Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Když byl Chlapec (Dev Patel) hodně malý, vyprávěla mu matka legendu o mýtickém opičím králi Hanumanovi, který pomáhal bezmocným, stíhaným útlakem i křivdami. Pak mu přímo před očima matku zavraždí představitelé moci a chlapci dojde, že žádný Hanuman neexistuje. Možná i proto už jako dospělý v masce opičáka obráží nelegální zápasy, kde se nechává do krve ztlouct populárnějšími zápasníky. V těch nejtemnějších uličkách města hledá cestu k „těm nahoře“, kteří mu před lety tak fatálně ublížili. Když ji nakonec objeví, promění se v impozantní a zároveň děsivý nástroj pomsty, jenž ho má zbavit všech stínů z jeho minulosti. Dokáže to sám? A co se s ním stane, až na téhle cestě lemované smrtí dorazí na konec? (CinemArt)

(více)

Videa (11)

Trailer 7

Recenze (127)

AppleCore 

všechny recenze uživatele

Level filmařiny, o který si Jonh Wick může nechat jenom zdát! Prostě proto, že Opičák rozehrává velkej příběh pomsty, kterej není jenom o tom bejt akční a cool za každou cenu, ale sází napříč celou stopáží i nosný motivy víry, mystiky a chudoby. Na všech levelech to navíc funguje perfektně, i díky skvělýmu soundtracku. Patel si vzal to nejlepší z dravosti Dannyho Boyla, hravosti Guye Ritchieho a vyšvihnul jeden z nejlepších režijních debutů posledních let! ()

Algernons 

všechny recenze uživatele

Víc než jen derivát všech ikon akčního žánru. Dev Patel naservíroval osobitou, sebevědomou podívanou, která uhrane jak technickým a atmosférickým zpracováním, tak příběhovou výstavbou. Příběh rámují dvě zásadní a rozmáchlé akční sekvence, které jsou náležitě vybudované a zasloužené. Film tedy nesází na nonstop akci, jeho kořením je indická kůltura, mytologie a kasty. To vše dodává Monkey Manovi potřebnou svěžest přinášející přesah obyčejnému příběhu o pomstě. Jednoduše důmyslně zkonstruovaný biják, kde se pod povrchem schovává spousta na rozbalení. Vystřihnout doslovnou nadbytečnou minulost z prostředku, která narušuje plynutí, tak je to takřka perfektní prvotina. ()

Reklama

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Jsem na vážkách mezi třema a čtyřma a dolů to táhnou asi hlavně očekávání. Je to John Wick, jen bez jakékoliv nadsázky, teda s výjimkou toho, že postavy mají občas legrační přízvuky. Co se týče té avizované intimity a autenticity, upřímně řečeno mi přišlo, že Patelův pohled na Indii je ryze turistický, ale protože má tenhle rodilý Londýňan indické kořeny, tak se bude předstírat, že to nějak tne do živého, což fakt jako ne. Největší problém ale je, že to působí jako film točený pro monitor, ne pro plátno, a to zdaleka nejen kvůli nepříliš zajímavých akčních scénách. Myslím, že kdybych to viděl na Netflixu jako novinku týdne, byl bych relativně nadšený, jako velký splněný sen Patela uváděný s tak hlasitými fanfárami jsem ale docela zklamaný. ()

Steven47 

všechny recenze uživatele

Kdyby byla první polovina Opičího muže tak dobrá jako ta druhá, aspiroval by tenhle akční nářez na překvapení roku. Akce, které je v úvodu pomálu, sice baví svou živelností a snímek zaujme i stylovými záběry, ale celé to navzdory vcelku banálnímu příběhu působí zbytečně upovídaně a film se s blížící se polovinou dost táhne. Vyprávění je navíc místy docela frenetické a nevěnuje všem linkám potřebný prostor. Od vynikající tréninkové montáže se nicméně rozjede neuvěřitelná jízda, která si opravdu nezadá s často skloňovaným Johnem Wickem. Bitky jsou surové, různorodé, výtečně využívají hudbu, pomocí níž mění náladu jednotlivých sekvencí, a do toho si tvůrci dávají záležet, aby byla každá scéna kompozičně i barevně perfektně vyladěná. Výběr písní občas překvapivě pobaví, do částečně odlehčené atmosféry to však perfektně zapadá. Dev Patel si zaslouží obdiv nejenom jako herec, ale i jako debutující režisér. A být jeho prvotina kratší a údernější, asi bych nad tím pětikvaltem uvažoval. 8/10 ()

Martrix 

všechny recenze uživatele

Patel je nepochybně vynikající herec a tímto kouskem se navíc etabloval i mezi velmi schopné režiséry a zajímavě smýšlející scénáristy. Přestože v Indii nevyrůstal a jistě nejde o jeho osobní zkušenost, propašoval do akčňůvky wickovského typu poměrně silný přesah v podobě náboženského podobenství a boje proti útlaku menšin a chudých v Indii. Takže hodnocení typu...forma má výrazně navrch před obsahem(tak, jako je tomu v případě zmiňované plytkárny), platí v určité míře jen pro první a poslední třetinu filmu. On by to taky byl hřích, nevyužít indické reálie, které jsou pro západní diváky i dnes exotické a přitažlivé. Špína, násilí a krutost vs náboženství, odolnost a odhodlanost. Útlak mocných vs síla bezejmenných. Vzít si z toho všeho jen americky nahlouplou šablonu o pomstě by byla škoda. I když... v takto audiovizuálně atraktivní formě, by i pouhá revenge prostoduchost fungovala 100% lépe, než třeba poslední Wick. Patel je bourák a přestože bylo natáčení plné překážek a nabral si toho na sebe tolik, výsledek je parádní. Z despektu jakým se zmiňuji o amerických vytloukačkách je ale jasné, že příběh o pomstě vykonaný jakkoliv atraktivním stylem, není zrovna můj šálek kávy. Takže ano, nejvíc mě zaujala ta omáčka kolem...i když vlastně ani tady nemůže být řeč o nějaké originalitě. Ale zase...ta forma. Hanuman a obecně indická mytologie je protkaná smrtí a zrozením...a samozřejmě tím, co je mezi, tzn. násilím, bolestí, útlakem. Pro Indy je náboženství životně důležité. Zčásti pomáhá různým chytrákům řídit ovce, ale stejnou měrou pomáhá ovcím přežít. A pak je tady ta část, která chytrákům řídící ovce říká...bacha, občas se najde někdo, kdo ti šlápne za krk. S hrdiny a nadějí, se útlak snáší lépe...bez nich ovce sotva živoří a chytráci si moc dovolují. O tomhle vlastně Monkey Man je. Příběh starý tisíce let, neustále se opakující šablona... . Tentokrát s velmi pěknou formou a ve vysoké kvalitě. ()

Galerie (31)

Zajímavosti (13)

  • Film měl velké produkční problémy, Dev Patel (Kid) před začátkem natáčení přišel o produkčního designéra a hlavního kameramana. Také přišel o velkou část vybavení a komparzu kvůli uzavření hranic a filmu tak hrozilo, že vůbec nevznikne. Dev Patel přesto dokázal uprosit producenty, aby mu dali šanci. Tu dostal, ale musel se hodně uskromnit, film se tak natáčel na mobily a GoPro. Komparz nahradili osvětlovači, maskéři a každý, kdo byl volný, šel před kameru. Na spoustu kaskaderských kousků používali to samé vybavení furt dokola, po každé akční scéně tak museli spravovat rozbité stoly, židle a další vybavení. (Yoshitsune)
  • Patel počas natáčania stratil osvetľovača filmu kvôli infarktu myokardu. (Arsenal83)

Související novinky

Jurské město nabírá další obsazení

Jurské město nabírá další obsazení

17.04.2024

Sedmý film dinosauří série se hýbe kupředu raptořím tempem. Mnoho času totiž nezbývá, premiéra filmu, jehož údajný název má být Jurské město, je pořád stanovena na klasický letní blockbusterový slot… (více)

Reklama

Reklama