Reklama

Reklama

Únos Dae-sua se odehraje rovnou před jeho domem, kde dosud poklidně žil se svou rodinou. Kdesi v podivném domácím vězení se dozví z televize, že jeho žena byla mezitím brutálně zavražděna a on že je z vraždy podezírán. V tmavé místnosti stráví patnáct let, než se jednoho dne stejně nečekaně probudí na svobodě. Od té chvíle se upne na pomstu neznámému vězniteli. S pomocí mladé Mido jej najde, jenže dotyčný muž ho postupně usvědčí z dávné viny. Spletité drama je plné napětí a tajemnosti, ale podle slov režiséra je především úvahou o pomstě a o touze, kterou každý zažije, ale málokdo uskuteční, protože společnost ji zatracuje jakožto negativní a zkázonosnou. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (801)

POMO 

všechny recenze uživatele

Jednoduchý príbeh, podaný zbytočne nezrozumiteľnou cestou. Vizuálne úchvatné dielo s úžasne použitou hudbou a skvelými hercami, no samotná story, hlavne jej rozuzlenie, ma akosi nechala chladným. Ázijci sú proste iní, ináč sa vyjadrujú a ináč vnímajú - a ja som pri Oldboyovi, ktorého story má ináč určite niečo do seba - neprežíval to, čo sa mi snažili nahovoriť jednotlivé dramaticky vyhrotené scény. Ale som veľmi zvedavý na americký remake. ()

Douglas 

všechny recenze uživatele

Prostřední část trilogie Park Chan-wooka si nejvíce uvědomuje vlastní žánrovost a naši žánrovou sečtělost, a tak důmyslně střídá tváře, klame tělem, nabourává představu o čase a vyvolává u nás neustálou potřebu přepracovávat během filmu hypotézy. Hlavní hrdina projde během filmu několika zásadními změnami charakteru, motivací a našeho pohledu na něj. Film paradoxně nemá žádnou skutečně zápornou postavu. Dvojice podobně silných charakterů se srovnatelně mravně prohřešila a racionálně vzato mají na pomstu oba stejné právo (nebo nemají, záleží na perspektivě), přičemž padouchem dělá Lee Won-jina jen to, že je celý příběh vyprávěn z pohledu Oh Dae-sua - a že Oh Dae-su byl do aktu pomsty de facto vmanipulován. Mou analýzu celé "trilogie pomsty" najdete tady. ()

Reklama

Gemini 

všechny recenze uživatele

Park to s divákem umí. Vycizelovaný scénář několikrát převrátí naruby celé vyznění Oldboye, který není jen "hustou" podívanou o perverzích a násilí, ale skutečně brutální výpovědí o ničivé síle pomsty, jejíž "spravedlnost" je otázkou pro každého diváka zvlášť. Skutečně nechutná je jen jedna scéna, a (po tom všem) překvapivě v ní chybí fyzické násilí. PS: OST, dostanu tě!;) PS2: Ty natvrdlé, co o nich píše Tyler, si neberte osobně. Osobně si to mám vzít já a tím, že komentář napíše až se mu bude chtít, mi jen naznačuje, že už je velkej chlap kterýmu nikdo nebude rozkazovat:)) PS3: Jsem pouhý ponížený čerstvě vystudovavší "právník"..ale není to žádnej medicinman, kdo mě ponížil;) Nicméně za OST velice, velice děkuji...i když za Lady Vengeance děkuju ještě víc;) ()

Lima 

všechny recenze uživatele

A asijskými filmy mám prostě problém, protože jejich emocionalita jde mimo mě. Nepopírám kamerové finesy, pár vizuálně nezapomenutelných scén (ačkoliv jsem podle ohlasů čekal mnohem, mnohem vizuálně výraznější dílo), ale tříminutová bitka v jednom nepřerušovaném záběru, detailní trhání zubů a sežraná živá sepie ještě pamětihodný film nedělá. V prvé řadě jde o příběh a ten mě - na můj vkus vyprávěný poněkud nesrozumitelně - nedokázal zcela oslovit, stejně jako pointa a citové výlevy v posledních dvaceti minutách. Nemohu si pomoci, Oldboy je v mých očích přeceňovaný, čímž netvrdím, že nestojí za zhlédnutí. ()

Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Není nic blbějšího, než když člověk trefí pointu na začátku filmu (tím nemyslím "proč uvězněn", ale vztah hlavních hrdinů). Od vyřčení věty „Neznáme se?“ jsem měl bohužel jasno a finále mě tak nechalo chladným, protože ten nejsilnější trumf děje jsem již stihl vstřebat během filmu. To je nicméně čistě můj problém. Coby celek mi přišel Oldboy zbytečně emocionálně odtažitý, vizuál nadprůměrný, ale nijak výjimečný (měl jsem pocit, jako by se Park snažil skloubit Finchera s Leterrierem) a komplikovaná střihová skladba se mi zdála krapet samoúčelná (Joe Wright a Alejandro González Iñárritu jsou jednoznačně šikovnější v „matení“ dějovými střihy). Příběh je poměrně zajímavý (a líbí se mi pochybná moralita), nicméně jeho způsob podání mě neoslovil. Nemám problém s asijským stylem podání, Oldboy mě ale nestrhl. Zůstal jsem v jeho vesmíru nezúčastněným divákem. Jak řekl ďábelský Al Pacino ve snímku Ďáblův advokát „Je to šprýmař. Obdaří člověka instinkty. A co udělá pak? Čistě pro pobavení, jako na soukromé kosmické grotesce, stanoví pravidla, která je potlačují. Podívej se, ale nesahej. Sáhni si, ale neochutnej. Ochutnej, ale nepolykej.“ Přesně tak jsem se cítil při sledování Oldboye. ()

Galerie (57)

Zajímavosti (18)

  • Min-sik Choi trénoval intenzivně po dobu šesti týdnů, aby se dostal do formy a mohl tak ve filmu hrát většinu akrobatických prvků. Zhubl při tom přes 10 kg. (don corleone)
  • Během scény v internetové kavárně hraje kompars populární hru Counter Strike. (don corleone)
  • V Južnej Kórei prebiehalo natáčanie v dvoch najväčších mestách tohto štátu, a to v Soule a Busane. (MikaelSVK)

Reklama

Reklama