Režie:
Jaroslav SoukupKamera:
Vladimír SmutnýHrají:
Ladislav Potměšil, Rudolf Hrušínský nejml., Jaroslava Stránská, Oldřich Vlach, Bronislav Poloczek, Pavel Nový, Zdeněk Mucha, Radek Pospíšil (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Jirka Horáček se chystá oženit s kadeřnicí Jitkou, což překvapivě těžce nese jeho otec. Nejprve se snaží syna naspořenými tisícovkami nalákat na cestu kolem světa, a když to nevyjde, snaží se svatbu rozmluvit Jitce. I tento pokus však selže, a tak se svatba nakonec přece jen koná, bez účasti naštvaného otce. Zdá se, že zatímco Jirka se usadil a dospěl, potíže nastanou s otcem, který se nejprve za poněkud trapných okolností seznámí se sympatickou zdravotní sestřičkou Lucií a později s atraktivní striptérkou a prostitutkou Álou. Skončí v jejím bytě, a nejenže se stane jejím milencem, ale navíc ochotně přijme roli poskoka, který pere, vaří a uklízí. Navíc se u něj začnou projevovat jasné příznaky "druhé mízy". Barví si vlasy, moderně se obléká, sportuje, chodí do sauny a snaží se hubnout, dvoří se Ále a nevidí, že je všem pro smích. S výjimkou Lucie, které je sympatický a s níž se pomalu sbližuje. Když však pochopí, že je to Lucie, kdo se mu líbí, žena ho odmítne, protože nechce prozradit, že je svobodná matka. (TV Nova)
(více)Recenze (279)
Pana Horáčka chytne druhá míza, nějak se ale nechytá. Nejnápaditější a nejzajímavější věcí je na uhel vyhořelý byt. Ovšem tímto veškeré klady mnou přiřčené Discopříběhu končí. Zbytek směřuje mimo mísu, včetně písniček Michala Davida. Jeho tvorba mi na tváři vykouzlí maximálně kyselý úsměv, popřípadně bolehlav nebo lehkou nevolnost. Nechápu jak dokáže zaplnit celý Strahov. ()
Úúúúúúúúúúúúú áááááááááá - je to PAST PAST, dobře nalíčená - NA TVÝHO TÁTU Hahahahaha. Pozn.: Kolegové, zamyslete se nad sebou. Není to veledílo, ale v kontextu tvorby let 1990 - 1994 to také rozhodně není 166. nejhorší film všech dob. A kromě toho, jak už jsem psal u jedničky, mám nějak rád starýho Potměšila. Zkuste ho mít taky rádi. ()
Důkaz že Michal David je dobrý zpěvák jsme zjistili už v díle prvním, takže zde už k žádnému dalšímu nemilému překvapení nedojde. Celý tenhle blábol pro "mladé" nakonec trochu zachranujě Ladislav Potměšil, ale ve scénáři pro něj bylo nachystáno pár nepěkných až trapných situací. Takže suma sumárum je to stejné jako jednička - prostě vrchol nevkusu. ()
Druhý Discopríbeh postráda všetko to čo robilo jednotku jednotkou. Z nevyrovnaného tínedžera je nagelovaný frajer, ktorý sa oženil s tou najväčšou šedou myškou mesta Plzeň a najväčší priestor sa dostáva jeho otcovi, prechádzajúceho druhou pubertou. Uveriteľnosť definitívne prepúšťa štafetu rozprávkovému priebehu s trápnymi eskapádami otca akého niekdajší rešpekt dočista zmizol. Už ani ten David a jeho príspevky na objednávku nestoja za moc. Nie náhodou som sa dostal k pokračovaniu prvýkrát až po rokoch, televízie ho úspešne a musím uznať, že zaslúžene obchádzali. ()
Nemám rád, když někdo říká, že osmdesátá léta byla doba Michala Davida. To jako znamená, že on byl v té době jedinej? Jedna věc je jistá - i v dalším desetiletí se neztratil, to ostatně dokazuje tenhle film, jelikož zůstal jako tragikomický pomníček předchozího desetiletí. Příliš jsem nečekal a dostal jsem ještě míň. Obrácený děj má ještě slabší scénář a jinak můžu být spokojený leda tak s vizuální stránkou filmu. Ta je určitě lepší než u jedničky. Trochu málo, ale mohlo být hůř. ()
Galerie (10)
Photo © Pragafilm
Zajímavosti (12)
- Samozřejmě bylo hrozné být znovu v této situaci, všechno se mi vrátilo, ale musela jsem se s tím poprat,“ svěřila se Jaroslava Bobková-Stránská o scéně, ve které rodí, protože ve dvaceti přišla o půlroční dcerku Janičku. (Duoscop)
- Aby režisér Jaroslav Soukup sehnal peněžní prostředky k filmu, podal si do novin inzerát, ve kterém sháněl sponzory. Snímek je proto možné popsat jako „film na inzerát“. (cinemag)
- „Obrovský, nesrovnatelný rozdíl oproti natáčení jedničky. Bylo krátce po amnestii prezidenta Havla a Plzeň byla plná kriminálníků. Do záběrů nám lezla potetovaná individua a policisté se báli zasáhnout, protože by porušili lidská práva. Nemohli jsme točit a museli čekat, až je to přestane bavit a odejdou. Velmi nerad na to natáčení vzpomínám, bylo to opravdu těžké. Podpora od vedení města tentokrát nulová, nějaký film je nezajímal,“ uvedl režisér a scénárista filmu Jaroslav Soukup. (SONY_)
Reklama