Režie:
Christian VolckmanHudba:
Nicholas DoddHrají:
Daniel Craig, Catherine McCormack, Romola Garai, Jonathan Pryce, Ian Holm, Rick Warden, Kevork Malikyan, Chris Bearne, Sean Pertwee, Pax Baldwin, Nina Sosanya (více)Obsahy(1)
Černobílý animovaný film, který bývá po vizuální stránce přirovnáván ke snímku Sin City – město hříchu, se odehrává v Paříži roku 2054. Ilona Tasujevová, mladá a talentovaná odbornice na genetiku, je unesena a nadnárodní společnost Avalon, pro kterou pracovala, ji chce za každou cenu dostat zpět. Případ dostane na starost důstojník Karas, kontroverzní policista a specialista na vyhledávání rukojmích. Ten se vydává po stopách zmizelé dívky do labyrintu velkoměsta. V průběhu vyšetřování je špehován a zastrašován, postupně mu umírají svědci a někdo se ho snaží zabít. Karas si přestává být jistý, kdo je vlastně objektem jeho pátrání: oběť, anděl, nebo monstrum? Vypátrání Ilony se pro něj stává otázkou života a smrti… „Paříž nám od začátku přišla jako samozřejmé dějiště příběhu i jako hlavní postava filmu. Chtěli jsme vytvořit fantastický obraz Paříže, který by byl tak silný jako Los Angles ve snímku Blade Runner,“ říkají tvůrci. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (367)
Hodně stylová žánrovka, která sice nemá čím překvapit, ale na druhou stranu aspoň hraje s otevřenými kartami. Ten, kdo se nebude šťourat v těch největších klišé filmového plátna, bude nejspíš spokojen. Tahle akční noirovka je opravdu milou a hlavně poctivou jednohubkou v záplavě "nové vlny" akčňáků jakým je třeba "strašidelný" Crank. ()
Podobne obrazovo "renderovana" future noir detektivka ako Sin City. Kombinacia detektiva starej skoly v meste buducnosti, ktory sa vydava najst unesenu mladu zenu, ma oproti SC kompaktnejsi pribeh (i ked jeho zaverecne vyustenie postrada silnejsiu gradaciu a udernost) a atmosferou pripomina Scottov Blade Runner. Niektore obrazky z filmu by som si kludne nechal zaramovat a povesit na stenu. 70%. ()
Tak SIN CITY to nieje, aj keď to nieje až v tak vizuálnej či štýlovej pozícií, ale nejaká tá inšpirácia tam bude. A dosť jasná. Čiernobiele prevedenie, temná atmosféra. SIN sa ubral filmovejším smerom, tento je skôr ódou animačnou. Nie zlou, ale v celku nudnou. A myslím, že rozvláčnosť nepomáha žiadnemu filmu. ()
Pokud existuje v současné době nějaký film, který dokonale pracuje s komiksovou estetikou a dokáže ji navíc vsadit do skutečně filmového scénáře, pak je to právě tahle neonoirová futuristická detektivka. Černobílé provedení jednak vychází z černobílých komiksů provedených perokresbou a americkou retuší, jednak navazuje na klasický černobílý noirový film. Je sice pravda, že příběh není až tak originální, ale přesto poráží většinu komiksových adaptací s naprostým přehledem. Ty hrané obvykle nabízí nějaké hvězdy v hlavních rolích a především velkorysý rozpočet. Renesance je audiovizuální skvost, kde si můžeme vychutnat hru stínů, nejrůznější výtvarné detaily a skutečné charaktery. Navíc rozuzlení je poměrně překvapivé a dobro ani zlo nejsou dopředu jasně identifikovatelné a navíc se v postavách překrývají - což je znakem dobrého příběhu a opravdu dobrého komiksu. Se Sin City mají společný pouze komiksový základ. Jako filmový útvar Renesance Sin City drtivě poráží. Celkový dojem: 90 %. ()
TV/// Obsazení 8/10 Děj 5/10 Hudba 4/10 Animace 8/10/// +výborný původní dabing, zvláštní noir animace, občas zdařilá atmosféra, zvuky -hudba už ovšem tolik výrazná nebyla, děj mě moc neoslovil, nezaujal, vlastně mě to vůbec nechytlo, příběh je složitější/// Podobné filmy nevznikají moc často. A když už, tak to může být slušný zážitek. V tomto případě to ale není úplně pravda. Zpracování je sice neokoukané a vy budete hledět na různé detaily snímku s otevřenou pusou, ale to je tak vše. Po obsahové stránce je to hodně ploché, bez emocí, bez pořádné dávky akce. Ke konci jsem si už přál, aby to už skončilo a to pro film není dobrá vizitka./// Celkem 60%/// ()
Galerie (19)
Photo © Miramax Films
Zajímavosti (11)
- Hrdina jezdí v „autě budoucnosti“, novém typu Citroënu, který pro snímek vymysleli sami designéři této firmy. Režisér chtěl původně použít jen vylepšený model Citroën DS. [Zdroj: Premiere] (vesper001)
- Auta, chodce a další prvky, jež tvoří rušné ulice města, animátoři nemuseli tvořit jeden po druhém, protože se vypomohli softwarem Massive, který vyvinul tým Petera Jacksona během natáčení Pána prstenů. Zalidněná Paříž tedy vznikla na stejném principu jako New York v novém King Kongovi či bitevní scény z Vlajek našich otců. V Renesanci je tímto způsobem animováno osmdesát záběrů a davové scény obsahující až pět set postav. (Siriuss)
- Režisér v podstatě "jen" rozvinul svůj úspěšný hraný kraťas Maaz, který byl počítačově kolorovaný a pojednával o muži ztraceném v podivném městě. (Siriuss)
Reklama