poster

Adiós gringo

Western

Itálie / Španělsko / Francie, 1965, 100 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • italka63
    ***

    Já si tenhle spaghetti western pustila jen a jen kvůli tomu nádhernému, hnědookému Italovi s jizvičkou na lícní kosti a dlouhýma nohama, který už bohužel není mezi námi a do kterého jsem se neodvratně zakoukala jako holka v Angelice, kterou jsem zcela nazapřenou, zkoukávala v německé televizi. Tohle dílko z jiného soudku je již dnes možná mírně úsměvné, Brent Landers, který je podveden při koupi stáda krav, se přimotá do situace, při níž je přepaden dostavník a znásilněna dívka, situace však nahrává v jeho neprospěch, i když jí zachrání život . Takový film, který shlédnete a asi brzo zapomenete. Ústřední filmová melodie nebyla vůbec špatná, leč krátké hudební vsuvky monotónního tématu mě rušily. Takže pro Gemmu tři hvězdy.(9.8.2014)

  • kkarx
    **

    Už při první přestřelce, kde Gemma uskakuje kulkám před střelbou z několika metrů, jsem si říkal, že tohle nebude moc dobré. Dojem se v průběhu sledování díky několika dobrým scénám mírně napravil. Spolu s Wanted je to asi nejameričtěji pojatá gemmovka, se zastaralými kulisami, naivním scénářem, šablonovitými postavami... vypadá to jak z 50. let. Alespoň to nenudí. Anglický dabing Gemmy je otřesný, daboval ho člověk, který obvykle dělal třeba Lulliho apod. typy!!! Nejslabší raný western s Gemmou, ale koukatelné to je.(8.5.2015)

  • LiVentura
    ****

    Krásná hudba ..(17.7.2008)

  • špaček421
    ***

    Čtvrtý do party těch nejstarších westernů s Gemmou. Připomíná spíše americké westerny, což mi v tomhle případě ale moc nevadilo. Jako jeden z mála špageťáků totiž zpracovává původní americkou předlohu, což možná způsobuje, že místo bandy zločinců a muže, který je dostane, tu máme nespravedlivě obviněného muže na útěku před zákonem, lynčování a bohatého papínka, který chrání svého nezvedeného synka lupiče. Tahle poslední zápletka mi dost připomněla Poslední vlak z Gun Hillu (včetně potom obrácení města proti hrdinovi), zajímalo by mě, kdy ta původní předloha vyšla. Jinak dost mi to připomínalo Jeden stříbrný dolar, a to nejen tou ''americkostí'', tím, že je to typická Gemmovka z tohohle období, čili spousta pěstních soubojů, přestřelek a Nello Pazzafini jako záporák, ale hlavně obsazením - opět tu kromě Gemmy máme Idu Galli, opět jako spíše pasivní hrdinku, která je ale tentokrát klíčem ke všemu, neboť může identifikovat lupiče dostavníku, kteří ji unesli, znásilnili a nechali nahou a svázanou v poušti. To zní zajímavě, ale dokázal bych si představit silnější zpracování téhle scény (tj. Gemma najde nahou Galliovou v poušti, to předtím tam není, to leda kdyby to točil Corbucci). A hlavního záporáka hraje znovu Pierre Cressoy, tentokrát působil lepším dojmem, než v Jednom stříbrném dolaru, tahle role mu sedla víc. Gemma sám hraje znovu svojí vážnou roli, takže tady dobrý. Z dalších jeho obvyklých spoluhráčů je tu ještě Robert Camardiel, tentokrát jako sympatický doktor. Jak jsem psal, příběh je tentokrát trochu zajímavější, přesto některé věci jsou nedotažené, například neustálá změna postoje šerifa ke Gemmovi. Hudba se mi moc nelíbila, i když ústřední téma (ne ta zpívaná písnička, ta harmoniková melodie) má něco do sebe.(15.11.2012)

  • odpadlik123
    **

    Děj mizivý, herci stoprocentně vymydlená skupina, jíž už nevyzdvihne ani ten Nello Pazzafini v tentokráte trochu větší opětovně záporné roli. Vrcholem všeho je totiž papínek a jeho hýčkaný synáček (jenž musí otci hlásit své odchody a pobyty s přáteli mimo dům), který vede skupinu údajně drsných záporáků. Kladná strana ovšem o nic nezaostává. Hlavní role Gemma, jenž tu naštěstí nemachruje, ale ani se neprojeví a po celý film přečkává se stále stejným výrazem posmutnělého prkna, aby v prostředku závěrečné přestřelky mohl svou dívku překvapivě upozornit, že ji miluje od první chvíle, co ji spatřil nahou v poušti, a toť vše. Zajímavě se jevící zápletka, že tento neprávem z vraždy a loupeže obviněný pokojný kovboj onu děvu předtím nachází nahou a znásilněnou v poušti almeríjské krajiny odsouzenou k záhubě, nakonec ani moc zajímavá není. Fajn, je nám jí líto, fajn, je to nepříjemná zkušenost, ale proč pak doslova celý děj závisí pouze na pohnutém duševním stavu hrdinky, ježto „už možná nebude schopna vést normální život (pokaď ovšem Gemma nezůstane a duševně ji nepodpoří), jíž by její otec radši viděl mrtvou (i my) a jíž už si nikdo nebude chtít vzít (ale to zapomněli na ochránce nebohých žen Gemmu osobně)". Nepochopitelné jednání odporného šerifa (tragéd to největší), Camardiel coby doktor zpočátku filmu snad poprvé a naposledy střízliv (svou flašku naštěstí v průběhu děje objevuje a už mu ji nikdo nevezme), spousta nepodařených bitek ulízlé skupinky s nezničitelnými klaďáky a příšerné hudby požehnaně, inu, slabé.(26.4.2013)