• Vesecký
    ****

    Precizně zpracovaný scénář a dobrá režie, jen na svou dobu už přece jen trošku přehrávané herectví; příležitost dostala opět řada předválečných hvězd - Jaroslav Vojta, Gustav Hilmar, Jan W. Speerger, Marie Blažková, vedle toho hvězdy nastupující (Kemr, Vrchota) i budoucí (L. Lipský). Herecký projev Vlasty Fialové mi ve filmu příliš neseděl. Také skript trošku pokulhával, zvlášť v noční scéně v hájence, když šla Bára se svíčkou přes chodbu, ale když jí před pokojem svíčka zhasla, tak docela dobře rozeznávala předměty. To však byly jen drobné chyby na kráse, film jasně demonstroval převahu rozumu nad pověrami. Rozmýšlel jsem se i o pěti hvězdičkách, dávám lepší čtyři.(8.7.2015)

  • Bigwave
    ****

    Zvláštní, že česká kinematografie dokázala být v 50.letech tak světová. Divá Bára, krásná adaptace na román od B. Němcové. Po mnoha úspěších tohoto filmu, můžeme být hrdí, že V. Čech do hlavní role obsadil mladičkou Vlastu Fialovou, pro kterou to byl první rozjezdový film, před její zlatou érou v českém filmu. Za roli Divé Báry byla v Japonsku Fialová oceněna herečkou roku.(24.4.2011)

  • fragre
    ****

    Božena Němcová po holywoodsku. Původní povídka je hodně zdramatizovaná a zromantizovaná. Jen už ta Bára - sluší jí to náramně (v povídce to žádná krasavice není), ale ty umně kadeřníkem zvlněné vlasy jsou u prostého dítka přírody zrovna tak přirozené jako hladce oholená tvář u filmových Tarzanů. Leč scéna noční koupele v lesním jezírku je tak krásným mixem hororu a erotiky, že našinec přestane hledat mouchy. Je s podivem, že postava faráře je tu ještě vylíčena sympaticky, to snad něco cenzuře uteklo.(12.12.2010)

  • Adiemus
    ****

    Vlasta Fialová působí proti ostatním jako zjevení; nádherná, nespoutaná holka, která se odmítá přizpůsobit. Jana Dítětová se snaží, ale Vlastu Fialovou nepřekoná. Detailní záběry na vesničany jako by vypadly z pozdějších Passoliniho filmů. Poněkud směšně působí naondulovaní herci (Kemr, Vrchota). Škoda, že celý film nebyl natočen v reálu. Ale to jsou jen drobné vady na kráse. Napadlo mi, o čem by asi psala Němcová dnes...(13.9.2009)

  • kingik
    ***

    Vizuálně pohlcující snímek. Kamera je na tomhle filmu skutečně neobyčejně schopná vyprávět příběh za samotné herce. Vlasta Fialová a spol jsou samozřejmě nedílnou součástí vyprávění, ale kamera si dokáže s jemnými detaily mimořádně vyhrát a téměř je nahradit. A dohání to co se příběhu nedostalo v dramatické rovině. Přes nepříliš úderný ráz vyprávění se občas dostavil pocit prázdnoty v příběhu, který však poctivě gradoval v několika scénách. Když jsem pak film hodnotil zpětně přece jen ta zápletka kolem "čarodějnickými" schopnostmi obdařené dívky mně přišla poněkud vlažná a roztahaná, ale režisér prokázal, že filmu vdechnul život svým citem pro nevšední poetiku, která v dnešním filmovém světě už nemá zastoupení. Mé hodnocení: 60%(8.6.2013)

  • - Motiv cizí dívky v posteli, do níž jí uloží říbuzní muže, jemuž postel patří, který se ale vrátí předčasně domů a kterého spící dívka okouzlí natolik, že si ji nakonec veme, v předloze není. Tvůrci filmu si jej vypůjčili z jiné povídky Boženy Němcové "Cesty z pouti". (Pesenka)

  • - Natáčelo se též v obci Vchynice - Tetov. [Zdroj: Filmovamista.cz] (M.B)

  • - Lubomír Lipský st., ktorý mal vo filme malú roličku chlapca, mal povedať „Báru chytili a majú ju zavrieť do márnice", ale niekoľkokrát nesprávne povedal „Báru chytili a majú ju zavrieť do vrátnice". (Raccoon.city)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace