Reklama

Reklama

Připravte si kapesníky

  • Belgie Préparez vos mouchoirs (více)
Trailer

Obsahy(1)

Raoul (Gérard Depardieu) miluje svoji ženu Solange (Carole Laure) natolik, že chce pro její štěstí udělat prakticky cokoliv. Když Solange upadá čím dál víc do letargie a depresí, seznámí ji dokonce s náhodným mužem (Patrick Dewaere), kterého potkají v restauraci, aby jí přinesl do života něco nového. Stéphane, jak se onen muž jmenuje, postupně podlehne kráse Solange, ale nedokáže ji pomoci. Všichni tři se v létě vydají dělat vedoucí chlapeckého tábora, aby Solange přišla na jiné myšlenky. Potkají tam výjimečně inteligentního třináctiletého chlapce Christiana a se Solange se konečně začne něco dít… (MaxipesFik)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (19)

zencitizen 

všechny recenze uživatele

Na jednu stranu je to typický Blier, kdy se vše točí kolem premisy, která je neúprosně dovedena do absurdních důsledků. Ale při bližším pohledu jde o něco jiného. Muž chce vytrhnout svoji ženu z letargie, a nevadí mu, když se to podaří třeba i muži jinému. „Poslyš, a není ona prostě hloupá?“, ptá se zaraženě Dewaere Depardieua, když Carol Laure nezaujme ani svou sbírkou paperbacků a desek. V tu chvíli film reprezentuje typický mužský pohled (který přirozeně také vlastním), jenž si nepřipustí chybu. Ale Blier udělá v poslední třetině pozoruhodnou otočku. Ve chvíli, kdy se na scéně objeví ještě nedospělý chlapec, který se do Carol Laure zamiluje a ona do něj, film zcela přehodí výhybku a najednou na vše nahlížíme ženským pohledem. Ten je úplně jiný. Vláčnější, ale nesmí v něm chybět cit, který je jediným klíčem k hlavní hrdince. Najednou Dewaere i Depardieau vypadají jako idioti, kteří se jen zabývali sami sebou a žádný skuteční cit ke své ženě nepojali. A ten „chlapec-věčné dítě“, kterému se Carol Laure jako jedinému zcela otevře, užaslým spolužákům vypráví. „Jaké je to uvnitř? Krásné, nechce se ti ven.“ Druhá dualita, mezi kterou film osciluje, je souboj Mozarta a Schuberta, kde na celé čáře vítězí ten druhý. Jeho "Maďarskou melodii" (tak se to česky asi nejmenuje, ale nenašel jsem to) si budu dlouho pamatovat. Mozarta zjevně poslouchají jen hlupáci :-) Ten film se z absurdity, vtipu, lehkonohé frašky změní na cosi jímavého a dojemného. Mluví o podstatě fatální lásky, jiným, ale vlastně podobným způsobem jako Blierův Nevlastní otec ze stejné doby.  Byl jsem uhranut. ()

liborek_ 

všechny recenze uživatele

Zpočátku mi tenhle Oscarový film připadal jako úlet na francouzský způsob. Netradiční pojetí milostného trojúhelníku, který se ke konci rozroste dokonce ještě o jednu stranu, aniž by, kupodivu, kdokoli protestoval... Celým dějem se táhne jako zlatá nit snaha rozptýlit a trochu rozveselit těžce deprimovanou a nic netěšící Solange. Ač jde o snímek oceněný tou slavnou zlatou soškou, přišlo mi, že Připravte si kapesníky je ne úplně vyvážený film. První půlka byla vtipná a smál jsem se co chvíli, ale druhá už trošku nudila a hrála na takovu vážnější strunu. Depardieu byl v roli manžela výborný, zato jeho filmová partnerka Carole Laura už tak skvělá nebyla. A konečně, ačkoli je film nápaditý a rozhodně se nedá říct, že by byl jako každý jiný, slušelo by se trošku ho zkrátit a ten závěr kapánek uhladit. Zatím to vidím na 3* ()

Reklama

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Odhoďte všechny zábrany a zapomeňte na to, že jsou témata, o kterých se ve vybraných salonech nemluví. Nonkoformista Blier o nich mluví rád, často, bez zábran, s nadsázkou a nádherně štiplavě. Připravte si kapesníky, jak nabádá pan režisér, abyste za nimi skryli úsměv v nevhodnou dobu. Blier obsadil svého oblíbeného Depardieu, do páru mu opět dal Dewaera a nezapomněl ani na dalšího svého dvorního herce Serraulta. A šťastnou ruku měl i při obsazování dětské role, v níž zazářil tehdy začínající Belgičan Riton Liebman. ()

MaxipesFik 

všechny recenze uživatele

Asi jeden z nejlidštějších a nejméně provokativních Blierových filmů. Téma provokace, přítomné v moderním francouzském umění od konce 19. století (»Provoquez le bourgeois!«) a ještě umocněné protesty roku 68, prochází celým Blierovým dílem. Zde se jedná (ve srovnání s například Buzíky) o provokaci vyjádřenou poměrně krotce, která přesto vede ke stejnému cíli - výsměch běžné měšťanské morálce, zbohatlé, usedlé a myšlenkově zlenivělé poválečné generaci. Jejím symbolem je ve filmu Citroën DS, podobně jako v Buzících. S Buzíky má ale další společné motivy: letargická žena sdílná dvěma muži (stejné obsazení)... Ve filmu je přítomno mnoho typicky blierovských témat: absurdita a bizarnost (do níž jsme hozeni hned na začátku), existencialistický motiv bezdůvodného ubližování, neporozumění mezi lidmi... Co je ale výjimečné: velká dávka shovívavého humoru a happy-and. Ačkoliv ne každému sedne, film stojí za vidění, přinejmenším kvůli geniálnímu Gepardieu. ()

MrPierc 

všechny recenze uživatele

Banální příběh pro komedii se postupně mění ve velmi provokativní film morálky a společenských zvyků. Dělit se o manželku, aby ji manžel rozveselil se zdá jako dobrý nápad, ale manželka zůstává dále chladná. Dva muži se dělí o manželku i bydlení a vzniká přátelství. Výsměch tradičních svazků a hodnot. Až malý třináctiletý intelektuální chlapec dokáže probudit v manželce cit sexuální i mateřský ... Čarovně krásná Carole Laure !!! ()

Galerie (30)

Reklama

Reklama