Režie:
Joon-ik LeeKamera:
Kil-woong JiHrají:
Jin-yeong Jeong, Joon-gi Lee, Woo-seong Kam, Seong-yeon Kang, Il-hwa Choi, Hang-seon Jang, Hae-jin Yoo, Jeong-geun Shin, Joo-sang Yoon, Seok-yong Jeong (více)Obsahy(1)
Druhý divácky nejúspěšnější jihokorejský film všech dob představuje mezi tituly přední pětice žebříčku domácí návštěvnosti výstřední unikát. Nejedná se totiž o vysokorozpočtový blockbuster, ani o dílo rozvádějící populární téma vztahu Severu a Jihu. Snímek naopak náleží mezi středně nákladné produkce a je vystavěn jako komorní drama s hrstkou postav a homosexuálním podtextem. Děj se odehrává na začátku 16. století během posledních let vlády krále Yeonsana považovaného historiky za krutovládce, ale také interpretovaného jako tragická osoba s oidipovským komplexem. Na jeho dvůr se dostane dvojice kejklířů a šašků, kteří svými posměšnými vystoupeními vynáší před králův zrak špatnosti a intriky dvorských úředníků. Neschopnost jasně vidět a nutnost interpretace předváděného dění se odráží i ve vyprávění filmu, které nikdy doslovně nekonstatuje povahu vztahů mezi jednotlivými postavami. [Filmasia 2008] (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (36)
Unikátní film, který je po prvním shlédnutí těžké žánrově zařadit, popsat, ohodnotit. Kostýmové drama ze začátku šestnáctého století vypráví o dvojici potulných herců, kteří se dostanou do Soulu a díky zesměšňování panovníka se dostanou před krále, před kterým musí hrát hry, ve kterých jde doslova o život. Jejich i ostatních. Téma je samo o sobě unikátní, dějové zvraty a herecké výkony působivé. Místy víc divadelní herectví, než filmové. Atmosféra, kterou nedovedu popsat. K tomu všemu je Král a klaun silný pocitový film (přestože se jedná o vztahy mezi muži s homosexuálním nádechem). Zajímavé. Nevybavuji si, že bych kdy viděl něco podobného. A nemohu dát jinak, než maximální hodnocení. ()
Velmi výpravné, leč nějak jsem nedokázal uvěřit, že to šíleně nepovedené vystoupení by krále zaujalo a obecně mne ta vystoupení moc neoslovila. Téma propojení herectví s politikou a tedy celý vážný podtext filmu je fajn, stejně tak značně šílený a nešťastný král, ale vzato kolem a kolem, nadchnout mne tento snímek nedokázal, ani herecké výkony mne zde neoslnily. ()
Skvělé. Panovníků dvůr v Soulu a v něm velmi inteligentní, leč šílený a krutý král, kterému v dětství donutili matku spáchat sebevraždu. Skupina potulných kejklířů s provazochodcem, kteří jsou skvělými baviči a satiriky.Úžasná vystoupení, která zároveň ovlivní životy jich všech .Všem, kteří se zajímají o Asii, vřele doporučuji. ()
Tragikomedie v opačném pořadí než bylo toto slovo složeno, nejdříve je to povedená komedie a na závěr tragédie se vším, co k tomu patří. Mezitím trochu nuda, ale s ohledem na vyhrocený finiš a vtipně necudné divadelní představení v úvodu to na čtyři hvězdy vyjde. Jen je škoda, že nepředvedli pořádnou parodii těch ministrů, zasloužili by si to. Homosexuální tematika je zde ztvárněna vkusně a především Jun-gi Lee zaslouží uznání za předvedený výkon. ()
Překvapení první - ta krásná holka na začátku promluvila a já zjistila, že je to ještě hezčí kluk (jde o moje první, nikoliv poslední setkání s Lee Joon-gim). Překvapení druhé - skvělá "dobová" vystoupení hlavních hrdinů a vlastně celková atmosféra. Překvapení třetí - vtipné narážky a humorná stránka filmu vůbec. Překvapení čtvrté - králův šílený výraz střídaný neskutečně bezelstným a dětským úsměvem. Překvapení páté - závěr filmu. Podtrženo sečteno podívaná, která ani na minutu nenudí a rozhodně jsem ji neviděla naposledy. Už teď vím, že najdu něco, co mi při prvním zkouknutí uteklo. ()
Galerie (35)
Zajímavosti (2)
- I díky velkému komerčnímu úspěchu filmového snímku, se z tehdy naprosto neznámého herce Jong-ki Lee (Gong-gil) stala populární osobnost nejenom filmového a televizního světa, ale také hudebního a módního. (Conspi)
- Snímek je filmovou adaptací jihokorejské divadelní hry divadelního režiséra Tae-woong Kim, "Yi". Ta pojednává o desátém panovníkovi korejské říše, tehdy známé pod jménem Čoson (1392 - 1910), králi Yeonsangunovi a jeho posměšnému dvorními klaunovi. Divadelní hra naopak čerpá z úryvků dochovaných análů vladařské dynastie Čoson, "Annals Of The Joseon Dynasty". (Conspi)
Reklama