Kamera:
Sean Price WilliamsHudba:
Daniel LopatinHrají:
Robert Pattinson, Benny Safdie, Taliah Webster, Jennifer Jason Leigh, Barkhad Abdi, Necro, Souleymane Sy Savane, Buddy Duress, Mahadeo Shivraj, Cliff Moylan (více)Obsahy(1)
Bratr Constantina Nikase se po zpackané bankovní loupeži ocitá ve vězení. Constantine (Robert Pattison) se kvůli jeho vysvobození vydává na zoufalou cestu městským podsvětím. Během jediné šílené noci závodí s časem, aby získal dostatek peněz na bratrovu kauci a vlastně zachránil i sám sebe, protože si postupně začíná uvědomovat, že životy jich obou jsou v totálním hajzlu. (Bohemia MP)
(více)Videa (3)
Recenze (207)
„Srát na babičku, Nicky. Jsme jenom já a ty. Jsem tvůj kámoš, jasné?“ Dle místních komentářů (řekněme dosti různorodých) jsem ani trochu netušil, co můžu čekat, snad jen, že úplně všechno. Nicméně, hned od úvodní loupeže (bavil jsem se už jen těmi zdařilými maskami) mě film velmi chytl. A dlouho držel. Pomohlo tomu jistě solidní tempo, které hnalo hlavní hrdiny neustále vpřed, ale přestože se místy kapánek vytrácelo, napětí a adrenalin z prozrazení/chycení byly přítomné po většinu filmu, a to v ne zrovna malých dávkách. Nechyběla řada absurdních situací (z nichž nejvíce zažilo nesourodé osazenstvo „noční projížďky“), ačkoliv bych jich čekal (a snesl) i mnohem víc, s čím souvisí fakt, že jedna postava byla zoufalejší než druhá (nejvíc mě ale zaujal představitel Nicka a zároveň spolurežisér filmu). Zajímavá byla i atmosféra (kterou vydatně podporovala zde všemi proklamovaná hudba). A pak je tu ten konec, z kterého si opravdu není těžké vyvodit jednoznačný závěr, i když zase tak moc nadšený jsem z něj nebyl. Vidím to na solidní 4*. ()
Na tom rčení, že ráno je moudřejší večera, něco bude.. Nevyzpytatelné, luminoforem pokryté sociální drámo, které vůbec nesklouzává do nabízející se černohumorné roviny. Že je odtažité a všechnu pozornost se snaží strhnout formou, mi tolik nevadilo, jako ten twist s hlídaným pacientem.. Měl sice své opodstatnění pro vývoj příběhu, ale bylo to jako když falešný karetní hráč vytáhne eso z rukávu, všichni u stolu to vědí a přesto ho nechají ze soucitu partii dohrát.. ()
Nabúchaná expozícia ma pripravila na nadchádzajúcu non-stop drsnú a nadupanú akčnú krimi s nejakým tým indie nádychom. Nasledujúce minúty až do konca filmu som ale nebol tak úplne stotožnený so scenáristickými riešeniami objavujúcimi sa počas celého deja, pričom som ale, na druhú stranu, nebol výraznejšie sklamaný. Občas som zase nadobúdal dojem, že ide svojim spôsobom o bláznivú komédiu či paródiu, ale obávam sa, že to nebolo zámerom pánov s priezviskom Safdie. Možno je trochu problém v tom, že som očakával nejakú nezávislú bombu, o ktorej budem najbližšie dni rozprávať všetkým známym pri náhodných stretnutiach na ulici. ()
Podstatně ušmudlanější a upocenější neo(n)-noir než Drive. Jak stylem, tak digresivním vyprávěním. Namísto přímočaré jízdy z bodu A do bodu B samé zbytečně okliky a slepé uličky. Čisté žánrovce se Good Time blíží pouze během úvodní bankovní loupeže, po které jde ovšem všechno z kopce způsobem, na jaký vás jiné heist movies nepřipraví. Connie nemá žádný plán. Improvizuje podle toho, kdo/co se mu připlete do cesty. Jedno nedomyšlené (a svou imbecilitou občas i velmi vtipné) rozhodnutí střídá další. Film rovněž vzbuzuje dojem, že vznikal „za běhu“, ale přitom drží pohromadě díky dobré rytmizaci (střídání klidných scén bez hudby a dynamických pasáží) a navracejícím se motivům (Connie je přesvědčen, že byl v minulém životě psem, což vysvětluje, proč si s jedním čtyřnohým přítelem později tak dobře rozumí). Protagonistovy snahy zachránit bratra před vězením je navíc systematicky využíváno k portrétování života newyorské spodiny a tento portrét lidí bez peněz, ambicí a naděje na lepší budoucnost, jejichž popíjení alkoholu a braní drog občas zpestří policejní brutalita, je ve výsledku stejně důležitý jako melodramatický příběh sebedestruktivní bratrské lásky (čímž film připomíná raného Scorseseho). Společně s nervním, vysoce viscerálním thrillerem (snímání téměř výhradně v detailech bez ustavujících záběrů) tak v jednom překvapivě kompaktním balení dostáváme i sociální drama v neonových barvách a s elektronickou hudbou (která mi kromě arkádových videoher asociovala i prvního Terminátora). Jisté je, že podobně nevyzpytatelný a srovnatelně intenzivní film v kině hned tak nezažijete. 85% ()
Syrový a dost originální náhled do života jednoho chytráckého zloděje. Pattinson si vychutnává roli zvrácené skety s podivnými morálními mantinely. Snaha dostat postiženého bratra z vězení/nemocnice a křivolaké cesty k cíli vedoucí slouží vyloženě k prozkoumávání logiky jak hlavního protagonisty, tak nižších tříd špinavého New Yorku. Skvělá hudba, neskutečné tempo. ()
Galerie (39)
Zajímavosti (14)
- Scéna v nemocnici byla natáčena za plného provozu v oddělení pohotovosti se skutečnými pacienty. (vojacekr)
- Role Connieho Nikase byla napsána speciálně pro Roberta Pattinsona, který kontaktoval režiséry a projevil zájem o spolupráci s nimi, po sledování jejich předchozího filmu Bůh ví, co (2014). (beran-ek)
- Do scény v nákupním centru byli najati skuteční policisté a natáčení probíhalo za plného provozu, takže reakce nakupujících jsou bezprostřední. Ve scéně při pronásledování herců dokonce zkoušeli někteří zákazníci policisty zastavit. (vojacekr)
Reklama