Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Nákladný německý film sleduje šest měsíců v životě jednotky mladého plukovníka Wisse, který stále intenzivněji zjišťuje nesmyslnost války a hrůznost nacistické ideologie. Před německými vojáky však stojí rozkaz od samotného Vůdce – za každou cenu dobýt Stalingrad. Město, které Hitlerovi leželo v žaludku snad ze všech nejvíce, však statečně odolává a plukovníkovi je čím dál tím více jasné, že nadcházející zima bude jeho poslední. Silně humanistický film vyniká strhující autenticitou a jako jeden z mála německých snímků se nebojí ukázat hrůzné nacistické činy v jejich realistické podobě. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (33)

NinonL 

všechny recenze uživatele

Dobrý, hodně dobrý film, kterému jsem věřila. Jak mizernému německému vrchnímu velení s Hitlerem v čele, tak pocitům a náladám německých vojáků v Rusku. Šestá německá armáda s generálem Paulusem v čele zůstala obklíčena v sovětském vnitrozemí. Její přesun do Stalingradu jen potvrdil zkázu a smrt. Nefungovalo zásobování a rozkazy zněly raději sklady spálit, než rozdat potřebné věci vojákům. Včetně potravin. Tohle by měli vysílat v televizi pravidelně, aby některé lidi přešla chuť válčit. ()

fragre 

všechny recenze uživatele

Je to film německý, tedy je zde ukázáno hlavně utrpení německých vojáků. Ne, že by tu nebyly kritické postoje k hitlerovskému trežimu, ale zaujalo mne, že jediná scéna, kde jsou ruští civilisté, je v podstatě idylická scéna s dětmi, na něž jsou všichni němečtí vojáci (i příslušník Waffen SS) tak hodní. Ale obrazy zmaru v stalingradském kotli jsou silné, zvláště scéna s odletem posledního letadla.Ten houf nešťastníků snažící se dostat na palubu vypadá jak zatracenci v pekle. ()

Reklama

WANDRWALL 

všechny recenze uživatele

Jak viděli tvůrci Stalingrad a patrně nejslavnější bitvu druhé světové války? Po svém, jak jinak. Co se taky dá čekat od hraného filmu, který může jen vybrat jistý úhel pohledu na osudy hlavních hrdinů v dějišti velké bitvy? S využitím tehdejších filmových možností je film z jedné strany více věrohodný, neb se musel používat kompars a hodně dobových uniforem a kostýmů, což má ale divák obvykle na háku a sleduje hlavní tok příběhu, což je druhá, ta hlavní stránka filmu, a ta působí na lidi, diváky. A svým způsobem je to bizarní, neb film vyhrává u lidí, na které nejvíc zapůsobí a díky tomu ho pak hodnotí jako dobrý či špatný...A tak se vydělává na tom, jak kdo umí realitu přetvořit pro lidi, kteří na to chodí už jako na kulturu, ne jako na dějinný zápas... Ale vše je tak jak je, jinak to být ani nemůže, takže čemu se vlastně divit? A přece tehdy se koukalo na tyhle filmy ještě i z pohledu socialistické ideologie, a dneska už žádná ideologie nad námi nevisí, tedy pokud si ji nad sebe nepověsíme sami... ()

RAiken 

všechny recenze uživatele

Typicky dobově akčně okoralé, přesto velice zajímavé, především díky příběhu, který se táhne přes všechny významné dobové historické události, které nakonec vedly k oněm hrozivým Stalingradským číslům. Veškeré menší historky, včetně klavírní scény, se prý skutečně udály a jednotlivé podrobnosti věrně kopírují historická fakta. To vše obestřeno v relativně ideologicky prosté, spíše dokumentární formě, což je sympatické… ()

laik_60 

všechny recenze uživatele

zaujímavý snímok. Na tú dobu dosť realisticky natočený. Dali sa sledovať dve línie - stav obyčajných vojakov v predných líniách, a rozhovory o plánoch a chybách v generalite. Skľučujúci bol pohľad na doráňaných vojakov v pivnici nútených počúvať Goeringov prejav, ktorý mal v berlíne pri oslavách 10 výročia prevzatia moci. ()

Galerie (25)

Zajímavosti (5)

  • Názov filmu je odvodený od výroku pruského kráľa Fridricha II. Veľkého svojim vojakom v bitke pri Kolíne (1757): „Vy prasce! Čo chcete žiť večne?“. (DJW)
  • Pri natáčaní boli namiesto nemeckých vojnových samopalov MP-40 použité ich povojnové juhoslovanské kópie M56. (Jello Biafra)
  • Ve filmu jsou k vidění tanky T-34/85, které však ve skutečnosti zasáhly do války až v druhé půlce roku 1943, tedy rok po bitvě. (Jirka_Globus)

Reklama

Reklama