Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Mozart se stal protagonistou mnoha filmů, avšak režisérka Věra Chytilová se jeho životopisu přidržuje velice volně - především jeho pražské pobyty zasadila do současných reálií. Rychle si zvykneme, že rokokově kostýmované postavy i honosné kočáry se pohybují na pozadí běžného automobilového provozu. Rozverný skladatel (Milan Šteindler) se tu chová jak nedospělé děcko, vybavené ovšem bystrým pozorovacím talentem i prostořekou výřečností. Dokonce tu nechybí ani pověstný svůdník Casanova (Miloš Kopecký), vybavený navíc věšteckým talentem. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (18)

honajz2 

všechny recenze uživatele

Jsem z Prahy, ale tomuhle filmu vůbec nerozumím, resp. nerozumím tomu, proč vůbec vznikl a proč ho Chytilová natočila. Možná to celé byla nějaká šílená oslava sametové revoluce, jinak fakt nevím. Každopádně jsem to chtěl vidět jenom kvůli tomu, že to z obsahu vypadalo jako nějaký šílenost ve stylu V žáru královské lásky. A ono fakt jo. Je to hovadina, kdy nejvtipnější momenty jsou ty, ve kterých vidíte, že je to celé točené v současnosti a lidi na ulici to nevěřícně sledují. Takových scén je tam ale bohužel málo, jinak to moc zábavné není. Co se nějakého celkového hodnocení týče, neodpustím si jednu větu: Kdyby Mozarta hrál Čok, dal bych hvězdičku navíc. On teda Šteindler k zahození nebyl, ale přece jenom... 2* ()

derryl 

všechny recenze uživatele

Copak tím paní režisérka Chytilová chtěla říci? Je to přece jenom o Mozartovi, kterému Pražené rozumějí, ale paní režisérce asi Pražané nerozumějí a přesto se na film dívají a zkoušejí pochopit tuto parodii na všechno mozartovské a právě proto pražské snažení. Musím říct, že se mi pohled Věry Chytilové líbí a jako vhled do života Mozarta mi to naprosto stačí... Víc jsem ani po filmu nechtěl. ()

Reklama

Aleee89 

všechny recenze uživatele

První polistopadový film Věry Chytilové mě nezaujal. Myslím, že její nejlepší kousky mám dávno za sebou (jedu popořadě od počátku) a nic moc skvělého mě už nečeká. Je utrpení, v kontextu toho, že vím, jaké dobré filmy natočila, koukat na takový film jako Mí Pražané mi rozumějí. Jak všude vidím nějakou závažnou myšlenku, tady ji postrádám. Je to celé takové šáhlé, nepřesvědčivé, nedotažené. Tohle se opravdu nepovedlo, nudila jsem se. Ještě že stopáž je docela přívětivá. ()

quixote 

všechny recenze uživatele

Myslím, že nesmrtelný hudební génius a "naše paní" režisérka se v tomto dílku zcela minuli. Pár slušných nápadů, ale jinak levně působící, jakoby narychlo ušitá féerie. M.Šteindler se jistě snažil, co mohl (dokonce na Klárově skočil do špinavých vod vltavských! fuj!), ale ani to příliš nepomohlo. Někdy bych se na film podíval znovu, ale zdá se zmizel v propadlišti dějin... ()

krokodlak 

všechny recenze uživatele

Nedoceněná mozartovská hříčka se Šteindlerem v nejlepší formě je (byť možná bezděčně) vtipnou odpovědí Chytilové na Amadea, jehož titánství je zde nahrazeno rozvernou fraškou. Provokativním obsazením svého někdejšího milence Kopeckého do role Casanovy Chytilová film hodně pozvedla, jde navíc o jednu z nejlepších kreací jeho pozdní filmografie. Typicky chytilovské záběry na Prahu jsou pěkné, ale ve filmech z 80. let byly využity působivěji. ()

Zajímavosti (2)

  • "Mí pražané mi rozumějí" byl citát, který byl přisuzován Wolfgangu Amadeovi Mozartovi údajně po premiéře "Dona Giovanniho" v Praze. Údajně však větu nikdy nevyřkl. (Luky-7)
  • Ve scéně, kdy Constance (Tereza Kučerová) kojí miminko, pije dítě docela věrohodně. Tou dobou totiž skutečně Tereza porodila dceru. (hippyman)

Reklama

Reklama