Reklama

Reklama

Děj filmu se odehrává v létě roku 1957. V roce, kdy se bývalý automobilový závodník Ferrari (Adam Driver) ocitá ve velké krizi. Řeší problémy v manželství, smrt syna, ale také bankrot společnosti, jíž věřil. Příběh zachycuje nejen hlavního hrdinu, ale také další členy jeho rodiny, která definovala myšlenku výkonného italského sportovního vozu a prakticky stála u zrodu závodů formule 1 a také u legendární automobilové značky. (Vertical Entertainment)

(více)

Videa (7)

Trailer 1

Recenze (187)

Marius_ss 

všechny recenze uživatele

Tak zo súboja režisérskych velikánov (a veteránov) Scorsese vs. Scott vs. Man, a ich nedávnych filmov (Vrahovia mesiaca kvetov, Napoleon, Ferrari), je u mňa víťazom posledný menovaný. Dôvod je jednoduchý - fungujúci príbeh, ktorý ma bavil. A to aj napriek tomu, že je to skôr rodinná dráma, ako film o motor-športe (pomer tak 70:30). Je to ale správne po-prepájané, je to dobre zrežírované a vyrozprávané...a to je základ každého dobrého filmu. Navyše to všetko podporuje naozaj výborný výkon dvojice Adam Driver - Penélope Cruz, ktorých fanúšik úplne nie som, no tu ma fakt dostali... najmä Adam Driver (na Oscara asi nie, ale nomináciu by dostať mohol, ak teda porota bude už konečne vyberať podľa výkonov, a nie inkluzivity). Nájde sa tu aj pár silných momentov, ktoré ma dostali. Prvý bol príhovor Enza Ferrariho v jedálni po nevydarených pretekoch, a ten druhý...TEN druhý... nebudem spoilovať, tí ktorí film videli vedia čo myslím, tí čo nie, zistia. Výrazných negatív veľa nie je, no čo ma vadilo asi najviac, je strih (najmä v druhej polovici), trochu slabšie vizuálne efekty pri "crash" scénach, a dosť nudný (žiadny) priebeh pretekov, len pár pekných záberov, ako fičia po ceste. Je tu skratka cítiť, že tento film je o osobe, a nie o autách. A to je trochu škoda. Ak by bol film dlhší o 30 minút, ktoré by boli plné krásnych aut, mechaniky, akčného pretekania atď, tak by som možno uvažoval aj nad 5/5, ale... čo už. Aj tak som si to v kine užil. A to sa mi v posledných rokoch stáva málokedy. ()

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Michael Mann je po delší době zpátky s dusným životopisným drama Ferrari a je to fajn, byť se opět čekalo více. Příjde mi, že všichni velcí tvůrci až na Nolana letos zklamali a neobstáli na plno svůj potenciál. Kdo od Ferrari bude čekat bratříčka Le Mans, Rush či Gran Turisma bude lehce zklamaný, jelikož závodů si tu divák moc neužije. Dokonce i ten finální postrádá drive, napětí i atmosféru, hlavně jsem nerozumněl pravidlům, takže nedá divákovi pořádnou satisfakci a za to může i fakt, že samotní závodníci jsou nemastní neslaní a rivalita s Maserati mohla a měla být hmatatelná a úderná, ale je tu nepodstatná, což je škoda, ale když vezmu v potaz, že Michael Mann chtěl hlavně natočit film o Enzu Ferrarim o jeho osobním životě a problémech a samotný závod tu je, jen aby se neřeklo, tak jsem s tím v pohodě. Jelikož herecky jde o prvotřídní kvalitu. Adam Driver hraje výborně, líbily se mi dialogy i jeho projev, zkrátka zajímavá osobnost. Zdatně sekunduje Penelope Cruz, která tu předvádí nasranou ženu dokonale. Tyhle interakce mezi němi jsou moc hezky vyhrocené. Povedl se i retro vizuál a atmosféra poválečné Itálie, překvapivě si Mann dokáže udržet divákovou pozornost a nenudil jsem se, což je při těchhle filmech vzácnost. Na závěr musím vypíchnout jednu šokující scénu, která zamává s každým divákem v hledišti! Je tu jedna nekompromisní a brutální scéna, kde došlo i na Gore!! Urvané končetiny, střeva, rozpůlené těla, to jsem fakt v takovém filmu nečekal, takže velké PLUS! Kdyby si mě Mann podmanil i finálním závodem a došlo by na obchodní schůzku s Fiatem, která se jevila atraktivně ( škoda, že na ní nezbyl čas) možná bych uvažoval i o plném hodnocení, ale takhle se musí spokojit s příjemnou čtyřkou. 75% ()

Reklama

Fr 

všechny recenze uživatele

„…NESMÍŠ ODEJÍT K CIZINCŮM. JSI NÁŠ NÁRODNÍ POKLAD. KLENOT KORUNY ITÁLIE…“ Exhibice Adama Drivera, Penelope Cruz a veteránskejch závoďáků. Scény, ve kterejch jsou ti dva spolu, jsou parádní! (A věřím, že motorističtí fanoušci si užijou i ty veterány…) Jinak je to prostě takovej film o kousku života Enza Ferrariho, kterej se zaměřuje na události před závodem „Mille Miglia 1957“, jenž měl pro Enza zásadní význam. Takže nečekejte žádnej další „Le Mans 66“ nebo „Rivalové“. Jde o životopisný drama s jedním zajímavým závodem. /// -------------- POD ČAROU: ------------------------------------------------ 1.) Film je založen na biografii „Enzo Ferrari: The Man, the Cars, the Races, the Machine“, kterou v roce 1991 napsal novinář Brock Yates. 2.) Onen automobilový závod „Mille Miglia“, byl kvůli událostem v tom roce 1957 posledním v historii. 3.) Thx za titule “lordek“. ///                         PŘÍBĚH  ****  HUMOR  *  AKCE  *  NAPĚTÍ  * ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Když věci dobře fungují, tak se na ně i dobře kouká, poučuje Enzo Ferrari svého synka. Stejnou maximou se řídí i Michael Mann. Další z jeho portrétů umanutého profíka v existenciální krizi je radost sledovat díky vypravěčské semknutosti a tomu, jak rytmicky, bez jakýchkoli zádrhelů šlape. Během expozice se prakticky z každého záběru dozvídáme nějakou podstatnou informaci, která bude později zužitkována. Zároveň je představen řídící stylistický postup - využívání duality a kontrastů (např. světlé scény s milenkou vs. tmavé scény s manželkou). Pomalejší scény se pravidelně střídají s rychlejšími, pohyb se zastavením a melodramatickým (v jedné scéně vyloženě operním) zveličením určitých emocí, zejména žalu, který - každý po svém - zpracovávají oba manželé. Mann navazuje na hollywoodské klasiky jako Hawks nebo Sirk a nechává mnohem víc než jiní současní režiséři vyprávět mizanscénu. Současně se vzpírá konvencím klasických životopisných dramat, když se soustředí pouze na krátký úsek Ferrariho života a namísto vytváření umělých konfliktů skvěle dramatizuje všednodenní setkání a běžné byznysové úkony (vyplácení mezd, podepisování dokumentů, dohody s investory). Tento cit pro detail současně přispívá k uvěřitelnosti fikčního světa. Práce se přitom neustále konstruktivně nebo destruktivně střetává s osobním životem (Ferrari díky ní nachází řeč se synem a zároveň kvůli ní ztrácí svou ženu). Nejvíc emocí a vzrušení je příznačně přítomno ve filmařsky bravurních scénách závodů, které představují Ferrariho největší vášeň. Katarzi ale oproti jiným sportovním filmům nakonec nepřinášejí. Spíš vědomí křehkosti života (tehdejší závodní auta i díky vynikajícímu zvukovému designu fakt nepůsobí bezpečně) a poznání, že jakkoli se budete snažit mít vše pod kontrolou, určité události stejně předvídat nelze a nakonec vám nezbude, než je přijmout a nějak začlenit do svého životního příběhu. 90% ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Pro mě zcela nepochopitelné opomenutí Penélope Cruz v oscarových nominacích. Adam Driver je tu fajn, nesnaží se expresionisticky „po-italsku“ přehrávat, i ve vypjatých scénách je jeho herectví příjemně decentní, dokonce i ten šedivý příčesek na hlavě mu věřím, ovšem hlavní hvězdou je tu pro mě právě Penélope. Ne auta, o kterých ostatně vím kulový, ne závody, ale tato žena zmítaná emocemi, pochybnostmi, která celý film svádí vnitřní boj, aby na konci kapitulovala, protože rodinný byznys je nade vše. A s tím souvisí i Mannův záměr, kde se nesnažil přiblížit Ferrariův život nějakým nudným biografickým popisem a odškrtáváním letopočtů, ale v krátkém časovém úseku přiblížit manželský svár jedné významné famílie. A ty závody tu jsou jenom příjemným doplňkem, ač produkčně pěkně ošéfované a kamerou hezky dramaticky nasnímané. Měl bych snad jenom dvě výtky -  není přece nutné v neanglicky mluveném prostředí přizpůsobovat angličtinu herců do jakéhosi přízvukového šišlavého patvaru, jako se to děje tady, a pak ty CGI auta, létající při bouračce vzduchem, bych v takovém hezky staromódně pojatém filmu vídat nechtěl. ()

Galerie (41)

Zajímavosti (33)

  • Když po závodě Enzo Ferrari (Adam Driver) telefonuje Piero Taruffimu (Patrick Dempsey), můžeme okolo času 01:53:17 zahlédnout lahev Becherovky v minibaru. (Vikta)
  • Závěrečný polibek mezi Alfonsem di Portagem (Gabriel Leone) a Lindou Christian (Sarah Gadon) zachytil fotograf, který zůstává v anonymitě. Italský tisk ho nazval „Il bacio della morte“ neboli polibek smrti. Linda později tvrdila, že zvláštní výraz v její tváři byl způsoben předtuchou: „Měla jsem při tom polibku zvláštní pocit. Byl chladný a způsobil, že jsem se poprvé podívala na Nelsona sedícího za ním. Vypadal jako mumie, šedivý, popelavý, jakoby zhypnotizovaný. Měl oči někoho, kdo utrpěl obrovský šok.“ (Johnny.ARN)
  • Jedná se o vášnivý projekt režiséra Michaela Manna, který se snažil film natočit více než 20 let. Článek z roku 1993 dokonce ukazuje, že mu s filmem pomáhal Robert De Niro, který zde měl také hrát. (ČSFD)

Související novinky

Michael Mann plánuje remake korejského hitu

Michael Mann plánuje remake korejského hitu

03.11.2023

Pro hollywoodské režisérské matadory evidentně není vysoký věk žádnou překážkou v další tvorbě filmových spektáklů. Své o tom ví osmdesátiletý Martin Scorsese (Zabijáci rozkvetlého měsíce, Casino),… (více)

Michael Mann natočí svůj vysněný film

Michael Mann natočí svůj vysněný film

09.02.2022

79letý režisér Nelítostného souboje, Miami Vice nebo Collateralu Michael Mann konečně dostane šanci natočit svůj vysněný projekt. Režisér po letech příprav sehnal obsazení a finance pro natočení… (více)

Reklama

Reklama