Režie:
Kelsey MannKamera:
Adam HabibHudba:
Andrea DatzmanHrají:
Amy Poehler, Phyllis Smith, Lewis Black, Diane Lane, Maya Hawke, Tony Hale, Liza Lapira, Ayo Edebiri, Adèle Exarchopoulos, Paul Walter Hauser (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Ve snímku V hlavě 2 společností Disney a Pixar budou mít diváci znovu možnost se podívat na to, co se právě odehrává v hlavě čerstvé teenagerky Riley. Dějí se zde velké věci – ve velícím centru probíhají neočekávané stavební práce, aby se sem vešli překvapiví noví hosté: zbrusu nové emoce! Radost, Smutek, Vztek, Strach a Nechuť, kterým se už dlouho dařilo mít všechno pěkně pod kontrolou, se ocitají v rozpacích, když se jejich společnost rozroste o další pocity. Jako třeba o Úzkost, která zde začne kralovat. (Falcon)
(více)Videa (5)
Recenze (241)
Na animáku V hlavě se mi vždy líbilo, že ho může sledovat naprosto každý. Ať už dospělák, malé dítě nebo senior. A s dvojkou je to to samé. Opět se ocitáme v hlavě Riley, která tentokrát už pomalu přestupuje do puberty, a proto se objevují nové emoce. Stále zůstavají staré jako je Radost, Smutek, Nechuť, Strach a Hněv. Nově se ale přidávají Úzkost, Nuda, Stud a Závist. A právě Úzkost nadělá v hlavě Riley největší paseku a ostatní emoce se s ní budou muset vypořádat. Jinak ostatní emoce do filmu krásně zapadají a Pixar to udělal chytře. Po vizuální stránce opět nemám co vytknout. Stejně jako v prvním díle, tak i tady je vizuál naprosto skvělý. Pixar také začal experimentovat s více styly animací a to taky jedině prospívá. Teď už je jenom otázka, jestli v budoucnu přijde třetí pokračování. Upřímně třetího pokračování se trochu bojím, aby to nedopadlo jako například s filmy Já, padouch nebo Hotel Transylvánie. Proto bych se vůbec nezlobil, kdyby to zůstalo jenom u dvou dílů. Spousta lidí také chválí český dabing, to bohužel já nemůžu zhodnotit, protože jsem to viděl v originále. Ale obecně Pixar filmy mívají dobrý český dabing. 8/10 ()
Pixar sú späť v plnej sile vo svojom asi najväčšom projekte, na ktorý som bol veľmi zvedavý. Inside Out 2 bude na konci roka určite jedným z mojich top filmov roku, nakoľko neviem vnútorne nájsť asi nič výraznejšie, čo by tu nefungovalo. Je pravda, že sa tu dočkáme niekoľko momentov deja-vu, no nijakým spôsobom výraznejšie nekazia celkový dojem. Oceňujem tvorcov, že nám ukazujú obdobie dospievania, kedy človek dochádza k svojmu vlastnému sebapoznávaniu, emócie začnú byť oveľa komplikovanejšie, svet samotný nadobudne úplne iné rozmery a veci už nie sú také jednoduché, ako keď sme boli len obyčajné deti. Všetko, s čím sa stretneme je odrazom toho kým sa staneme. Navyše musím povedať, že spracovanie úzkosti patrí medzi asi to najlepšie čo som kedy od Pixaru videl. Myslím si, že nenájdem lepšiu scénku vo filme ako, keď Riley skončí na trestnej lavici a vnútorne prežíva všetko, čo sa okolo nej deje. Nechcem to viac rozoberať, aby som nedával zbytočné spoilery, no ide o momentku, na ktorú asi nikdy nezabudnem. Dabing bol opäť solídny, no som takisto zvedavý aj na to, ako bude znieť originál. Mrzí ma, že "Strach" a "Nechuť" už nedabujú Bill Hader a Mindy Kailing, no som zvedavý, či to nejako výraznejšie pocítim. Hudba stále vynikajúca, animácie však musím totálne vyzdvihnúť. Veľmi ma fascinuje, ako dokázali tvorcovia skombinovať 3D s 2D a dokonca aj v jednej postave zachytiť hernú grafiku starších postáv a spôsob, ako vyzerali. Film však asi nie je úplne pre deti do 7 rokov, ktorí podľa mňa veľa scénok vôbec nepochopia. Je to film o dospievaní a myslím si, že práve od 12 rokov vyššie ide o projekt, ktorí si diváci užijú. Som vďačný za tento zážitok a som veľmi rád, že Inside Out je stále skvelou značkou. Pixar, zachovajte to prosím. Hodnotenie: A+ ()
Už jsme si tak trochu zvykli, že pokračování pixarovských animáků jsou o level horší než první filmy a bohužel to platí i pro V hlavě 2. Jo, pořád to vypadá skvěle a samotný koncept stále považuji za téměř geniální, ale jakoby to sami tvůrci věděli a řekli si, že se nemusí moc snažit, když mají tak zajímavý svět a postavy. Hlavní problém druhého dílu tkví totiž v tom, že se až příliš podobá jedničce. Prakticky ve všem. Opět se tu putuje po hlavě teď už puberťačky Riley, v jejím mozku se dějí divoké věci, protože dospívání není nic snadného, a na scénu přicházejí nové emoce. A s nimi staré problémy. I tentokrát jde víceméně o to, že se musí jednotliví emoční hrdinové naučit spolupracovat a oni i diváci by měli na konci ideálně pochopit, že být nejistý, smutný, vycukaný a nervózní z toho, co přinese budoucnost, je vlastně v pořádku a normální. Minule se vyrovnávali se smutkem, teď je to tohle. Do značné míry to funguje, dojemné scény dojemné jsou, ty vtipné pobaví. Bohužel pocit, že V hlavě 2 někdo ušil až příliš horkou jehlou a moc se nesnažil vymýšlet něco nového a místo toho jen opisoval a že je to celé malinko líné, jsem měl víceméně od začátku do konce. Nemusí to být nutně špatně, ale čekal jsem trochu víc snahy. A víc nápadů. ()
28. celovečerní Pixar Pokračování po 9 letech? Může být, zvlášť, pokud jsou hlavním tématem emoce a puberta. Nakonec je to asi první celovečerní animovaný film o panické atace. A to si zaslouží uznání. Protože už jenom to základní rozhodnutí pustit něco takového do produkce mělo grády. ()
8/10. Krásná, poučná a zatraceně trefná podívaná pro všechny věkové kategorie. To, po čem jsem volal v předešlém díle, zde přišlo. Mám samozřejmě na mysli nové emoce. Ne všechny byly vytěženy na maximum, ale oživení jednoznačně přišlo, a i proto se mi dvojka líbila o chlup více než jednička. Závěrečná sekvence se mi vryla pod kůži a budu si jí pamatovat ještě hodně dlouho. Nejvíc se do budoucna těším asi na paní nostalgii, která s přibývajícím věkem Riley začne vykukovat ze dveří častěji. Musím zde zmínit i tátu - veškerá interakce s ním je golden a vždy k popukání. Velká gratulace Pixaru za kvalitně odvedenou práci, za chválu od kritiků i laiků, ale i za kvalitní finanční úspěch. Pixar v žádném případě není za zenitem. ()
Galerie (42)
Photo © Walt Disney Pictures
Zajímavosti (21)
- Joy (Radost) má u postele hliněnou sošku Bing Bonga. (Davidamper)
- Když se Riley snaží uklidnit po záchvatu úzkosti, používá techniku známou jako uzemnění. Při něm se soustředí na své smysly – věci, kterých se může dotýkat, které slyší, cítí atd., aby pomohla resetovat svou mysl a uklidnit se. Mnoho lidí ji používá k tomu, aby se z úzkostných záchvatů vrátili nebo jim dokonce předešli. (Katka189)
- Vo filme môžeme vidieť viacero animácií a grafických prístupov. 2D animácia, video-animácia, detské kresby... Všetky symbolizujú digitálny svet, ktorým prechádzala generácia Z, ktorú Reily predstavuje. (giaruj)
Reklama