poster

Mortadela

  • italský

    La mortadella

  • italský

    The Sausage

  • slovenský

    Mortadela

  • anglický

    Lady Liberty

Komedie

Itálie / Francie, 1971, 100 min

  • blackrain
    ****

    Nenáročný film s velmi jednoduchou zápletkou, ze které se dalo vytřískat ještě mnohem víc. Hlavním důvodem proč jsem chtěla tenhle film vidět, byla živelná Sophia Loren, která opět všemu tomu, co se kolem ní dělo, nasadila korunu. Ale právě takovou ji mám ráda. Mimo ni tu také zazářil William Devane, který hrál senzace chtivého novináře Jocka.(16.11.2011)

  • Vančura
    *

    Film, který mě natolik sral, že pro své zhnusení odmítám hledat nějaký eufemismus. Debilní zápletka, příšerné obsazení (William Devane vypadal jak opice), stupidní dialogy, plytký děj vinoucí se odnikud nikam, a především... především jakési podivné ideologické vyznění, které jsem z Mortadely cítil... Skutečnost, že film nadabovaly přední hlasy normalizační herecké scény (kteří jsou navíc v úvodu filmu pěkně všichni vypsáni ve speciálně vytvořených českých titulcích), mě pouze utvrzuje v tom, že tenhle film minulému režimu nevadil, protože se mu hodil do krámu. Amerika je v zde zachycena skoro jak na objednávku Rudého práva - blázinec, urbanistický babylon, stres, nefunkční rodiny, senzacechtivý tisk, nesamostatní pitomci s Oidipovým komplexem, patolízalští byrokrati... a do toho všeho jedna italská kurva, která se chová jak nanicovatá primadona, které mají všichni ležet u nohou, která ve svém věku strašně neví co s životem a která se jen tak mimochodem vyspí s tím pisálkem z Daily News, co vypadá jak opice, poté co rozmlátí restauraci chlápkovi, kterého si odmítla minutu po přistání vzít, ačkoli kvůli tomu do Států vlastně přiletěla. Tohle že bylo někdy vtipné? Mortadela je stupidní pokus napsat komedii na tělo tehdejšímu sexuálnímu idolu Lorenové - pokus, který u mě nevyšel už proto, že hlavní kouzlo filmu (konfrontace Italky s americkou kulturou) totálně zabil český dabing. Jediné, co v tomto filmu za něco stojí, jsou dobové záběry na New York. Upřímně radím, pokud byste na tuto hrůzu někde narazili, ruce pryč!(5.2.2012)

  • pakobylka
    ***

    Temperamentní a bezprostřední Sophia Loren + pravá a nefalšovaná italská mortadela versus nekompromisními zákony svázaná svoboda Spojených států amerických. Svěží, lehká a nenucená atmosféra postupem času nenápadně, zato vytrvale uvadá, patrně přejedená zmíněné delikatesy - tím pádem i pointa (ač svým způsobem dokonalá) vyznívá trochu rozpačitě do ztracena. A poučení ? Vážené a ctěné dámy, jak samy uvidíte, na muže všech možných (i nemožných) fyzických a psychických předností se za žádných okolností nemůžete příliš spoléhat - daleko jistější je stát pevně na vlastních nohou ... ;-)(16.11.2011)

  • Radko
    ***

    Prvá zhruba polhodina bola celkom údernou poviedkou ukazujúcou a kritizujúcou nezmyselné byrokratické procedúry dané existenciou hraníc a umožňujúce prácu stovkám neveľmi racionálnych zamestnaní od colníkov cez policajtov cez úradníkov vymýšľajúcich brzdy voľnej a slobodnej výmeny tovaru.Trefne poukázala i na predposranosť bývalých radikálov, ktorí sa po začlenení do lepšej spoločnosti k revolučným ideálom mladosti obracajú chrbtom (toto sa týka aj v súčasnosti 90% vš študentov po ukončení školy) a zároveň lesk a biedu reportérov naháňajúcich sa len za atrakciou nie za témou samotnou. Žiaľ po tomto úvode sa film a jeho spoločenskokritický tón rozpustil v takom nijakom vzťahovom dopovedaní osudov sklamanej talianskej snúbenky v Amerike a ako celok skĺzol do čistého priemeru.(16.11.2011)

  • martins
    ****

    Solidní snímek, který stojí skoro celý jen na Sophii Loren, ostatní jsou pouze v rolích statistů, ikdyž takový Wiliam Devane či Gigi Proietti jsou také hodně vidět, v menší úlohách tehdy začínající a méně známí Danny DeVito a Susan Sarandon. SL chybí pouze v jediné scéne, kdy její bývalý snoubenec připravuje pomstu na novináři Jockovi. Kdo viděl jen zkrácenou tv verzi americkou(ca 91.minut) oproti kinoverzi italské(100.minut) přišel o dvě skvělé a možná nejlepší scény s fotografem WildemFlowerem skvěle zahraným Charlesem Barletem. V kinoverzi chybí jen úvodní scéna s marihuanou. Také písně 3 oproti 1 a s daleko lepšími texty jsou v kinoverzi ještě lepší a ten dabing!Paní Adamová je naprosto bezkonkurčení stejně jako František Němec, paní Hlaváčová a Luděk Munzar se snaží, ale první dvojici se nevyrovnají. Kinoverze 4* a tv verze 2,5* až 3*.(10.1.2014)

  • - V titulcích filmu je jméno herečky Susan Sarandon napsáno chybně "Sarendon". (Cucina_Rc)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace