Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Staří kamarádi z vysoké školy Danny a Carl se potkávají ve virtuální realitě své oblíbené počítačové hry. Z nočních dýchánků se ovšem vyklube něco nečekaného. (Netflix)

Recenze (91)

H34D 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Tento díl mi přišel po delší odmlce vynikající. Vylepšená virtuální realita, do které může uniknout i obyčejný "rodinný člověk" a přitom její dalekosáhlé následky... Není to však vědecko-fantastická vyfikundace, která je na tomto dílu tak zajímavá, je to lidský rozměr příběhu a niterné vykreslení nesmírně reálných pocitů, které ústřední trojice postav prožívá. 9/10 ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Ta epizoda Black Mirror, o které mě baví přemýšlet, ale ne ji sledovat, což je problém. Při prostředcích a času, jaké má k dispozici tým Black Mirror, není přímo úžasné, že dokáží přijít se zajímavými nápady - zajímavé by bylo jejich zpracování. A to málokdy překoná svou primární atraktivitu. Přesto výrazné zlepšení proti čemukoliv ve čtvrté řadě. ()

Reklama

Frajer42 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Spoilery! Až nezvykle uvolněný start páté série, který si vzal na paškál jednak (již poněkolikáté) vzrůstající moc a možnosti virtuální reality a jednak si díl stihl zašpásovat i s mírnou analýzou lidské sexuality. Spojení těchto dvou věcí zasadil do příběhu o rutině partnerského vztahu, ze kterého se postupně vytratila veškerá vášeň a partneři spolu zůstávají pouze ze zvyku a z jakési setrvačnosti, a tak není divu, že oba hledají nějaký způsob úniku z této životní šedi. Řešením může být vyrazit do terénu a sbalit v baru nějakou kočičku obstojného zevnějšku a hmatatelného pulsu a nebo také třeba klátit po večerech ve virtuální realitě dlouholetého kamaráda hrajícího za lehce oděnou Japonku. Tento díl tak otevírá aktuální a velice ožehavé genderové téma. Vyvstanulo nám několik zajímavých otázek. Po letmém pohledu na tento díl se může zdát, že je docela prázdný, stereotypní a celkově o hovně. Moje geniální mysl si naštěstí povšimla velice propracovaného psychologického divadla pod povrchem. ()

Gelaos 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Technologie i námět jsou stejné jako v předchozích dílech, změnil se akorát úhel pohledu. Playtest upozorňoval na odtržení od reality, USS Callister se zaměřil na psychologii hráče, no a Striking Vipers zkoumá vliv videoherní virtuální reality na partnerské vztahy. Zpracování i průběh děje nijak nepřekvapí, navíc má zápletka velkou logickou díru - v reálu by sex ve virtuální bojovce byl asi vypnutý, ne? I dnes přece např. v Mortal Kombatu sex není dostupný. Největší síla tkví v předložených otázkách: Je to nevěra? Je to ekvivalent pornografie? Existuje něco jako "virtuální sexualita"? Atd... ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Co se stane ve Street Fighteru, zůstane ve Street Fighteru. Stabilní partnerský vztah, ve kterém je vášeň léty otupena ratolestí, kariérou, povinnostmi, rutinou. Jak vidno, tak Black Mirror snese i "definitely not a gay thing" příspěvek, kterému pozvolné (ne)tempo sedne, stejně jako nikterak na pilu tlačený morální konflikt plný nejednoznačných otázek typu, zda jde o nevěru, zda je to gay či zda jde prostě jen o ekvivalent koukání na porno. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (4)

  • Hra, kterou dostane Danny (Anthony Mackie) jako dárek, je vyráběna společností TCKR. Jedná se o stejnou společnost, která stála za lékařským objevem umožňujícím cítit pacientovu bolest v epizodě Černé muzeum (2017). Stejná firma také vymyslela systém pro komatózní pacienty, který se používá v epizodě San Junipero (2016), kde se zkratka propašovala i do názvu baru, ve kterém se dvě hlavní postavy pohybovaly – Tucker's (bez samohlásek TCKR). Firma se objevila také v epizodě Zkušební verze (2016), kde je zmíněna na obalu časopisu. (hansel97)
  • Epizoda se natáčela v brazilském São Paulu od 18. března do 18. dubna 2018. (IvcaSammet)
  • V této epizodě se opět objevují malá kulatá zařízení, která si postavy umísťují na spánky, aby vstoupili do virtuální reality. Podobná technologie byla použita již v epizodách USS Callister (2017), Černé muzeum (2017) a Krokodýl (2017) například ke hraní her, svědecké výpovědi či extrakci vzpomínek. (hansel97)

Reklama

Reklama