Reklama

Reklama

Magnetické vlny léčí

(TV film)

Obsahy(1)

Joa Bankse, starostu vísky Fisher Hill kdesi na divokém americkém Západě navštíví zaměstnanec detektivní agentury Supí oko Jack Biddle, aby ho varoval před jistým šarlatánem, který údajně používá k léčbě osobní magnetismus a hypnózu. Biddle na něj připraví s pomocí Banksových peněz léčku... Parodie na americké gangsterky se proslavila, kromě skvělých hereckých výkonů Jana Wericha, Jiřího Sováka i Jaroslava Štercla a Jaroslava Mareše, i písní "Všichni lidi ve městě" v podání Evy Pilarové, za klavírem seděl Jiří Šlitr. (Česká televize)

(více)

Recenze (49)

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Příjemná westernová mikrokomedie, s dobrými hereckými příležitostmi jak pro Biddleho tak pro podvodného léčitele Wu-Ha nebo pro Bankse. Akorát si teď zrovna nevzpomenu jak se jmenoval ten povedený Šterclův slouha..? To byla také postava-:)) Kratičký ale milý film s celkem otevřeným koncem..Samozřejmě kvalit Uspořené Libry však nedosahuje, a co se týče dua Werich-Sovák, tak krom Libry si společně už mockrát nezahrály-ještě se mě vybavuje televizní film Slzy které svět nevidí. Že by tedy jen 3x? ()

fragre 

všechny recenze uživatele

Kvítek oteplení šedesátých let, kdy i na obrazovce čs. televise se mohla objevit westernová hříčka (snad v následku úspěchu Limonádového Joea a na rostoucí vlně Vinetouománie) dle námětu amerického autora O´Henryho. Škoda, že scénář je tak narychlo spíchnutý, takže i když výkony pánů Wericha, Sováka, Štercla i Mareše jsou nadprůměrné na 4* toto zábavné dílko nedosáhne. Snad nejhezčí je hudební vložka s Evou Pilarovou v roli saloonové zpěvačky. ()

Reklama

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Škoda přeškoda, že tak zajímavý komediální námět je krátký. Parodie s Werichem a Sovákem na Divoký západ byla dobrý nápad, leč nedotažený díky krátké stopáži. Přeci jen lze ale zaslechnout pár štiplavých vtipů třeba na starostovu inteligenci. To co se tady jen naznačilo, to v Limonádový Joe dotáhli na plátno. ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Samo o sobě by to až tak zajímavé ani vtipné dílko nebylo, ale ona je to hlavně rebelská protisystémová hříčka, u které až zírám a trnu, co se jim tam všechno povedlo ani ne zvlášť skrytě dostat a že to cenzura ani později v sedmdesátkách neodchytla a nezakázala. Co se nejvíc ví, je, že tam tvůrci záměrně vmontovali písničku Ve městě se povídá (a nejpozději díky Klusákově knížce o Gottovi se také ví, proč - že to byla odpověď na režimní fauly od Matušky, Pilarové a Gotta, protože režim o nich pouštěl nactiutrhačské fámy a připomínal jim, kdo nad kým má moc.... ostatně podobně byla vykonstruována porno-kauza pro Kubišovou, které pak na to konto zakazovali vystupovat). Ale písnička stranou, tahle hříčka je z úlevných prostořekostí složená celá, a to se pak musí hodnotit v úplně jiném světle. Namátkou: Poznámka se změní ve skandované agitační provolávání: "A vy máte vyhlásit boj za zdraví! Za národní zdraví!! Za zdravý zítřek!!! Boj za boj!!!!" -- Při prohlížení šerifovy hvězdy: "Hmm, u nás máme jinou. - Větší? - Ne, větší, to ne, takovou JINOU." -- K možnosti odposlouchávání: "Ucho vlasti." -- A na adresu případných odposlouchávacích agentů: "Von je blbej, von si stejně nic nezapamatuje." --- O volbách: "Volby, to je pohřeb." -- Postesk: "Nebylo mně dopřáno univerzitní vzdělání, neb mí rodičové byli popraveni. Omylem." -- A nejlepší hláška: "Když svobodně budete chtít, tak se vám bude lépe muset!" *~ ()

pytlik... 

všechny recenze uživatele

Obecně, vysoce převídatelné, od okamžiku, kdy se na scéně objeví Mareš, je jasné, jak příběh skončí. Ovšem zaujaly mě tři okamžiky: 1. hudební vložka se Šlitrem a Pilarovou 2. Werichovo "bidl - židl" 3. že se jedná o první film, kde je na plátně probírán důležitý aspekt našeho žití, totiž schopnost ohnout jazyk do žlábku (či korýtka). Já to třeba neumím a dlouho jsem z toho měl mindráky, než jsem si přečetl, že je to geneticky dané a je vzácnější to neumět než umět. Takže od té doby se korytářům hlasitě vysmívám! ()

Galerie (4)

Zajímavosti (3)

  • Jan Werich nebyl z počátku rozhodnut, zda ztvárnit postavu starosty či léčitele. Jiří Sovák vzpomínal, že mu Werich vždy zatelefonoval a řekl: "A víte co, já budu hrát toho vašeho." (Haller)
  • Píseň "Co ve městě se povídá", kterou zpívá ve filmu Eva Pilarová, byla její první skladba po ročním zákazu, kterého důvod byli pouze nepravdivé fámy. Text písničky byl proto právě o pomluvách a fámách. (Willy Kufalt)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno