poster

Den, kdy unesli papeže (TV film)

Komedie / Drama

Česko, 1995, 90 min

  • MarekMotor
    *

    Kdysi (polovina 80. let) velmi dobré představení v divadle ABC s Aloisem Švehlíkem, Lubomírem Lipským a Alenou Vránovou v hlavních rolích. Pro televizi adaptováno příliš divadelně, ty nedivadelní prvky jsou sice k smíchu, ale nikoli vtipné (scéna s motorkou). Obsazení i přes zvučná jména ani v nejmenším nedosahuje kvalit někdejšího divadla.(13.5.2008)

  • vitekpe
    ****

    Horsi zadni projekci nez je v uvodu tohoto tv filmu jsem snad jeste nevidel. Za to by meli autori dostat petku. (a proc to vlastne delali jakoby v NY? ...kdyz se to pak skoro cely odehrava v interieru.) Je videt, ze je to podle divadelni hry. Ale Bohdalova, Brodsky, Narozny, Lukavsky...tam neni co zkazit.(5.1.2015)

  • donkocicak
    *****

    Výborná inscenace, která mě vždycky pobaví. Petr Nárožný a Jiřina Bohdalová stvořili dokonalou komickou manželskou dvojici, tleskám a děkuji. Film nabízí i zamyšlení, "smích skrz slzy" zde působí zcela nenuceně a příjemně pohladí po duši. Nejlepší je scéna, jak Nárožný lomcuje s Vlastimilem Brodským: "Ty Jidáši, abys měl do smrti zácpu" :D(6.8.2009)

  • bubun
    odpad!

    Já vím, že je to TV film, ale kdybych si předem nepřečetla, že vznikl v roce 1995, myslela bych si, že je nejmíň o takových osm, deset let starší. Nárožný, vznášející se ve žlutém taxíku před plátnem, na než jsou promítány ulice New Yorku, přičemž vizuální efekty s tím spojené jsou tak otřesné, až to vadí i mně, a to rozhodně nejsem z těch, co by na nich lpěli, a už vůbec pro mne nejsou filmovou prioritou. Důstojnost Lukavského a jeho filmové postavy, stejně tak jeho hereckého výkonu, je sražena nemožnou výpravou snímku, např. rekvizitami v interiéru (viz prostírání s logem Coca-coly a další coca-colové předměty) nebo použitím automobilu s nápisem Dallas, který jezdí zběsile sem tam, asi aby divák nabyl dojmu, že vilky kdesi na Ořechovce či kde, jsou vilami v Brooklynu (přece jen nápis Dallas zní víc americky, než "Maso jede"), kde se příběh má odehrávat. Horšího představitele syna Sáry, tedy J.Bohdalové, a Samuela Nárožného, než Vydru už asi ani angažovat nemohli, takže on plus rabín, kterého hraje Brodský, dodávají filmu příchuť nechtěného komična. A třešnička na dortu je Krampol (i když ne úplně nahý) v roli šerifa. Vše to působí velmi neuměle, i přes snahu Brodského a Bohdalové. Nebudu tomu dávat ani ty dvě nebo tři z důvodu "no dyť tam hrajou dobrý herci", nebo "dyť ten námět a scénář neni tak špatnej/je zajímavej" - i kdyby to byla stokrát pravda, film je prostě špatně (nedostatečně) zpracován, a naopak to ani ti dobří herci nezachránili. Resp. i když se snažili, nebylo to v jejich silách. Dodám ještě, že i celkem krátká stopáž se mi u tohoto snímku zdá přemrštěná.(11.2.2014)

  • D.Moore
    ****

    "Víme všechno!" - "Víte hovno." - "Víme všechno, policie dostala anonymní udání od rabína Feldmana!" Excelentní Petr Nárožný bez přehánění kraluje příběhu, kterému se navzdory vždy ošemetné, naivní "hře na Ameriku" daří nejen bavit, ale také přijít s chvályhodnou myšlenkou. Ze zbytku obsazení bych rád vyzdvihl Vlastimila Brodského.(31.8.2016)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace