Režie:
Edoardo PontiKamera:
Gregory MiddletonHudba:
Zbigniew PreisnerHrají:
Sophia Loren, Mira Sorvino, Deborah Kara Unger, Pete Postlethwaite, Klaus Maria Brandauer, Julian Richings, Gérard Depardieu, Malcolm McDowell (více)Obsahy(1)
Olivia po celé roky tajně kreslí a její sen ji vede od mateřské péče o nemocného manžela, k dceři, kterou její otec donutil k potratu, když jako mladičká dívka otěhotněla. Natalia se vrací k první titulní stránce, kterou získala jako fotografka, a snaží se zjistit, jaký byl další osud Angolanky, kterou tehdy zachytila na film. Její otec, známý fotograf, však nechápe dceřiny výčitky svědomí a snahu vydat se jiným směrem. Catherine je vynikající violoncellistka, která zmizela od rodiny, a chce se pomstít otci, protože cítí zodpovědnost za zničený život své matky. Všechny tři ženy nalézají samy sebe ve vizi mladičké dívky a vzpomínky na dětství v nich probouzejí novou naději. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (25)
pekné, veľmi pekné. na môj vkus trochu moc amatérsky natočené (tá haluz s dievčatkom je asi najväčšie klišé seňor Ponti) ale má to pekne napísané tie príbehy a dámy majú čo hrať. najsilnejšie na mňa pôsobili Ungerová s Lorenovou, ktoré sú herecky trošičku úplne inde než Sorvino, ale ani ona nejako nestagnuje. také smutnučké, nenápdnučké, milučké. ()
Filmová lahůdka. Nedá moc práce, soucítit s hlavními hrdinkami. Každá, si nese svůj kříž a velmi těžko se s ním vyrovnává. Výborné herecké výkony, jsou podpořeny zajímavými příběhy, které mají jednu společnou postavu. Závěr, kdy dojde k vyrovnání se, sama se sebou - je brilantní! ()
Tak já nakonec po velkém vnitřním boji ty tři hvězdičky dám, ale nejsou přesvědčivé a stále o nich pochybuji. Jsou spíš za námět a herecké obsazení než za scénář a zpracování. Tenhle film se totiž tak hluboko noří do nitra rozervaných duší svých hrdinů, až se v tom psychologičnu málem utopil. Tklivá hudba, utrápené obličeje, z kamery čiší taková ta podbízivá melancholie, zkrátka a dobře mám pocit, že Ponti až moc chce na svého diváka udělat dojem a prodat mu melodramatický příběh, který tak trochu koketuje s citovým vydíráním. Celkový dojem: 50 %. ()
"MINULOST obsahuje odpovědi pro budoucnost." Když z nevědomí vyplavou na povrch naléhavé obrazy v našich snech, je třeba jim porozumět a přijmout jejich poselství, jinak ustrneme ve vývoji. Tři ženy se zbavují stínů svých otců ve filmu, který režíruje mladší syn jedné z hlavních hrdinek. Každá se s jeho autoritou i selháním musí v jednom klíčovém okamžiku vyrovnat, aby mohla dál žít svůj vlastní život beze stínů minulosti. Hluboké téma, které potěší možná spíše ženské publikum. ()
Nečakal som, že ma tento snímok nechá až tak pocitovo chladným, minimálne v emotívnej rovine som dúfal v niečo silnejšie.... Z tohto pohľadu mal najväčšie predpoklady naplniť moje očakávanie jedine príbeh, ktorý stvárnila S. Loren - hľadanie samej seba na sklonku života, nájdenie dcéry, nechápajúci manžel... no zvyšné príbehy tých dvoch žien veru nestáli za veľa a pôsobili skôr rušivo - až moc strohé, nezáživné, dramaticky plytké a úplne bez emócií. Na druhú stranu vďaka aspoň za hercov, ktorí sa celkom posnažili, takže snímok predsa len toho dokáže ponúknuť viac ako iba S. Loren a jej časť dejovej linky. Priemer. 60/100 ()
Galerie (27)
Photo © Equinox Entertainment
Zajímavosti (1)
- Melissu Joan Hart velmi zaujal scénář a byla zvažována na postavu Natálie, ale kvůli dotáčení seriálu Sabrina - mladá čarodějnice (od r. 1996) si postavu nemohla zahrát, protože časy natáčení se navzájem překrývaly. Postavu pak dostala Mira Sorvino. (newpage)
Reklama