše o takový drsnější napůl pohádkový příběh, který je však založen na skutečných událostech po hrůzovládě Rudolfa pomateného II. Příběh o malé Magdaléně, zoufalém muzikantovi o opravdu neposedném pytli peněz, kouzelné lahvičce s neznámou kapalinou, lidské slabosti, mamonu a nespravedlnosti. Určitě výborné prostředí a atmosféra začátku 17tého století. Za to rozhodně hvězdička navíc. Hra v kostky s katem o život a dary od ďábla, to jsou faktory, ovlivňující život a smrt lidí v tomto příběhu. Ke konci je film rozhodně zajímavější. A jak už to v pohádkách bývá, vše nakonec dobře dopadne. ()

Reklama

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Zázraky se nedějou.“ Nesouhlasím! Vyskočilova za jakýchkoliv okolností „nerozladitelná kytara“ je toho přece názorným příkladem…ale ne, tenhle úsměvný prvek nemůže být důvodem vysmívat se celému filmu. Ten mě totiž jako celek mile překvapil. Nevěřil jsem moc tomu, že by snímek s hlavní dvojicí v podání Vyskočil-Kudláčková mohl vyznívat jakkoliv naturalisticky nebo snad dokonce drsně. A ono vcelku ano. Špinavost, krutost a snaha o syrovost vyznívají docela věrohodně. Tvůrci si dali záležet na tom, aby na diváka dýchala doba z prakticky každého záběru a příliš vedle nemířili, ani zdařilým castingem, neb rozhodně nejde jen o výše zmíněný ústřední pár. Nechybí ani trocha mystiky v podobě zvláštní lahvičky a třeba takové hraní kostek v tomhle filmu nabývá úplně jiných rozměrů (nemluvě o tom, že představitel kata asi ani nemohl být lépe vybrán). A konec je nenásilně otevřený. Za mě to budou slušné 4*, čekal jsem podstatně méně. „Málo dobrýho pro nás v tomhle zmrvenym světě, Magdalenko…měj se dobře.“ ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Název sliboval víc, než Ráža nakonec nabídnul, nicméně 17.století plné hrdlořezů, katů propadlých hazardu a zanedbané stomatologické péče bylo vzhledem k možnostem vyobrazeno znamenitě. Potulný kejklíř Vyskočil si ještě vyskakoval, ale to chudák netušil, že krutý Osman Anife si už brousí tu svou tureckou šavli, co má ukrytou v dutině ústní.. ()

Maq 

všechny recenze uživatele

Potenciálně dobrý scénář zasloužil vycizelovat a mnohem lepší produkci. --- Nevím co jste viděli, kolegové. Kostýmy dobové moc nejsou. Hudba určitě ne. A špičkoví herci, kteří si své role užívali? Copak tam měl někdo roli? S výjimkou Vyskočila, jenže ten nikdy špičkový nebyl. --- A najde se zde už konečně někdo, kdo má trochu jasno o pojmu "středověk"? Byl to rok 1611, vážení, 1611! Podle vás skončil středověk nejspíš až s dobytím Bastily, ne? ()

Galerie (6)

Zajímavosti (12)

  • Strunný nástroj vihuela, na kterou hraje/drnká Matouš Psík (Ivan Vyskočil), pochází ze Španělska a byla hojně používaná v Itálii v 15. a 16. století. Jde o předchůdkyni barokní kytary. Filmaři splnili autentičnost muzikanta, který ji na počátku 17. století mohl opravdu používat, na rozdíl od naší známé kytary, která přišla později. (horskejvlk)
  • Pieseň "Od Krumlova koně jdou" bola vytvorená priamo pre film autorom Jaroslavom Krčekom a jeho súborom "Musica Bohemica". Na zloženie skladby mal iba týždeň, a preto sa pod tlakom režiséra podarila až na druhý pokus. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama