Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pan Huňáček žije se dvěma syny, nezaměstnaným Standou a školákem Venouškem, a švagrovou Klotyldou, která jediná z rodiny má práci. Uličník Venoušek si na byt přivede kamaráda, ševcovského učedníka Zrzka, který neodevzdal nové boty a bojí se teď mistra. Objeví spolu tetinu skřínku a chtějí zjistit tajemství její dávné lásky. Venoušek se seznámí s hezkou Stázičkou a přes zákaz jejího ovdovělého otce se s ní neustále schází. Teta Klotylda je propuštěna z práce a uspořádá veselý večírek na rozloučenou se svými přítelkyněmi. V noci se Venoušek, maskován jako duch, pokouší spolu se Zrzkem vyzvědět od tety její tajemství. Teta zmožená alkoholem však tvrdě spí. Zato starý Huňáček se vzbudí a oba kluky ztrestá. Zrzek na útěku zdemoluje ve tmě celou kuchyni. Klotylda se domnívá, že to způsobily její kamarádky. Koupí nový nábytek a ujme se domácnosti. Ladislav Vaňous, Stáziččin otec, hledá u Huňáčků svoji dceru. K všeobecnému překvapení v něm Klotylda pozná svou starou lásku a příběh končí jejich svatbou. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (22)

Oskar odpad!

všechny recenze uživatele

Ó hrůzo, tvé jméno je Věra Ferbasová... Nejspíš vás napadlo, že ústřední diblík českého filmu hraje Stázičku. I to by byl nejspíš důvod k dobrovolnému vypíchnutí očí, ale trapas je o to větší, že ten dibel hraje Venouška! Má na hlavě bekovku, ruce vražené do kapes a pokouší se napodobit houpavou chůzi a ležérní mluvu tzv. pražských pepíků. Film, který dává slovu trapno dosud netušený rozměr. 0% ()

Ironfood 

všechny recenze uživatele

Defeminizační příběh, ve kterém ženy nejprve okupují všechna pracovní místa, aby mohly být následně zahnány zpět do domácností. Obsazení Ferbasové do role Venouška nebyl až takový bizár, jak jsem podle některých místních komentářů očekával. Pár vtipných momentů se najde ("Láďo? To bych mohl být já") . K pozitivům patří také krátká stopáž a naturalistická scéna s roztržením herynka. ()

Reklama

Marthos 

všechny recenze uživatele

Tzv. úniková zábava, která přišla vhod především v kritických okamžicích definitivní ztráty naší národní identity, se sice dnes, po více než sedmdesáti letech, jeví snad až příliš banální či dokonce slaboduchou, ale nikoli zbytečnou. Literární tvorba redaktora Humoristických listů Josefa Skružného, jakkoli sporná ve svých obsazích, patřila svého času k zvláště vyhledávanému čtenářskému artiklu. Veselé i vážné příhody Venouše Huňáčka si získaly popularitu určitou bezprostředností či bezelstnou naivitou, s jakou byly napsány, a neexistoval tedy sebemenší důvod, proč by neměla uspět také aktualizovaná filmová adaptace, nabitá slovními gagy a uličnictvím žižkovských chlapců. Věra Ferbasová, fenomenální aranžérka převlekových variací, se tedy proměnila v přidrzlého uličníka s neomalenými způsoby a třebaže se nám podobné experimenty příliš nepozdávají, jsou nesmírně zajímavým příspěvkem ve vnímání a hodnocení prvorepublikové popkultury. Kdoví, zda všechny ty stylizované příběhy neskýtaly v prvních dnech protektorátního provizoria alespoň toužebně očekávanou jiskřičku naděje. Bejvávalo, bejvávalo dobře. ()

Vesecký 

všechny recenze uživatele

Ne že by to byl přímo odpad, filmem se nesla jedna zajímavá myšlenka, totiž svět obrácený naruby, kdy pracují ženy, které vládnou svým manželům, utisknutým v domácích pracích. Zdenička Baldová v překvapivé roli zde ukázala, že nebyla pouze herečkou jednoho typu rolí. Co rozhodně nevyšlo, bylo převlečení Věry Ferbasové za Venouška, který připomínal zezadu valacha. Ani Evě Gerově role nedospělé holčičky moc nevyšla. Možná to měl být film pro dětské diváky. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Je v tom veliký kus pravdy: "Jak je asi dámám?" - "No, asi hezky. Dvě sebou řízly ještě v kuchyni. Tři na schodech. A vostatní dělaly takovej kravál, že nás asi domácí vyhodí." Nicméně budu se muset více do toho Skružného začíst, neb s němou verzí scenario tohoto filmu má pramálo společného. Ve své době ovšem bylo daným faktem, že zde Věra Ferbasová zvítězila (viz poprémiérová Filmová tisková korespondence) a Zdeňka Baldová se rozehrála v obou svých polohách velmi hezky (například Filmové zajímavosti hovořící o vynikajících charakterisačních schopnostech). Leč chybí mi poněkud dobový pohled na kreaci Evy Gerové, která tu vyloženě zdobí, co scéna, to model, skvělý účes, pusa jako malina... což je z dnešního pohledu velmi zajímavé také proto, že šlo neplánovaně o její roli poslední. Za mě tedy ideální film z kolekce "po 15. březnu do kina jedině za zábavou". ()

Galerie (1)

Zajímavosti (3)

  • Seriál inspiroval zvukový remake (1939): Venoušek a Stázička. (NinadeL)

Reklama

Reklama