Režie:
René ClémentScénář:
Sébastien JaprisotKamera:
Andréas WindingHudba:
Francis LaiHrají:
Marlène Jobert, Charles Bronson, Gabriele Tinti, Jean Gaven, Jean Piat, Jill Ireland, Corinne Marchand, Annie Cordy, Ellen Bahl, Steve Eckardt, Marika Green (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Mellie nemá ani potuchy, že každý její krok sleduje záhadný cizinec, který ji napadne, hned jak její manžel odejde z domu. Celá věc ale bude mít pro oba nečekanou dohru. (Netflix)
Videa (1)
Recenze (149)
Za takýto thriller by sa nemusel hanbiť ani Hitchcock. Aj za tú značnú nezrozumiteľnosť a popletenosť, ktorá divákovi nie je poriadne vysvetlená, a možno by sa to ani nedalo. Keď som sa od nejasností odosobnil, dokázal som si to napätie pekne vychutnať. Charles Bronson, tajomný Američan, prišiel do Francúzska nežne obťažovať mladú francúzsku paničku, opíjať ju a zachraňovať pred políciou a mafiou, naučí ju trik s orechmi, jednoducho zmätok, ale dobre natočený. ()
Výborná skorodetektivka s Charlesem Bronsonem, který tu opět ukazuje, jak málo charizmatu dnes většina herců má.... Když pominu výbornou Marlene Jobertovou, tak Bronson vlastně skoro celý film táhne sám a k tomu aby byl zajímavý mu stačí třeba se jen pootočit. A mimoto Charles Bronson nebyl jen neuvěřitelně charizmatický, ale také (to jen tak mimochodem) výborný herec.... Chtělo by to dnes víc takových... ()
Film jsem viděla poprvé před mnoha lety a pamatuji se, že se mi moc líbil. A můžu říct, že mě opět nadchl. Půvabná hlavní hrdinka v podání vynikající Marlene Jobert, město v dešti, podmanivá hudba a k tomu tajemný a usmívající se Charles Bronson. Tehdy před těmi lety jsem netušila, že scénář napsal Sébastien Japrisot, kterého jsem si oblíbila mnohem později jako spisovatele. Past na Popelku, Zločin v expresu, Dáma v autě s brýlemi a puškou...a především Vražedné léto. Japrisot byl kouzelník. ()
Asi jedna z nejlepších filmových "psychoanalytických" krimi. V sedmdesátých letech bylo módou zlo vysvětlovat odkazy na dětství přesně dle psychoanalytických pouček (v dnešní době je zlo ukazováno spíše jako iracionální síla), ovšem duši tomuto filmu dodává svěží a seběvědomý Bronson "léčící" submisivní Jobert opravdu netradičními metodami. Krimi je tady spíše odrazovým můstkem k úvaze o tom, zda se těmto ženám vůbec dá nějak pomoci či jen smutně sledovat jejich dobrovolně vybraný osud. ()
Krásná Melie (Marlène Jobert), manželka pilota, tráví mnoho času sama a jednou nechtěně zaujme podivného neznámého(Marc Mazza), na nějž posléze narazí ve svém domě. Je znásilněna a cizince poté, částečně v sebeobraně, zabije. Namísto toho, aby informovala policii, shodí tělo do moře. Po čase se o ní začne zajímat charismatický tajný agent, plukovník Harry Dobbs (Charles Bronson), Američan s neotřelými vyšetřovacími metodami... Specialistovi na krimi-filmy Renému Clémentovi se tu podařilo natočit napínavý, nestárnoucí psychologický thriller, v němž se zdárně doplňují neskutečně přirozeně hrající Marlène Jobert se stále se celkem bezdůvodně usmívajícím Charlesem Bronsonem. ()
Galerie (47)
Zajímavosti (9)
- Melie (Marlène Jobert) si na začátku svlékne punčošky a obě pověsí na křeslo za sebe. Po znásilnění se probere na posteli a jednu punčochu má opět na sobě. (vikkous)
- Šaty a topánky, ktoré počas filmu vystrieda Melie (Marlene Jobert), sú výlučne bielej farby. (Casador)
- Kyvadlo skříňových hodin je ve filmu důležitým symbolem. Když se však pozorně divák zaposlouchá a zároveň zadívá na hodiny, je možné zjistit, že zvuk a chod hodin se rozcházejí. (=woody=)
Reklama