Reklama

Reklama

Hung se snaží vyhnout placení cla, ale svým malým podfukem dostane do problémů sebe i celou svoji rodinu. Jeho otci záleží nejvíc na cti a Hung je na nejlepší cestě, aby čest svojí rodiny navždy pošpinil... Fei Hung se vrací domů se svým otcem, který je známým lékařem. S dvojicí cestuje ještě jejich sluha. Na cestě vlakem by mělo veškeré zboží projít kontrolou a mělo by být zaplaceno clo, ale Fei Hungovi se podaří velmi drahý kořen ženšenu schovat u velvyslance v kufru, kde se clu vyhne. Když si pak Fei Hung chce svůj ženšen vzít zpátky, utká se v souboji s mužem, který si také něco vzal u velvyslance v kufru. Jejich souboj přeruší odjezd vlaku, ve kterém Fei Hung cestuje. Dvojice si až velmi pozdě uvědomí, že si omylem vyměnili balíčky. Fei Hung tedy nemá kořen ženšenu, ale cennou nefritovou pečeť, kterou velvyslanec ukradl a chtěl prodat. Fei Hung si ale neuvědomuje cenu toho, co ukradl, on jen řeší, jak rychle sehnat ženšen, který ztratil. Fei Hungovi pomáhá jeho matka, která se nebojí Fei Hungovu otci postavit. Matka a syn jsou ale na otce krátcí. I když se snaží něco vymyslet, otec se stejně dozví, co Fei Hung udělal. Fei Hung se navíc přes otcův zákaz neustále pere a k tomu provozuje opilecký box, u kterého pije alkohol, což otec také neschvaluje.

Fei Hunga pronásledují muži od velvyslance, kteří od něj chtějí získat ukradenou pečeť. Když otci dojde se synem trpělivost, vyhodí ho z domu. Fei Hunga tu noc zmlátí muži od velvyslance a dokonce ho pověsí na vstupní bránu do města. Otec poté vezme syna zpátky, ale Fei Hung už nikdy nesmí pít nebo se rvát. Toho večera se však u nich objeví muž, který má onen ztracený ženšen. Muž je slavným bojovníkem a snaží se zabránit cizím státům v rozkrádání historických předmětů Číny. Fei Hung vrátí mužovi nefritovou pečeť, o kterou tolik stojí velvyslanec. Fei Hungova rodina zase získá onen ženšen. Klid ale netrvá příliš dlouho, velvyslanec na dvojici pošle mnoho zabijáků a starý muž nakonec umírá. Velvyslanec navíc získat nefritovou pečeť. Fei Hung se ji pokusí získat zpátky, ale je zajat a otec musí pro jeho záchranu obětovat svoji bojovou školu. Fei Hung je pokořen, ale když se dozví, že velvyslanec plánuje ukrást a v zahraničí prodat mnoho čínských starožitností, postaví se jeho bojovníkům a nakonec je s velkým množstvím alkoholu v krvi porazí. Z Fei Hunga je velký hrdina, ale stejně tak velká je i jeho kocovina. Ale otec a matka jsou na něj pyšní. (TV Prima)

(více)

Recenze (232)

Beatle 

všechny recenze uživatele

V ději jsem se od půlky filmu nějak začala ztrácet, ale musím říct, že souboj na náměstí (po požití nemalého množství alkoholu) je naprosto...ÁÁÁÁÁÁrgh!! Kdybych jen dokázala popsat, jak jsem se v tu chvíli tvářila a co jsem cítila, dalo by to za celý odstavec! Naprosto dokonalý rychlostní přechod z "klasického souboje" do "drunken boxing show" je ohromující! Konfrontace Fei-Hunga s otcem, následné zostuzení a výčitky, to všechno jsem si také užívala. Dokonce jsem se přistihla, že mám při pohledu na plakajícího Jackieho slzy na krajíčku. Závěrečný hyper-psycho souboj už ztrácel v mých očích tu ladnost a vynalézavost, ale opět to bylo něco, co stálo za pohled. Po celou dobu filmu jsem se modlila, aby Jackie nedělal všechny ty stunt kreace s opravdovými předměty, ale po titulcích jsem byla opět (ne překvapivě) vyvedena z omylu. Jackie je bůh. Tohle je k dnešnímu dni 20 film, který jsem s ním viděla...a řeknu to znova...Jackie Chan je bůh. ()

Douglas 

všechny recenze uživatele

V druhém dílu prvního společného projektu Jackieho Chan a Yuen Woo-pinga došlo ke střídání tradičního s moderním doslova přímo na place, když klasika hongkongského kung-fu filmu Leu Kar-leunga (např. filmy s Brucem Lee) nahradil na režijním postu v polovině filmu představitel hlavní role a režisér Jackie Chan. Ve filmu se tak střetávají tradičně pojaté kung-fu scény ze začátku s progresivní moderní choreografií v závěru filmu, dochází k radikálnímu zvýšení rychlosti rytmu filmy i změně humoru z klasického poněkud obhroublého hongkongského na typický pro Jackieho Chana (často velmi nebezpečný na realizaci, hodně vycházející z filmů Bustera Keatona a Harolda Lloyda). Film vypráví o mládí čínského lidového hrdiny Wong Fei-honga, který z rozmazleného spratka (ovládajícího styl opilého mistra: čím víc je opilý, tím lépe bojuje - v závěru filmu do sebe lije petrolej) vyroste ve skutečného mistra. ()

Reklama

InJo 

všechny recenze uživatele

Ukázkově čistá syntéza soubojového akčního filmu a ztřeštěné situační komedie. Chanův největší trademark (choreografie soubojů) je zde dovedený do takřka naprosté dokonalosti (finální souboj v továrně je pověstnou třešničkou na dortu), navíc jsou zde ještě k vidění překvapivě vtipné a chytré gagy (Anita Mui jako Jackieho macecha opravdu neskutečně válí), roztomilý slovní humor (strychnin) a v rámci žánru i solidně zvládnutý dramatický oblouk (otec kárající Jackieho za pití). Příběh je klasickým soubojem dobra a zla, takže s nějakými nečekanými zvraty v ději nebo hlubší myšlenkou samozřejmě vůbec nepočítejte. Ovšem to asi od tohoto druhu filmů nikdo ani nečeká. Každopádně se však jedná o perfektní a zábavnou komediální kung-fu podívanou, která uteče jako voda a ani moc nestárne (což rozhodně neplatí o všech Chanových filmech). Pro mě lepší než jednička (protože řemeslně kvalitnější a mnohem výpravnější) a celkově určitě jedna ze špiček Jackieho filmografie. 90 % ()

Skuby47 

všechny recenze uživatele

Chatrný příběh je podřízen realizaci co největšího počtu soubojů s použitím všeho možného i nemožného náčiní. Jako ve většině Chanových filmů je zde přemíra obdivuhodných sportovních gymnastických výkonů, málo krve a spousty odlehčujícího humoru. Tento typ akčních filmů mám ráda a odpouštím jim jejich naivitu a hereckou nedokonalost. ()

Lacike 

všechny recenze uživatele

Podla mnohych ludi najlepsi Jackieho film. No ja s tym prilis nesuhlasim. Zapletka nie je prilis silna. Zaporaci sa tam priebezne objavuju, aby sa s Jackiem pobili, ale Jackie to prilis neriesi a len ak si skoro cely film blbne az sa nakonniec naserie a vo velkolepom finale vsetkych zmasti. No a pri tom blbnuti je ovela vtipnejsia Jackieho macocha v podani Anity Mui. Jackie je len taky panak, ktory ju na slovo poslucha. Na prvy podhlad je potesujuce, ze tu ma Jackie po dlhsej dobe mnoho dlhsich duelov. Ale ich prevedenie ma prilis nenadchlo. Bitky v prvej polovici mi pripadali take fadnejsie. Podane prilis oldschoolovo a bez nejakych pôsobivych akrobatickych kuskov za co asi môze reziser tradicnych kung-gu filmov Lau Kar Leung. V druhej polovici od hromadnej bitky s najatym gangom sa najskôr rezie chopil Jackie a bitky su viac v jeho style. Vyuzivaju sa nahodne predmety a dockame sa mnozstva tvrdych padov. Lenze uz Jackieho uz neraz citit, ze je zaveseny na pomocnych lanach. Vrcholom v tomto smere je grandiozne finale. Ano je plne gulometnych vymien uderov a sialenych kopov v ktorych kraluje najmä hlavny zaporak Ken Lo. Ich spolocny duel sa zda byt nekonecny. Jackie pri nom absolvuje aj krusne chvile s ohnom. Ale znova je cely cas zaveseny na lanach jak gasparko. Po repete Jackieho starsich filmov s cistymi bitkami bez tychto zbytocnych vychytavok mi to uz dost vadi a celkovo to v mojich ociach bitky zhadzuje. Je bolestive vidiet jak predvadza rôzne otocky alebo az absurdne kreacie svojho tela, ktore predtym zvladol bez lan. Pritom v tej dobe mal rozhodne formu na to, aby sa zaobisiel aj bez trikov. Kym som nemal dostatocne napozerane kung-fu filmy, tak som tie lana tak nevnimal a bol som v uzasu nad tym co Jackie predvadza. Teraz uz nie som. Skoda. Film stale zaujme aspon v dalsich aspektoch. Napriklad vo vyprave. Aj vdaka nej film vôbec nepôsobi ako pokracovanie skromnej jednotky. A ze to nepasuje ani dejovo je dalsia vec. Z dalsich postav zaujme este Ti Lung ako Jackieho prisny otec. Lau Kar Leunga som ako herca nikdy nemusel, takze ani v tomto filme ma nenadchol. Z cameo vystupov je najzaujimavejsi asi ten Andyho Laua. Takze dnes mam uz z filmu dost rozporuplne pocity. Dvakrat ma nenadchol ani dej ani bitky. Film rozhodne ma vysoke kvality, len jeho styl mi prilis nevyhovuje, takze davam 7/10. ()

Galerie (58)

Zajímavosti (9)

  • Režisér Chia-Liang Liu (Fu Wen-Chi) a Jackie Chan (Wong Fei-hung) se během natáčení neshodli na bojovém stylu, který měl být ve filmu použit. Režisér chtěl realističtější styl "Huen-Gar", zatímco Chan měl pocit, že fanoušci budou chtít více "opilého stylu". Chia-Liang Liu nakonec z projektu odstoupil a závěrečnou bojovou scénu režíroval sám Chan. (Raztubyl)
  • Jackie Chan (Wong Fei-hung) se musel po žhavém uhlí projít dvakrát. První pokus podle něj neměl ten správný rytmus. (Raztubyl)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno