Režie:
David CronenbergScénář:
David CronenbergKamera:
Douglas KochHudba:
Howard ShoreHrají:
Viggo Mortensen, Léa Seydoux, Kristen Stewart, Scott Speedman, Tanaya Beatty, Don McKellar, Lihi Kornowski, Yorgos Pirpassopoulos, Welket Bungué, Nadia Litz (více)Obsahy(1)
V blízké budoucnosti se lidé v průběhu vývoje pokusí přizpůsobit syntetickému prostředí. Zatímco někteří využívají neomezený potenciál transhumanismu, jiní se jej snaží ovládat. Saul Tenser (Viggo Mortensen) je výkonný umělec, který přijal „syndrom zrychlené evoluce“, když z jeho těla vyraší nové a nečekané orgány. Tenser společně se svou parťačkou Caprice (Léa Seydoux) promění odstranění těchto orgánů v show pro své věrné fanoušky, aby si užili živé divadlo. Mezitím si toho všimne vláda a podivná subkultura; pak musí Tenser zvážit, jaký je jeho nejpůsobivější výkon. (TommyZR)
(více)Videa (7)
Recenze (160)
Cronenberg nezklamal a opět přinesl provokativní nápad ve světě, kde pokrok přispívá k úpadku lidstva a lidskosti s atraktivním obsazením. Bohužel se příběhu nedaří díky nesympatickým postavám dostatečně vtáhnout - jediné emoce, které postavy prožívají, je vzrušení nad podobou dalšího představení nebo nad překročením dalšího tabu, a to s nimi málokdo dokáže sdílet, není to vina herců. Další slabina je neatraktivní prostředí, ve kterém se film odehrává, i když má samozřejmě svůj účel. Nejvíc vzrušení si podobně jako u starších body-horror pecek tak tradičně užijete, když budete po shlednutí s přáteli film a jeho myšlenky rozebírat, například zda lidstvo vyšší technologický pokrok skutečně vede k čím dál větší lhostejnosti ke světu a životnímu prostředí kolem nás. ()
David Cronenberg sa vrátil pre môj filmový vkus v tej najlepšej možnej forme a predstavil nám úplne šialenú verziu jeho budúcnosti, v ktorej už prakticky neexistuje bolesť. Že by sa svet vydal takouto divnou cestičkou, to si predstaviť neviem. No, experimentovanie s ľudskými orgánmi, evolúciou a vylepšovaním človeka, to už spracovať dokážem. A predpokladám, že budúcnosť to má pre nás pripravené, takže nebudem nad tým moralizovať. No tak či onak, Cronenberg nám tu predviedol, to čo na ňom mám najradšej. Predstavuje nám bizarný svet, s bizarnými nástrojmi, ľuďmi ktorí robia bizarné veci ale v ich svete sú to veci zvyčajne normálne. Má to hororové prvky, prvky hard sci-fi ale je to hlavne dráma. Bavil ma tu najviac boj medzi konzervatívnym myslením a progresívnym. Boj medzi etikou a morálkou. Súboj toho čo sa smie, malo či nemalo by sa smieť a to čo má ostať tabu. Ani ja ako zarytí anti-konzervatívec nemám na tieto otázky samozrejmú odpoveď. Kde je tá hranica ktorá by sa už nemala prekračovať? ()
Slabšie štyri, silnejšie tri. Cronenbergova novinka obsahuje množstvo wtf momentov, ktoré však do seba v priebehu filmu začnú zapadať. Námet o vzdialenej budúcnosti, v ktorej sa operácie stávajú novým sexom, má niečo do seba. Mortensen, Seydoux aj Stewart boli skvelí a bavilo ma sledovať, ako sa vyvinie lov štátu na v úvodzovkách plastožrútov. Mrzí ma však absencia prepracovanejšieho príbehu. Forma tu jasne vyhráva nad obsahom. ()
Výtvarně vytříbený bizár se zajímavou dystopickou vizí společnosti, vtahující hudbou Howarda Shora, charismatickým Mortensenem v mučednické černé kápě a sexuálně neodolatelně ujetou Kristen Stewart. Každá vteřina s ní byla pro mě tranzem. Škoda, že film nevyvrcholil jejím slastným, hlasitým orgazmem na operačním lůžku při chirurgickém spojování otevřených ran se zatumorovaným Mortensenem. Jako malému klukovi mi poselství Hellraisera “bolest je slast” úspěšně pomáhalo překonávat procedury šití rozbité hlavy a dalších poranění z provádění klukovin. Crimes of the Future mi vnuknul myšlenku, že mít něco nevítané, zhoubně rostoucí ve svém těle je nejenom přirozený genetický proces života, ale taky jedinečné umělecké dílo stvořené naším organismem. Zvláštní, fascinující a těžceji uchopitelný film, který si určitě zopakuji. [KVIFF] ()
Je to zaujímavé bizarné dielko, ktoré ma hned pohltilo do svojho sveta. Trocha som sa obával, či Cronenberg zachová niečo zo svojej dávnej slávy a rozhodne bolo sa na čo pozerať. Je to hlavne originálny a nevšedný vytvor, ktorý svojim dejom i prevedením mal moju pozornosť. Bolo vzrušujúce sledovať Vývoj udalostí až kam Cronenberg je schopný zájsť a hla dal to na pána. Pitva dieťaťa alebo slušne prepracovane dialógy, to je len zlomok toho, čo môže ponúknuť tento film. Je fakt, že je tu pomalšie tempo a niektorých to istotne odradí, ale je to Cronenberg a tak i keď ide pomalším tempom, je to úplne bez nudných častí a práve vtedy vie diváka osloviť niečím nezvyčajným a originálnym. A i keď sa nejedna o jeho veľdielo, tak určite sa jedna o mimoriadny počin, mimoriadneho režiséra. Len škoda, že sa nemôžem pripojiť k mojim obľúbencom i keby som rozhodne chcel dať tomuto filmu 5*, ale cítim to len na 4*, ale je škoda, že takýto originálny produkt ma len také slabé hodnotenie. Zaslúži si rozhodne viac. ()
Galerie (43)
Zajímavosti (9)
- David Cronenberg předpovídal, že lidé budou ze sálu odcházet hned v prvních pěti až deseti minutách kvůli tématu filmu a explicitnímu zobrazení násilí. A nemýlil se. (NiWi)
- Viggo Mortensen (Saul) utrpěl na koňském závodě v Kentucky zhmožděninu stehenního svalstva, kvůli čemuž nemohl stát více než několik minut. To je také důvod, proč jeho postava ve velké části scén klečí. (NiWi)
Reklama