Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Luděk Sobota v komedii o jednom starém mládenci, který se nakonec přece jen oženil... Mladý Vondráček (L. Sobota) už má dávno za sebou ten správný věk na ženění, táhne mu na čtyřicítku. Bydlí se svou matkou (S. Zázvorková) a jejich vzájemná symbióza způsobuje, že se syn nedokáže osamostatnit. Proč by to nakonec měl dělat, když může využívat veškeré zázemí a pohodlí domova a dokonce, pod hlavičkou šachového klubu, si zároveň naprosto nezávazně užívat s dívkami. Co se ale stane, když si ta přepečlivá maminka najde nápadníka (F. Filipovský) a chce se vdát? (Česká televize)

(více)

Recenze (37)

blackrain 

všechny recenze uživatele

Sobotův Vondráček je tak nečitelný, že jsem vůbec nevěděla jak na něj. Nejdříve jsem si myslela, že to jenom tak hraje, pak že takový opravdu je. Čekala jsem trochu víc. Vždyť téma si o to přímo říkalo. Rodiče vs. děti je krásné klasické téma, ze kterého se dá těžit. Herecké obsazení pořádně nevyužito. Samozřejmě, že Luděk Sobota nemůže pořád hrát koktající figury. Tady by to ale nevadilo, kdyby začal nějak zmatkovat. ()

Schlierkamp 

všechny recenze uživatele

Československá televizní komedie s kvalitním obsazením, ale nedokonalým scénářem a režií. Pětatřicetiletý Hynek Vondráček žije sám se svou matkou S. Zázvorkovou a přes naoko klidné soužití vyplouvají na povrch tajemství na obou stranách. Matka z neznámých důvodů tají synovi, že má vážnou známost s kardiochirurgem F. Filipovským a syn, navenek puritán a nepřítel žen, skrývá za svým každodenním docházením do šachového kroužku zcela jinou vášeň, a sice milostné užívání si s milenkami. Známý český komik L. Sobota v roli Hynka na sebe upozornil, jak bývá v mnoha případech zvykem, nepřirozeně teatrálním chováním, odporujícími si sděleními či pouze stěží uvěřitelnou stylizací jeho kompletně nevěrohodné osoby. V komedii F. Laurina dále vystupuje slečna Zuzanka, dcera doktora Filipovského a současně narychlo a podivným způsobem sehnaná Hynkova snoubenka, k jejíž postavě mám také výhrady, jež si zasloužila především svým v její situaci nepochopitelně povýšeným a celkově nelogickým a nepříjemným vystupováním. Herecké výkony paní Zázvorkové a mistra Filipovského byly na mnohem snesitelnější úrovni, přestože scénář je k něčemu opravdu výraznému nevybídl. V závěru u společného oběda se z průměrné veselohry stává stupidní fraška, jenž si dle mého názoru více než dvě hvězdy nezaslouží. ()

Reklama

honajz 

všechny recenze uživatele

EDIT: Viděno po čase a tentokrát jsem se skvěle bavil. Jestli jsem si předtím nevšiml toho jasného nadhledu a schválně pojaté teatrálnosti, nevím. Překvapivě Filipovský jen stínuje, ale ta souhra mezi Konvalinkovou a Sobotou, kteří hláškují jak o život (a zdá se, že pár fórků a připomínek původně ve scénáři nebylo), je dokonalá. Jak oni si to poťouchlé herectví tady užívají. Pořád mi ta zápletka přijde na hlavu postavená, ale teď si myslím, že je to tak schválně, že to celé od začátku mělo být těžce absurdní. ---- Původní komentář: Celé to má špatné "frázování". Scény, které měly být ústřední, jsou odbyty krátce, scény, které jsou zbytečné, jsou neúměrně natahovány. O samotném Vondráčkovi nevím, co si myslet. Je ňouma, nebo ho jen hraje? Ale hlavně, co na něm pak vidí slečna Zuzanka, že tak ochotně souhlasí, že si ho vezme? Nedotažené, s přepálenou stopáží (ta jistá záměna by vydala tak na půl hodiny, aby byla zajímavá a vtipná, ale 50 minut je moc). Plus zbytečně přehnané herectví. Btw, jak se mohli vzít, když nakonec de facto byli bratr a sestra? :-) ()

otík 

všechny recenze uživatele

Pohodová televizní komedie s odzbrojujícím Františkem Filipovským jako věčným dobyvatelem srdce Stelly Zázvorkové. No a v civilní roli bez zbytečného zadrhávání a ksichtů potěší Luděk Sobota coby náhodou se seznámivší s Naďou Konvalinkovou, nečekaně Filipovského dcerou. Jednoduchá a přitom příjemně propletená komedie, která potěší. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

S přibývajícím časem jsem si víc a víc říkal, jestli scenárista Roman Ráž, jehož jméno jsem viděl v úvodních titulcích, nebyla ve skutečnosti převlečená Marie Poledňáková. Ano, přesně tak, Vondráčkovo pozdní odpoledne na mě působilo stejně jako ty její filmy, které nezachránili Tomáš Holý a František Němec. Tu a tam se objevil vcelku schopný vtip nebo nadějně vypadající záměna či nedorozumění, ale vzápětí všechno zazdily další zbytečné plky, nelogicky a amorálně se chovající postavy... Prostě hrůza. Zarazila mě i podivná režie, které bylo jedno, že se herci čas od času přeřeknou (a teď nemyslím typické "přeřeky" Luďka Soboty, ale opravdové, které ujedou i Františku Filipovskému). A co ten konec? Bláznivost, pořádně pitomá. Závěrečné titulky pak přinesly šokující odhalení. Dramaturgie: Marie Poledňáková. HA! ()

Galerie (2)

Zajímavosti (1)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno