Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jeden z nejpopulárnějších hororových filmů všech dob. Filmová klasika. V divácky oblíbeném a kritiky ceněném pokračování Frankensteina opět zazářil Boris Karloff v roli nešťastného monstra, které tentokrát zatouží po partnerce. Colin Clive se vrací jako přehnaně ambiciózní Dr. Frankenstein, aby svému dítěti vytvořil podobně prokletou nevěstu (Elsa Lanchesterová). Režisér původního Frankensteina, James Whale, tímto snímkem završil svou skvělou kariéru. Frankensteinova nevěsta je film, jež potěší nejen fanoušky hororu, nýbrž všechny filmové labužníky. Pokračovanie filmu FRANKENSTEIN (1931), nasledované filmom SON OF FRANKENSTEIN (1939). (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (132)

Fingon 

všechny recenze uživatele

Když v roce 2002 vysílali na ČT2 kolekci universalovských hororů (pod názvem Klenoty filmové hrůzy), podařilo se mi shlédnout pouze Frankensteinovu nevěstu. Když jsem se teď k ní po šesti letech opět vrátil, musím říct, že se mi líbila snad ještě více než tehdy a rozhodně je tento film mnohem koukatelnější než jeho první část z roku 1931. Nicméně Frankensteinova nevěsta už dnes nefunguje jako horor, ale jako regulérní psychologické drama, jehož nejpůsobivějšími scénami jsou ta v domě slepce a pak samozřejmě závěr. Karloffovi tu skvěle sekunduje postava dr. Pretoria, který je vlastně ve skutečnosti tím největším monstrem. Skvělý film. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Nato, že pokračovanie má byť väčšie, drahšie a lepšie, neprišiel súčasný CGI Hollywood, ale pred 80timi rokmi James Whale. Zmenil síce trochu žáner (Karloff je viac komický), ale pokračuje v jednoduchom, zato účinnom filozofovaní: Alone-bad, Friend-good, nesúďme človeka podľa vzhľadu, chovanie monštra je iba reakciou na odmietanie okolia, za hrôzu môže neskrotná túžba po vede a priblíženie sa tak bohu, vedec sa kvôli vynálezu dopúšťa vraždy, atď. Z dnešného hľadiska má film aj antirasistický kontext a nechýba mu úžasne vypointovaný záver. Jediným iritujúcim faktorom bolo to ženské pišťanie, čo bolo asi súčasťou onej jemnej komiky snímky. ()

Reklama

LeoH 

všechny recenze uživatele

Stejně jako u prvního zvukového Frankensteina rozkoš ze zpětného objevování kořenů popkultury, ale už toho není tolik poprvé (byť epizoda s poustevníkem nebo nevěstina maska patří k absolutní klasice) a díky vysokému rozpočtu a o čtyři roky pokročilejší technice je všechno až příliš normální – včetně lidového uvřískaného humoru nebo doprovodné hudby plné snaživé práce s leitmotivy. Jako opravdový film to pořád ještě nefunguje, ale zároveň už to pro mě nemá tu slastnou, bezelstnou bizarnost úplných začátků. A v neposlední řadě byla Mae Clarke nepoměrně rozkošnější Elisabeth než Valerie Hobson. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Čtvrtý disk ze série Universalu, věnované klasickým černobílým hororům, přináší pokračování Frankensteina. V prvním dílu monstrum i Frankenstein umírají v hořícím mlýně. Ale již ve 30. letech bylo, zdá se, potřeba, scenáristických obezliček, známých ze současných televizních seriálů, totiž, jak vzkřísit tyto mrtvé.   A tak monstrum se zachrání díky sklepním prostorám s vodou pod mlýnem, zatímco Frankenstein se prostě probere doma, své snoubence a nyní i novomanželce v náručí. Monstrum mezitím dál hledá sebepoznání i možné cesty stát se člověkem. Potká duchovního otce svého stvořitele, slepého poustevníka, naučí se mluvit, ale když se nevydaří vytvoření jeho nevěsty, sám končí svůj život. Alespoň do dalšího dílu.   V hlavní roli se objevil opět Boris Karloff, znovu režíroval James Whale, a zajímavé dvojrole se ujala Elsa Lanchester – hraje totiž v úvodu samotnou Mary Shelley, která za bouřlivé noci vypráví přátelům jen tak z hlavy další pokračování, a v závěru pak Frankensteinovu nevěstu, resp. druhé monstrum.   Komentář k filmu si vzal na svědomí filmový historik Scott MacQueen. Než o hercích povídá více o filmu samotném, tedy zajímavých okolnostech jeho natáčení – tedy, jak se muselo opět na zásah cenzorů ve filmu stříhat (vadily přílišné záběry na dekolt Mary Shelley, německé reálie, náboženské odkazy), nebo jak vznikaly různé triky (maličkaté lidičky v láhvích) či účes a nalíčení Frankensteinovy nevěsty.   Následuje dokument Je živá, který uvede režisér Joe Dante. Nejprve se podíváme do studií Universalu a jejich výrobní dílny té doby, kde vznikal již jeden horor za druhým. Tom, o čem jsme v komentáři k filmu jen slyšeli, nyní uvidíme na vlastní oči – líčení Frankensteinovy nevěsty, ony zatracované náboženské symboly, o výpravě pohovoří dokonce nejznámější americký tvůrce hororů Clive Barker. A také se dozvíme, že režisér filmu měl jistou náklonnost pro – muže.   A na závět tradiční kvanta plakátů, fotografií – a trailer. ()

pornogrind 

všechny recenze uživatele

Když jsem si dal repete Frankensteina(1931) musel jsem si zopáknout i tenhle film kterej jsem tady taktéž neměl ohodnocenej i přestože jsem ho taky před x lety viděl. Stejně jako Frankenstein i Bride of Frankenstein je zařazen v knize Stevena Jay Schneidera 101 hororů, které musíte vidět, než umřete. Taktéž samozřejmě po právu. Ikdyž na rovinu se musím přiznat a asi budu jeden z mála kterým první film sednul víc. Přesto si ode mě i tento film vyslouží byť o něco slabších 5hvězd. Už samotnej název je zavádějící chcete-li chybnej. Samozřejmě nejde o nevěstu Frankensteina ale když už tak o nevěstu Frankensteinova monstra. Problém jsem měl i s tím, že se nám tady monstrum trošku rozmluvilo. Byť samotnej představitel monstra Boris Karloff byl rázně proti. Na druhou stranu přiznávám, že pasáž kdy se monstrum seznámí se slepcem s kterým se následně spřátelí a učí se mluvit, kouřit doutník a jiný věci je hodně působivá a emotivní. Hodně mě taktéž zamrzelo, že nevěsta stvořená pro monstrum dostala tak málo prostoru. Víc už bych to asi nerozmazával. To jsou jen takový menší kazy na kráse. Je to prostě nezapomenutelná klasika. Tečka. 5hvězd ()

Galerie (126)

Zajímavosti (54)

  • Představitelka malé holčičky, kterou Frankensteinovo monstrum v první části zabilo, zde má malinkou roli (není ani v titulcích) jiného děvčátka. (DaViD´82)
  • Anachronismus: Ve snímku se objevují moderní vynálezy, jako např. telefon. James Whale vysvětlil, že se jeho film odehrává v "alternativním vesmíru", a proto se zde volně promíchávají technologie, účesy (atd.) 19. a 20. století. Tento argument vysvětluje mnoho anachronismů, ale nefunguje pro vysvětlení anachronismu mezi moderními vynálezy a prologem. Scéna prologu se neodehrává v alternativním vesmíru, protože ukazuje skutečné postavy. Z dialogu mezi Mary Shelley a Lordem Byronem se dozvídáme, že následující události zobrazené ve filmu pocházejí z hlavy Mary Shelley. Příběh proto ukazuje vynálezy, které za jejího života ještě neexistovaly. Např. první telefony se začaly objevovat až v 70. letech 19. století, ale Mary Shelley zemřela v roce 1851. (liquido26)
  • Whale si na studiu vynutil naprostou tvůrčí volnost během natáčení. Jinak by projekt vůbec nevzal. Ovšem po prvních projekcích musel být film na základě reakcí publika výrazně předělán. Původní sestřih byl o patnáct minut delší. Spousta scén tak musela být vystřižena či zkrácena. Naopak třeba scéna v cikánském ležení byla zpětně do sestřihu zařazena ač v něm původně vůbec nebyla. (DaViD´82)

Související novinky

Netflix chystá remake Frankensteinovy nevěsty

Netflix chystá remake Frankensteinovy nevěsty

04.08.2023

Po několika poměrně nedávných pokusech studia Universal Pictures oživit sérii jejich klasických monster se snímky jako Mumie, Renfield nebo s nadcházejícím dosud nepojmenovaným projektem od režijního… (více)

Universal se opět pokusí oživit monstrum

Universal se opět pokusí oživit monstrum

21.11.2020

Před třemi lety se Universal pokoušel po vzoru Marvelu nastartovat vlastní filmový vesmír, který by zahrnoval klasické figury tohoto studia: Frankensteinovo monstrum, jeho nevěstu, Drákulu, Mumii,… (více)

James Wan chystá něco monstrózního

James Wan chystá něco monstrózního

08.03.2020

Po úspěchu snímku Neviditelný od studia Universal se zdá, že remaky slavných monstr fláků tímto způsobem budou pokračovat i nadále. Spojený vesmír načrtnutý v nové Mumii letěl už před časem do koše a… (více)

Hororové návraty

Hororové návraty

19.06.2009

Jedna klasika a jeden klasik brzy opět zčeří žánrové vody. Frankenstein a Carpenter. Ví se, že o svém pojetí slavného románu Mary Shelleyové sní Guillermo del Toro, minulý týden dokonce blouznil něco… (více)

Reklama

Reklama