Reklama

Reklama

Smršť

Trailer 2

Hlavním hrdinou filmu Smršť je forenzní psycholog Martin Lang (Tomáš Maštalír), který přijíždí spolu s manželkou Pawlou (Anna Geislerová) do lázní v horách. Daleko od civilizace si chtějí odpočinout a zkusit zachránit vztah. Procházejí vážnou partnerskou krizí, která pramení z hluboko ukrytého traumatu, a tento pobyt je pro ně ultimátem – buď svoje problémy překonají, anebo se každý vydá vlastní cestou. Koloběh rutinních dní však naruší příchod tajemné zásilky – balíku s důkazním materiálem z vyšetřování tragického případu. Odesílatelem je Langův kolega psycholog. Ten od něj potřebuje pomoc v případě známém jako „jízda smrti“, na jehož konci byli čtyři mrtví. Lang se zpočátku zdráhá, ale postupně podlehne neznámé síle, která ho k tragické události přitahuje. (Bontonfilm)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (154)

ForGump 

všechny recenze uživatele

Velice krkolomná báchorka o večernici, která se v posledních chvílích stane nečím ještě podivnějším a ještě více nefunkčním. Hlavně je to celé takové mdlé. Pokus o český lekací film nevyšel nijak zvlášť. Používání hudby přesně jako v Hollywoodu, kde to ve chvílích děsu praští do nějakého hidebního tělesa či něco zakvílí a práskne do oken. No jenže v tomhle těžko nacházím nějaký smysl filmu. Vůbec to nemá tu funkci jako by to mít mělo. A ani herci nejsou nic moc skvostného. Maštalír se ve filmech tváří stále stejně jako u nás Hynek Čermák a Anna Geislerová nám nějak herecky odchází. Velký neba. 30% ()

kareen 

všechny recenze uživatele

Pár Karikových knih jsem přečetla, ale tuhle zrovna ne, takže se přiznám, že jsem měla trochu problém pochopit závěrečnou pointu (a zdá se, že nejsem zdaleka jediná), i když mám svoji mlhavou teorii. Ovšem, na rozdíl od zdejší většiny, nejsem ze snímku zdaleka zklamaná. Líbí se mi horrory, které vychází z psychologických vnitřních běsů propagandistů, zvláště, když jsou podpořeny kvalitními hereckými výkony a ponurou atmosférou. A především mi to přišlo opravdu strašidelné, pořád jsem měla vtíravý pocit, že někdo na hlavního hrdinu v pozadí číhá nebo ho pozoruje. ()

Reklama

TheRaven 

všechny recenze uživatele

Po nepříliš pozitivních recenzích příjemné překvapení. Pointa sice nikterak originální, přesto mě navzdory roztroušeným vodítkům nenapadla. Vizuálně podmanivé, podzim a poloprázdné lázeňské středisko zkrátka funguje. Převod Karikova specifického stylu na velké plátno se podařil lépe, než bych čekal, že je možné. A to Smršť zrovna nepatří k jeho nejlepším zářezům, proto možná i dobře, že film je spíš něco jako sequel. A že na konci zůstává pár nejasností? Sere pes. Fajn kinozážitek. ()

tron 

všechny recenze uživatele

V prvom rade, toto nie je filmová adaptácia Karikovho románu. Tom je super, keďže román nebol žiadna sláva (Karika v minulosti napísal oveľa výdatnejšie záležitosti). Je to sequel, ale bez postáv z „jednotky“, pričom daná „jednotka“ de facto sfilmovaná nikdy nebola, čiže to vlastne nie je sequel, ehm. Prostredie kúpeľov, ktoré sa zasekli v 9O. rokoch, je natoľko charizmatické, skvelé a kuriózne spôsobom atraktívne, že to nielenže nevadí, ale pravdupovediac toto som si pozrel oveľa radšej, ako presnú adaptáciu knihy odohrávajúcu sa od istého bodu len v aute. Film trvá dve hodiny, ale nevadí to, keďže špecifická výprava drží vašu pozornosť spolu s hercami (posledná rola skvelého, 89-ročného Ivana Letka) a viacerými zaujímavými scénami. Neviem, či by som to označil za „čistý“ horor, je to skôr „len“ mysteriózna dráma, ale ono je to samozrejme jedno. Dôležité je, či je to dobrý film. Je? Nuž... je. Nevydarený vyzerá inak. Zároveň ale treba jedným dychom dodať, že to rozhodne má ďaleko k filmu roka. Za mňa fajn priemer, vychutnal som si ho, ale občas som sa nudil a (najmä ku koncu) som sa nechytal. Niektoré scény natoľko bizarné, až vyvolávajú nechtiac úsmev na perách (žena sa od lekára dozvie, že je tehotná, konfrontuje ho s informáciou, že to nie je reálne, keďže jej bola vyoperovaná maternica a on prednesie hlášku z Jurského parku o tom, že život si vždy nájde cestu). Občasné narážky na Osvietenie (divný barman) trochu úsmevné, ale OK, prečo nie. Mnohé veci spätne neviem, či dávajú logiku (sexuálne radovánky páru X, ktorý pozoruje pár Y). Eva Máziková WTF, ale vlastne sa sem v konečnom efekte výborne hodila. Rušilo ma, že tvorcovia si nedokázali pomôcť a buchli do scenára viacero typicky karikovských vetných konštrukcií („aby sme to spracovali“, „dosť sme sa na tom nahaluzili“). ()

Vajonek 

všechny recenze uživatele

Na tenhle film jsem se strašně těšila a zároveň se obávala, abych pak nebyla vzhledem k velkým očekáváním zklamaná. A nevím, jestli je to tím, že jsem nečetla předlohu a tudíž nejsem zatížena srovnáváním, nebo (také) tím, že mám docela slabost pro režiséra i hlavního herce, ale jsem se Smrští velmi spokojena a zklamána vůbec ne. A docela se divím místnímu poměrně slabému hodnocení. Sledujeme tu kombinaci psychologického vztahového dramatu, mysteriózního příběhu, thrilleru i hororu. Už jen takovéto mísení žánrů se v našich končinách hned tak nevidí a zaslouží si pozornost, tahle konkrétní směs v podobě Smršti je navíc podle mě velmi zdařilá. Všechny aspekty důležité v předestřených žánrech tu fungují, jak mají - máme tu zajímavé téma, postupně odhalovaná tajemství a záhady, napínavou atmosféru, která by se místy dala krájet (osobně jsem se při sledování několikrát lekla, až jsem sebou trhla, a to se mi fakt moc často nestává - ani u filmů, které se přiznaně označují jako horory), možná trochu překvapivě je to místy (v dialozích) i docela vtipné (nikoliv nějakým nuceným "tupým" způsobem), práce s retrospektivami/prolínání časových rovin se tu také daří dobře. K tomu sledujeme v ústředním páru skvělé herce, kteří dobře fungují dohromady i každý zvlášť, působivou kameru, střih, interiéry i exteriéry, práci se světlem a stínem, hudbu (tu bych obzvláště vyzdvihla - je sice poměrně minimalistická, ale úderná přesně v místech, v nichž má být, což k tomu celému sedí jak p*del na hrnec). Všechny vyjmenované složky dělají z filmu atmosférickou, místy dosti děsivou podívanou, při které ty (jmenované) jednotlivosti (které kolikrát v jiných snímcích řešíte, dumáte, jak se vydařily nebo ne) prostě přestáváte řešit a jen si užíváte snímek jako celek. A když se mi (ne úplně často) něco takového při sledování filmu stane, je to pro mě (mimo jiné) známkou toho, že se povedl. Snad jediné, co bych vytkla, je občasná horší srozumitelnost při dialozích (a ne, neříkám to proto, že bych měla problém s porozuměním slovenštině - naopak jsem ráda, že se to třeba celé nepředabovávalo do češtiny a postavy mluvily svým přirozeným jazykem) a možná trochu moc neuzavřený, resp. přinášející příliš mnoho otázek ponechaných bez odpovědí, konec. Ale když nad tím tak přemýšlím, tak ten závěr do toho možná právě takto sedí víc než cokoli jiného a ta otevřenost mě až tak neruší. Třeba mě to přiměje pustit si film někdy znovu a v průběhu hledat vodítka pro lepší/jiné pochopení vyústění. Celkově bych film hodnotila někde mezi čtyřmi a pěti hvězdami, vzhledem k tomu, že je tu podle mého názoru silně podhodnocen, nakonec dávám 5 a k tomu minimálně takových 80-85 %. ()

Galerie (73)

Zajímavosti (5)

  • Anna Geislerová povedala, že bola fascinovaná organizovanosťou natáčania, keď všetko podľa nej prebehlo veľmi príjemne a perfektne pripravené za len 16 až 18 dní. (Arsenal83)
  • Anna Geislerová sa o svojej role vyjadrila: "Tam to bolo veľmi jednoduché, všetko je v scenári. Jej sa stali hrozné veci, film je taký súčet všetkých zúfalstiev, zlyhaní v rôznych rovinách jej ženstva, materstva a tak ďalej. Niekedy naozaj nie je potrebné pri postave veľmi hľadať, iba vojsť do všetkého, čo v scenári je. Hovorila som si, že je až neuveriteľné, čím všetkým si prešla, no neskôr ako diváci pochopíme, čo všetko sa tam objavuje, akú symboliku majú jednotlivé momenty a prečo sa symbolika objavuje. Prepojí sa to spätne." (Arsenal83)

Reklama

Reklama