Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Třetí třída v podpalubí zaoceánského parníku je plná chudých nevěst z Řecka, Turecka, Arménie a Ruska, na něž v létě roku 1922 čekají jejich krajanští ženichové v USA. Nahlédneme do nelehkých osudů několika dívek, přinucených domácími poměry zaslíbit se na dálku. Na svou neznámou budoucnost pohlížejí s rozechvěním, se strachem a nedůvěrou, propadají momentům zoufalství. Celou tuto škálu pocitů s nimi sdílí i Niki, dívka z kamenitého řeckého ostrova. Přesto má však dostatek vnitřní síly na to, uklidňovat ostatní a sama se mlčenlivě vyrovnávat se svým údělem. Daří se jí to až do chvíle, kdy se na palubě setká s americkým fotografem Normanem, který se spolu s ní vydává po stopách nekalých machinací s některými z nic netušících dívek. Dříve chodil nevěsty do podpalubí jen okouzleně fotografovat, teď zásluhou Niki začíná vnímat jejich životní příběhy. (MFF Karlovy Vary) (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (16)

misterz 

všechny recenze uživatele

P. Voulgaris sa zdá byť výborným a zaujímavým režisérom. Čo sa týka celkového dojmu, snímok by som rozdelil na dve časti. V tej prvej tu toho autor veľa neponúkne, iba dlhé predlhé nudnejšie zoznamovanie sa s postavami natočené veľmi ležérnym tempom. Našťastie sa film prehupol do svojej druhej časti, od nástupu dievčat na loď sa po dramatickej stránke všetko zlepšilo. Od tohto momentu má divák možnosť sledovať krásnu romantickú baladu v jedinečnej atmosfére všeobecnej neistoty a mlhavých nádejí s prímesou ľudskej krutosti a chamtivosti. Naozaj veľké lyricko-dramatické vyžitie. Škoda tej menej výraznej úvodnej časti. 80/100 ()

italka63 

všechny recenze uživatele

Bylo to poprvé, kdy mě ve své roli Damian Lewis okouzlil....aby se mu to pak už nikdy nepodařilo:-) Nádherný film o řeckých dívkách, vybraných svými rodinami, aby pluly do Ameriky za svými neznámými, řeckými manželi, čímž dokázaly ekonomicky pomoci svým rodinám a dodržet rodinnou čest. A že se jich nikdo na názor neptal? Že se stávaly oběťmi vypráskaných překupníků s lidským neštěstím a bídou, že některé psychicky nevydržely dlouhou plavbu přes oceán vůbec? Koho by to na začátku třicátých let zajímalo, ono to nezajímá moc lidí ani dnes. Dojímavé a k zamyšlení. Skvělý zážitek za plný počet hvězd. ()

Reklama

Martin741 

všechny recenze uživatele

Najprv som si myslel, ze to tocil Theoidoros Angelopoulos,potom som si lepsie pozrel meno rezisera - ane, tocil to Voulgaris. Rezisersky len priemer, tretia trieda v podpalubi zaocenskej lode- a rozne osudy miestnych ludi. Scenar je vysloveny priemer, fakt nic dolezite sa tam nedeje, dialogy tvoria casto len vatovo plane plky - grecka kinematografia nebude az take terno, Theodoros Angelopoulos je len jeden, ze jo : 50 % ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Nevěsty mají slanou příchuť melodramatického patosu. Pantelis Voulgaris sice otevírá jisté okénko zásadní řecké bolesti v jedné z největších vzedmutých emigračních vln a pocitu vykořenění, ale navozená situace je pouze zářivě nabarveným a samostatně nefungujícím doplňkem prostředí romance. Přednost dostal sterilně unifikovaný výraz společensky uhlazené spořádanosti a politicky korektní prostoje uvědomělosti emancipace moderní doby. Nevěsty jsou velebeny pro svou citlivost a pochopení s nerovnoprávným údělem žen, přesto je hlavním vítězem vyjevovaných pocitů melodramatický patos gesta a kolektivní zodpovědnost, která jednoznačně přesahuje význam jedince. Hlavní zbraní k soucítění je Niki Douka (zajímavá Victoria Haralabidou), ctnostná a morálně pevná mladá žena z prostého prostředí ostrova Samothraké. Vědomí kolektivní zodpovědnosti je pro zavedenou spotřební společnost zcela neznámým pojmem, omamná vůně povznášející iluze lásky je příčinou motání hlavy a vzpurného chvění podbřišku, předurčenost osudu je božskou veličinou lidského života a nelze ho bezstarostně odmítat. Přijmutí zvolené cesty posiluje nitro duše. Hlavní mužskou postavou je Norman Harris (sympatický Damian Lewis), neúspěšný americký fotograf válečného konfliktu mezi Řeckem a Tureckem. Citlivý pohled umělcova oka dokáže vnímat skryté příběhy a trpělivě se snáší melodramatický stav běhu událostí. Důležitou postavou je Haro (příjemná Evi Saoulidou), Nikiina sestra. Víra v romantické ideály, povzbuzující stimulace hlasu dálek a stíny pochybnosti z vlastního hříchu zvíří niterný zmatek a výkřik zoufalství. Výraznou postavou je kapitán (zajímavý Dimitris Katalifos) zaoceánské lodě a naděje na nový život v Americe. Snaží se o mírumilovný pořádek, přesto na některá zapovězená tajemství není moudré upozorňovat. Významnou postavou je také Karaboulat (Steven Berkoff), karikatura morálně zkaženého zprostředkovatele ruských žen do amerických manželství. Tělesná rozkoš je jediným životním potěšením a nikdo se nemůže stavět do cesty radosti. Z dalších rolí: bezstarostná příslušnice vyšší střední třídy a příležitostná vykladačka z ruky Emine (Andréa Ferréol), důvěryhodný doprovod mladých dívek z Oděsy slečna Kardaki (Eirini Inglesi), v tanečním skotačení švitořící cestující první třídy Marion Gibson (Evelina Papoulia), kapitánův synovec a člen lodní posádky s vlastně zvolenou cestou lásky Nikolas (Apostolis Tocikas), mladá ruská nevěsta s obavou i novou životní sympatií Olga (Jelizaveta Kuzněcova), zneužitá ruská dívka Jelena (Eleni Roussinou), či na věrnou Niki v Chicagu čekající řecký nápadník Prodromos (Jorgos Makris). Nevěsty neprozrazují mnoho o době svého zobrazení, soustředí se na táhle dojímavý patos melodramatického povzdychnutí a na spořádaný pochodový krok moderní osvěty emancipačního uvědomění. Škoda té všeobecné potřeby filmu ke spotřebnímu kompromisu! ()

Narciska 

všechny recenze uživatele

Už dlouho kritizuji klesající úroveň dialogů. Tak blbé dialogy jsem však už dlouho neslyšela - prázdná slova, žádná moudra (byť snaha o ně veliká), slova na hony vzdálená realitě. Herci? Jen loutky v rukou špatných scénáristů a režiséra, oběti mizerné kamery. Postavy? Škoda mluvit, vedlejší postavy jen podnosy pro ústřední dvojici, schématické k tomu, jednající tak, jak bylo zrovna potřeba. Prvoplánové, trapné, patetické, nepřirozené, od začátku do konce. ()

Galerie (4)

Reklama

Reklama