Režie:
Josef MachKamera:
Josef PávekHudba:
Zdeněk LiškaHrají:
Stanisław Mikulski, Květa Fialová, Martin Růžek, Jiří Bednář, Zdena Burdová, Marie Drahokoupilová, Ladislav Frej st., Věra Galatíková, Pavel Jiras, Zdeněk Kampf, Josef Kemr, Milan Klásek (více)VOD (1)
Epizody(13)
-
Smrt na štítě (E01)
-
Svědek (E02)
-
Strach (E03)
-
Noční rozhovor (E04)
-
Poklad na jezeře (E05)
-
Svátek všech svatých (E06)
-
Houpačka smrti (E07)
-
Štvanice (E08)
-
Muži jdou městem (E09)
-
Muž s maskou (E10)
-
Štědrý večer (E11)
-
Odplata (E12)
-
Lavina (E13)
Obsahy(1)
Na začátku příběhu bylo přeříznuté lano a smrt horolezce. K. Fialová jako slovenská lékařka Eva a S. Mikulski jako polský záchranář Adam v dobrodružném seriálu, odehrávajícím se v československo–polském pohraničí mezi skalnatými štíty Vysokých Tater po skončení 2. světové války. (Česká televize)
Recenze uživatele cyglos k tomuto seriálu (3)
Duhový luk (1972)
Psát recenzi - resp. názor na každý díl je nesmysl. Každý má něco do sebe, jindy něco, co bylo zbytečné. Že se to občas táne jako "sopel", je fakt. Pravdou je i to, že herecky, i s takovým scénářem a některými dialogy, se jedná o koncert hned řady herců. Josef Kemr, Martin Růžek, herecký minimalismus Květy Fialové, starý bača, krásná Galatíková, opravdovost Zdeňka Kryzánka a i Stanislav Mikulski. Co se vydařilo je kamera. Zpočátku to tak nevypadalo, ale díl od dílu jasný záměr s rukopis. Docela se dá říci, že obrazová stránka je zásadním pilířem, bez kterého by to byla patrně nuda. A námět? Kolik tisíc Němců, kteří nebyli ti v týlu, si zachránilo krky a dožili někde po celém světě. Takže v době normalizace nemohlo vzniknout nic zásadního, aby to nesmrdělo tendenčností. To by soudruh nepřipustil. A počet dílů byl zdrojem financí pro celý štáb. V TV prd, takže to roztáhnem. Něco je na tři hvězdy, něco na dvě, takže 50%. ()
Smrt na štítě (1972) (E01)
Psát recenzi - resp. názor na každý díl je nesmysl. Každý má něco do sebe, jindy něco, co bylo zbytečné. Že se to občas táne jako "sopel", je fakt. Pravdou je i to, že herecky, i s takovým scénářem a některými dialogy, se jedná o koncert hned řady herců. Josef Kemr, Martin Růžek, herecký minimalismus Květy Fialové, starý bača, krásná Galatíková, opravdovost Zdeňka Kryzánka a i Stanislav Mikulski. Co se vydařilo je kamera. Zpočátku to tak nevypadalo, ale díl od dílu jasný záměr s rukopis. Docela se dá říci, že obrazová stránka je zásadním pilířem, bez kterého by to byla patrně nuda. A námět? Kolik tisíc Němců, kteří nebyli ti v týlu, si zachránilo krky a dožili někde po celém světě. Takže v době normalizace nemohlo vzniknout nic zásadního, aby to nesmrdělo tendenčností. To by soudruh nepřipustil. A počet dílů byl zdrojem financí pro celý štáb. V TV prd, takže to roztáhnem. Něco je na tři hvězdy, něco na dvě, takže 50%. ()
Noční rozhovor (1972) (E04)
Dva herecké koncerty v tomto díle, v jinak nekonečně dlouhých scénách, záběrech, táhlého děje. Josef Kemr - Sekyrka, v hospodě, kdy chce ještě nalít, a Martin Růžek, při noční návštěvě nezvaného hosta. Obojí s hodně detailní kamerou. Škoda, že takto není zpracována látka celá. ()