Režie:
Ralph HemeckerKamera:
Ernest HolzmanHrají:
Michael Biehn, Joong-hoon Park, Cary-Hiroyuki Tagawa, Don Stark, Byron Mann, Benjamin Ratner, Brad Loree, Kevan Ohtsji, Fulvio Cecere, Robert Lee, Roger Cross (více)Obsahy(1)
Vraždy v Korei, vraždy v Americe. Čo je může spojovat? Nic jiné, než to, že jde o válku japonské Yakuzy a americké mafie. A přesně to spojí do jednoho týmu tvrdého a zkušeného detektiva Tonyho Lucu a jeho soulského kolegu Kima. Oba musí odhodit stereotypní představy o kulturních rozdílech, aby chytili zločince. (oficiální text distributora)
Recenze (14)
I když příběhově to srovnání poněkud kulhá, ze všeho nejvíc mi Američtí Draci přišli jako pozdně devadesátková béčková kopie Scottova Černého Deště (který byl pro změnu hodně pozdně osmdesátkový) - však se na něj taky v určitých místech tvůrci odvolávají (viz karaoke). V základu je to tu hozené naruby, tedy Asiat je vržen do Států, a celé se to snaží tvářit neefektně, temně a syrově. Vcelku se to daří, ale paradoxně právě tohle je jen na efekt - obvykle totiž někdo stojí a střílí anebo se dva mlátí a do toho jede řezavá hudba. Michael Biehn sice je sekáč, ale v tomhle filmu je prostor tak leda pro nějaké tváření se, a postavy postrádají životnost. Pokud si to necháte ujít, tak vůbec o nic nepřijdete. Ale trpět u toho taky nebudete. Takže to vypadá na nějakých 50%. ()
Nápad by to nebyl špatný, ovšem to by si tvůrci měli nejdříve pohrát se scénářem, ve kterém se to jen hemží klasickými klišé v dějových zvratech a dalšími nedotaženostmi hlavně v chování, reakcích a vykreslení charakterů hlavních postav, z nichž by vycházely motivy a impulsy k jejich chování. Za druhé si měli tvůrci uvědomit rozpočet, se kterým disponují, neboť i to se podepsalo ne celkovém dojmu snímku a to tak, že záporně. Michael Biehn se zde sice snaží, nicméně právě scénář mu podráží nohy, kde to jde a co naplat, ani nejlepší herec nedokáže věrohodně zahrát nevěrohodně napsanou postavu. O jeho společníkovi se nedá ani mluvit, možná, že to je dáno mou nesympatií k jeho představiteli. Každopádně jeho výkon by se ztěžka dal označit za herecký. Musím přihlédnout k tomu, že jde o tzv. B-film, tudíž jej musím srovnávat s ostatními filmy této kategorie. Z tohoto důvodu stanovím bodové ohodnocení mírně pod průměrem ()
Newyorský policajt Tony Luca je převelen na oddělení vražd po té, co se mu nepodařilo při akčním zásahu zabránit smrti kolegy a jedné civilistky. Na vraždách ho dají dohromady s korejským vyšetřovatelem, a mají spolu vyřešit doutnající boj mezi yakuzou a místní mafií. Oba musí společně překonat rozdíly a vlastní minulost, ne že by to přineslo filmu nějakou hloubku, ale alespoň něco. Režisér se spíš zaměřil na akční scény plné krve, které nejsou nejhorší, vzhledem k tomu, že polovina obsazení filmu je asijská. Nakonec se oba detektivové po vyřešení případu rozchází jako přátelé. Myslím, že to nebylo zas tak nejhorší a Michael Biehn (opět) v teniskách Nike mě potěšil. ()
Premisa Last man standing stojaca v Čiernom daždi. Keby režisér nepovažoval svoj film za veľkoleposť a ku každej scéne nepristupoval tak posvätne pomaly, malo by to kaliber akčnosti inej ráže. Jednoducho prístup k filmu mohol pozdvihnúť jeho epickosť. Otvorený koniec navyše evokuje vymknutie sa spod tradičných koncov, herci hľadajú posilu v kostole (výborná zložka) plus sa Joel Goldsmith utrhol nejako z reťaze a robí výborný hudobný podmaz. Od nič nečakaného po príjemné hladenie. (videné 24.1.2019, AMC archív) ()
Ze začátku to vypadalo fakt dobře viz. dobré obsazení Biehn v hlavní roli, Tagawa.. ale asi tak po dvaceti minutách to začne nudit. Akce skoro žádná a ukecaných nezajímavých scén až po prdel. Příběh nezáživnej, hlášky žádný, vážnej pomstichtivej čínan mě nezaujal. Dvě hvězdy za úvodní scénu, Biehna a za závěr (výbuch z kterýho zbude jen klobouk a bota). ()
Galerie (8)
Photo © Motion Picture Corporation of America (MPCA)
Zajímavosti (1)
- V Argentině byl film uveden pod názvem Black Rain 2, jako pokračování filmu Černý déšť (1989). (KucC)
Reklama