Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Staří kamarádi z vysoké školy Danny a Carl se potkávají ve virtuální realitě své oblíbené počítačové hry. Z nočních dýchánků se ovšem vyklube něco nečekaného. (Netflix)

Recenze (93)

Ryuuhei 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

„Tak už mě ku**a polib, chlape!“ Pro začátek 5. sezóny ne zase tolik těžké drama, i když námět má originální a neotřelý. Dal by se popsat rčením „kamarád, taky rád“. Aneb když dochází k podvádění s kamarádem stejného pohlaví, který se ovšem vydává za neexistující ženskou postavu. Bizár? Ani ne. Kdo je zvyklý na extrémní ohýbání mysli, jaké má Black Mirror normálně ve zvyku, si trochu oddychne. Já si teda nemohu neodpustit poznámku, co je to kurňa za bojovku, ve které lze i... no, provádět úplně jiné věci v rozporu s tím pro jakou cílovku by měla být primárně určena? Ale dobrá, jde o systém představený v minulých sezónách, chápu zhruba princip, přijímám a díl považuju za přinejmenším fajnový. Těším se, co bude následovat v dalších! ()

IvcaSammet 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Další epizoda s hodně zajímavým námětem, která ale bohužel zase nemá silnou pointu, kterou u Black Mirror tak oceňuju. Navíc se mi rychle omrzely scény ve hře, které jsou více méně pořád stejné. Ani romantické scény "v reálném světě" mě nijak nebavily, ty ale naštěstí alespoň částečně vyvažovaly vážnější konverzace a dilema k zamyšlení. Sice hodnotím Striking Vipers čtyřma hvězdičkama, reálně je to ale tři a půl. ()

Reklama

H34D 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Tento díl mi přišel po delší odmlce vynikající. Vylepšená virtuální realita, do které může uniknout i obyčejný "rodinný člověk" a přitom její dalekosáhlé následky... Není to však vědecko-fantastická vyfikundace, která je na tomto dílu tak zajímavá, je to lidský rozměr příběhu a niterné vykreslení nesmírně reálných pocitů, které ústřední trojice postav prožívá. 9/10 ()

Gelaos 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Technologie i námět jsou stejné jako v předchozích dílech, změnil se akorát úhel pohledu. Playtest upozorňoval na odtržení od reality, USS Callister se zaměřil na psychologii hráče, no a Striking Vipers zkoumá vliv videoherní virtuální reality na partnerské vztahy. Zpracování i průběh děje nijak nepřekvapí, navíc má zápletka velkou logickou díru - v reálu by sex ve virtuální bojovce byl asi vypnutý, ne? I dnes přece např. v Mortal Kombatu sex není dostupný. Největší síla tkví v předložených otázkách: Je to nevěra? Je to ekvivalent pornografie? Existuje něco jako "virtuální sexualita"? Atd... ()

Sylvanas 

všechny recenze uživatele

Tohle bylo sice politicky korektní až na půdu, ale s Black mirror to nemělo společnýho skoro nic. Bylo to strašně nudné a bylo mi úplně jedno, jak to dopadne. Možná, kdyby to mělo poloviční stopáž, bylo by to míň utahaný. Už jenom cca 13 minutový! úvod, kdy se neděje vůbec nic zajímavého ani spojeného s moderními technologiemi, jenom sledujeme randící páry a následně nějakou rodinnou párty postav, o kterých nevíme vůbec nic a který jsou nám veskrze ukradený. To jsem myslela, že to ani nedokoukám. Spíš mi to připomínalo takovou afroamerickou telenovelu než díl Black mirror. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (4)

  • Hra, kterou dostane Danny (Anthony Mackie) jako dárek, je vyráběna společností TCKR. Jedná se o stejnou společnost, která stála za lékařským objevem umožňujícím cítit pacientovu bolest v epizodě Černé muzeum (2017). Stejná firma také vymyslela systém pro komatózní pacienty, který se používá v epizodě San Junipero (2016), kde se zkratka propašovala i do názvu baru Tucker's (bez samohlásek TCKR), ve kterém se dvě hlavní postavy pohybovaly. Firma se objevila také v epizodě Zkušební verze (2016), kde je zmíněna na obalu časopisu. (hansel97)
  • Epizoda se natáčela v brazilském São Paulu od 18. března do 18. dubna 2018. (IvcaSammet)
  • V této epizodě se opět objevují malá kulatá zařízení, která si postavy umísťují na spánky, aby vstoupili do virtuální reality. Podobná technologie byla použita již v epizodách USS Callister (2017), Černé muzeum (2017) a Krokodýl (2017) například ke hraní her, svědecké výpovědi či extrakci vzpomínek. (hansel97)

Reklama

Reklama