poster

Ráno pod mesiacom (TV film)

Drama

Československo, 1979, 59 min

Režie:

Miloslav Luther

Předloha:

Alfonz Bednár (kniha)

Scénář:

Alfonz Bednár

Scénografie:

Roman Rjachovský

Masky:

Eva Mareková

Kostýmy:

Milan Čorba
(další profese)
  • Flego
    ****

    Príbeh je kompozične rozdelený do dvoch časových a dejových rovín, v ktorých sa prelínajú ťažký osud matky so štyrmi deťmi a manželom opilcom s osudom súčasnej ženy v nedokonalom manželstve. Obe ženy sú matka a dcéra ( dvojúloha skvelej Milky Vašáryovej ). Po technickej stránky bolo zaujímavé sledovať prelínačky skoro po každom obraze, z tohto pohľadu je na škodu veci, že sa tak nepokračovalo aj v druhej polovici filmu.(13.4.2011)

  • Almásy
    *****

    mocne komponovane obrazy, dokonala vasaryova a dych vyrazajuci zaver. take slovenske sceny z manzelskeho zivota.(1.3.2009)

  • dr.fish
    ***

    Tak nám režisér vysvětlil, proč je hrdinka Sylvia tak zatažená do sebe, je s ní těžko komunikovat a manželství s ní je samota ve dvou. Díky svému dětství má k mužům velice komplikovaný vztah. Proč, to se retropektivně dozvíme. 60%(17.5.2016)

  • mchnk
    ****

    Klasicky nadprůměrně kvalitní TV film, tentokráte vyšperkovaný silně sugestivní kamerou, jež snímá nekompromisní drámo o údělu ženy...matky. V nelítostném horském prostředí s agresivním neschopným opilcem, kteréžto role se Petr Čepek zhostil opět skvěle, i když nechal svůj hlas na Barrandově či v zdánlivě pohodlném luxusu, jenž je ovšem plný pokrytectví a partnerské odcizenosti. Pro fanoušky Emílie Vášáryové bez diskuze povinnost.(10.6.2017)

  • HareS
    ****

    "Zlaté sedemdesiate". Luther s Šimončičom obracajú naruby pravidlo šedého zákalu našej televíznej tvorby na Kolibe v normalizačných časoch. Príbeh o matke a dcére. O ženinej úlohe v rodine a spoločnosti, ktorú pre ňu vopred tieto inštitúcie napísali. Dvojrola výnimočnej Emílie Vášáryovej stvárňujúcej ako matku v retrospektívach, tak dcéru v súčasnom dianí, podmieňuje diváka k zaujímavým úvahám o nesmierne blízkom vzťahu týchto dvoch osôb (práve jej dvojúloha znásobuje dojem silného, až metafyzického prepojenia medzi nimi). Záver je silne účinnou katarziou. SPOILER Dospelá dcéra (teraz už aj matka) zahľadene do kamery sleduje akoby samu seba v mladosti (počiatky retrospektívy z úvodu totiž boli sugestívne nasnímané subjektívnou kamerou z jej pohľadu - zastávala vlastne post kameramana). Poznačená udalosťami z detstva, keď jej otec matku týral a strpčoval im život ju donútia k úniku od vlastného manžela. 80%(13.4.2011)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace