Reklama

Reklama

Obsahy(1)

O neobyčejných zázracích obyčejných lásek. Monika (Tatiana Vilhelmová), Toník (Pavel Liška) a Dáša (Aňa Geislerová) jsou kamarádi od dětství, kteří spolu vyrůstali v jednom paneláku. Monika, Toníkova dávná láska, pracuje v supermarketu. Její přítel Jiří odletěl do Ameriky za prací a Monika doufá, že už brzy pojede za ním. Toník teď žije se svou tetou na statku u města a živí se všelijak. Nechce zpátky do paneláku, nechce pracovat ve fabrice, nechce poslouchat rady svého otce. Dáša žije sama, má dvě malé děti a ženatého milence Járu. Dáša je k smrti unavená a zoufalá, ale pořád věří jeho slibům, že se rozvede a sežene jí práci. Monika dostane k Vánocům od Jiřího letenku a začne se chystat na cestu do Ameriky. Dášin duševní stav se zhoršuje, už není schopná se starat o děti. Když Dášu převezou na psychiatrii, Monika zruší letenku do Ameriky a ujme se jejích dětí. A náhle znovu zjišťuje, jak velkou oporu má právě v Toníkovi. Pro Toníka začíná nový život - kvůli Monice a dětem je schopen udělat cokoli: pustí se do přestavby statku, a dokonce začne pracovat v továrně. Jenomže hra na rodinný život je pořád jenom hrou, i když si to Toník nepřipouští - Moniku čeká budoucnost v Americe, děti jsou jenom "vypůjčené" a do baráku pořád teče... Nový film režiséra Bohdana Slámy navazuje na jeho úspěšný debut Divoké včely, který měl mimořádný ohlas u českých diváků a přinesl mu i řadu cen na mezinárodních filmových festivalech. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (504)

Aknah 

všechny recenze uživatele

Musím říct, že po dlouhé době jsem viděla perfektní český film, který svým obsazením a příběhem mě doslova ohromil. Toto silné a působivé drama bylo skvělé hlavně kvůli hlavním hercům, protože Vilhelmová, ta hrála snad jen očima a Liška byl přirozený a upřímný a hlavně díky této dvojci, která k sobě vyloženě sedla byl příběh opravdu reálný ! Silné a zarážející prostředí donutí přemejšlet nad životem, jaký je, aby sme si vážili svého ,,luxusu ". Dvojce, která k sobě nepatří podniknou obdivuhodnou oběť pro děti, které jsou ,,jen" kamarádky, která je zfetlá a nezajímá se o nikoho a začíná být schizofrení. Musím podotknout, že Geislerová to hrála skvěle, věřila jsem ji každý slovo a hrála tak důvěřivě, až byla odporná. Láska která rozrostla mezi těma dvěma, byla pochopitelná, ale na druhou stranu neměla moc vyhlídky. Sice byli chudí, ale dokázali, že dokáží být šťastní, i bez kariéry. Naprosto mě ten příběh zasáhl, skvěle zahrané, i menší role tomu dodávaly naprostou bezprostřednost a přirozenost. Celkově na mě tenhle snímek zapůsobil jako jen natočený život dvou mladých lidí, které by pro děti udělali všechno a žili vlastně jeden pro druhého. Opravdu ŠTĚSTÍ. ()

k212 

všechny recenze uživatele

Po dlouhé době jsem u vytržení z novodobé české tvorby. Nejsem rozhodně náruživá patriotka, záměrně nevyhledávám každý nový domácí kousek. Ale občas sítem mého zájmu projde i domácí provenience - a přiznávám se, že vybírám hlavně podle nastíněného děje, režiséra a také se trochu dám ovlivnit recenzemi, a v jistých časopisech mě ty negativní vyloženě nakopnou, abych na film zašla. Kupodivu v hodnocení Štěstí se dvě největší česká filmová periodika sešla, údiv na mé straně, jelikož já preferuji to konzervativnější. Štěstí je nesmírně silný fimový zážitek - neoslňuje vytříbenou vizuální formou, ale hlavně niterným až dokumentárně pozvolným zachycením všedních situací, malých konfliktů normálních lidí. Nesnaží se šokovat, nevolá do světa já jsem drsný naturalismus, a i přesto ukazuje pár zhuštěných životních katarzí. A takový závěr ... úžas podruhé! Na tom všem má zásluhu samozřejmě citlivá režie, dokumentární kamera a hlavně herecká suita. Pavel Liška mě ohromil už několikrát, ale ve Štěstí se mu to podařilo asi nejvíce, jeho hrdina se smutnýma očima, umaštěnou kšticí a sepraným tričkem Sepultura, mě dokázal vtáhnou do téměr nulového děje po pár minutách. Anna Geislerová si střihla dosti nejednoznačnou postavu, která mě osobně byla hned po jejím sparingpartnerovi Marku Danielovi nejměně sympatická, nicméně její důsledně egocentrická stylizace má ve filmu vyloženě tmelící fukci, což je vlastně moc dobře. A pak to starší osazenstvo ve vedleších rolích! Tak to nemá chybu, postavy jsou jasně a výborně vystavěny, jak scénářem tak herci. Rozhodně nesouhlasím s názorem, že jde o pouhé figurkaření, protože ve Štěstí těžko najdete něco, čemu se říká typizace a schematizace společnost, na to má český film přece jen jiné přeborníky (a nemyslím to ve zlém :-) ()

Reklama

Lynn 

všechny recenze uživatele

Jak dopadnou letošní Lvi je, myslím, jasné. Jestli je dostane někdo jiný než Sláma a Morávek (Hrubeš a Mareš), tak ať se jde Vachler bodnout! Štěstí je neuvěřitelně geniální film - Aňa Geislerová je vpravdě odporná, potkat někoho takového ve svěm životě, tak se ho vážně bojím. Tatiana Vilhelmová je tu pro mě v dost neobvyklé poloze "světice" a Pavel Liška hrající svého obvyklého Idiota mi kupodivu nebyl ani trochu protivný (což mi od jisté relace na Rádiu DeeJay dost je). K tomu musím připočítat i výbornou režii (zde mě zase mile překvapil Bohdan Sláma, protože jeho předchozí film mne zas tolik neoslovil) a scénář, na kterém je nejmrazivější, že si na realitu nehraje. Sociální realismus filmu vychází z každodenní skutečnosti, kterou při troše pozornosti můžeme vídat všude okolo sebe. Vzpomenout si zaslouží i maskéři a neherci, nebýt jich, film by nikdy nevyzněl tak opravdově. S neherci umí Sláma pracovat výtečně, pořád mi totiž není úplně jasné, kdo byl neherec a koho "jen" zručně namaskovali. A nakonec stojí za zmínku i kamera, syrová jako celý film. Nikde zbytečný záběr, nikde zbytečný střih či cokoliv, co by tohle pečlivě vystavěné dílko odeslalo do vod nižších než 5*. ()

nunka 

všechny recenze uživatele

Teraz neviem, či šťastie alebo nešťastie, no to asi nie je podstatné. Cez tento, podľa môjho názoru, celkom vydarený Slámov film cítiť silný sociálny motív. Život v panelákovej džungli, zahmlené sídliská pošahané ľudské osudy...Všetko je stvárnené bez príkras, len v ľudskej prirodzenosti. Film má aj svoju hĺbku, čo mnohým filmom práve chýba. Veľkú zásluhu tu majú hlavne herci - Tatiana Vilhemová zapôsobila svojim nevinným kukučom, Aňa Geislerová zaslúžene stvárnila nevďačnú mrchu, Pavel Liška uveriteľne prirodzený... Avšak celková pachuť filmu je veľmi trpká a pre mňa vyznieva až príliž depresívne. ()

Vitex 

všechny recenze uživatele

(v kontextu české kinemotografie deset až dvacet hvězdiček) Češi se po více jak čtyřiceti letech znovu naučili dělat filmy a ne jenom "estrády", jak říká současným výtvorům české kinematografie Jan Němec. Jenomže, jak čtu, diváci na to nejsou připraveni - už si zvykli na všecky ty Pupenda, Snowborďáky a Netleskající ruce, jakožto i na Hollywood. Štěstí je opravdu nečekaným (a dlouho očekávaným) štěstím českého filmu, ale naneštěstí je dnešní český divák někde na úrovni polipa, takže... ---------- ------- 25. 3. 2007 : Napodruhé už jsem si všiml několika "nepochopitelností" ve scénáři, několika nedotažených dialogů a chvílama nepřesvědčivých výkonů, ale přesto je pro mě Štěstí spolu s Návratem idiota a s filmy Jana Švankmajera to nejlepší, co u nás po revoluci vzniklo. ----------- 29. 9. 2010 : Už se na to radši znova dívat nebudu.. Dojem čím dál slabší. ()

Galerie (34)

Zajímavosti (15)

  • Na otázku, co bylo během natáčení nejtěžší, scenárista a režisér Bohdan Sláma odpověděl: "Zůstat do té látky pořád zamilovanej. Tím, jak dlouho a jak dokonale ty postavy znáš, prožíváš s nimi jejich trápení, pochybnosti, radosti, tak se někdy dostaví chvíle, kdy tě začnou štvát. Začne tě něhlodávat pocit, jestli ta Monika vlastně není jen taková nezáživná kráva, která neví, co chce, a jestli vůbec stojí za to o ní točit nějakej film. A ten blbeček Toník! Proč už sakra tu holku nezačne normálně balit? Proč to v sobě pořád dusí? No a s nima tři roky žiješ, to je těžký. Těžký je milovat." (NIRO)
  • Na začátku filmu, při scéně, kdy pár souloží na tzv. stavbě u poutě, se ve skutečnosti jedná o nedokončenou budovu klinky v Mostě. (Pulos)
  • Původně ve filmu měla hrát i Iva Janžurová, ovšem svým způsobem se z něj sama odobsadila. Scenárista a režisér Bohdan Sláma vzpomínal, že "měla hrát Profesorovou, matku Dáši. Měly bydlet spolu v tom maličkém panelákovém bytě a Profesorová měla od začátku trpět duševní chorobou, což by vysvětlovalo, proč začíná bláznit i její dcera. Paní Janžurová tu roli odmítla, že nemá pro příběh dostatečné dramatické opodstatnění. Začal jsem to opodstatnění hledat, prolamoval jsem se téměř do jejich minulých životů, hledal jsem motivace, psal jsem další a další scény a začal jsem ztrácet energii pro ostatní postavy. Producent mě týden před natáčením donutil postavu Profesorové vyškrtnout a já jsem mu za to vděčnej. Ta role prostě neměla dramatické opodstatnění a paní Janžurová měla pravdu. Některé výstupy Profesorové jsem naimplantoval přímo postavě Dáši, takže esence té postavy tam je, i když ji nevidíme. Podobným způsobem vypadla z filmu řada dalších motivů, ale i když tam nakonec nejsou, jsou cítit v jednání postav. Ty neviditelné věci jsou pro film často důležitější než ty viditelné." (NIRO)

Související novinky

Evropské filmové ceny

Evropské filmové ceny

10.05.2017

Od roku 1988 uděluje evropská filmová akademie filmové ceny pro evropskou kinematografii. Původně se ocenění jmenovalo Cena Felix a od roku 1997 bylo přejmenováno na Evropské filmové ceny. Udílení… (více)

Český lev 2005

Český lev 2005

27.02.2006

V sobotu 25. února 2006 proběhlo v paláci Lucerna předávání 13. ročníku výročních filmových cen České filmové a televizní akademie, Český lev. Podle všech očekávání si pro nejvíce sošek přišli lidé,… (více)

MFF Bratislava

MFF Bratislava

19.11.2005

Ve dnech 2. - 10. prosince 2005 se v bratislavském Palace Cinemas uskuteční 7. ročník MFF Bratislava. Během této doby se představí 18 filmů z celého světa, jejichž kvalitu budou krom početného… (více)

Reklama

Reklama