Oblíbení skladatelé (9)
Michele Legranda jsem si oblíbil už před mnoha lety. Považuji ho za vůbec jednoho z nejlepších francouzských skladatelů. Mistrovská práce jsou skladby ke Třem Mušketýrům z roku 1973 a jeho pokračování 1974.
John Williams
Nejlepší filmy:
Berlínští filharmonikové hrají filmové melodie (2022) (koncert)
Schindlerův seznam (1993)
Dobyvatelé ztracené archy (1981)
Howard Shore
Nejlepší filmy:
Sedm (1995)
Pán prstenů: Společenstvo Prstenu (2001)
Pán prstenů: Návrat krále (2003)
Michel Polnareff
Nejlepší filmy:
Pošetilost mocných (1971)
Tohle se stává jen druhým (1971)
Rtěnka (1976)
Ennio Morricone
Nejlepší filmy:
Tenkrát na Západě (1968)
Hodný, zlý a ošklivý (1966)
Tenkrát v Americe (1984)
Naprosto geniální skladatel. Jeho hudba ve westernech je vždycky jiná a přitom krásně ukazuje, jak komorní stránku, tak i určitou dynamiku. Skvělý, nově mnou objevený a musím ho mít mezi svými oblíbenci.
Nejlepší soundtracky z filmů: Pistolník, Bravados nebo Jak byl dobyt divoký západ.
James Horner
Nejlepší filmy:
Vetřelci (1986)
Čistá duše (2001)
Statečné srdce (1995)
Elmer Bernstein
Nejlepší filmy:
Sedm statečných (1960)
Velký útěk (1963)
Moje levá noha (1989)
Henry Mancini
Nejlepší filmy:
Čekej do tmy (1967)
Růžový panter znovu zasahuje (1976)
Dny vína a růží (1962)