Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh vychází z režisérova života, zvláště z let dospívání, které prožil v newyorské čtvrti Queens. Když se Dito po dvaceti letech vrací z Kalifornie zpět domů, je nucen se vyrovnat se všemi démony minulosti. Jeho otec je těžce nemocný a Ditovi přátelé z mládí skončili buď na ulici, nebo ve vězení. Při vzpomínání na divoké roky adolescence, plné užívání drog, rvaček či prvních sexuálních zkušeností, Dita zachvátí pocit viny, že jemu jedinému se podařilo překonat hráz své čtvrti a odejít do velkého světa. Při hovorech se svým otcem poznává, kdo byli jeho opravdoví přátelé. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (150)

Seti 

všechny recenze uživatele

Slabší průměr. Musím přiznat, že v první polovině jsem se chvílema celkem nudil. Druhá polovina už byla lepší, ale celé to na mě působilo tak nějak sterilně bez výraznějších silnějších momentů (snad jen smrt Irčana jako poslední kapka stála za to). Jo a jestli byly, kromě příběhu, alespoň z části autentické i dialogy, tak mě to přesvědčilo o faktu, že spousta lidí v Americe má fakt vypatlanou makovici, protože většina rozhovorů byla totálně o hovně. Připadalo mi, že postavy jen blábolí nebo se hádají, nemá to hlavu ani patu a většinou ani žádný smysl (a to včetně dospělých, u kterýchž to bylo ještě viditelnější). Co bylo výborné, tak určitě herecké obsazení, ale v celku jsem čekal určitě víc. ()

aLPaC 

všechny recenze uživatele

Ze začátku mě to moc nebralo a těch vulgarismů bylo až zbytečně moc. Postupně jsem se do příběhu ale dokázal vžít a od druhé poloviny mě to i začalo bavit. Samozřejmě linie z minulosti byla určitě zajímavější. Nejvíce mě bavili scény s Chazzem Palminterim, který hraje opět "chlapa, kterej doma velí". Za zmínku určitě stojí výborný songy včele s New York Groove. A PS - dostat doživotí za tento čin mi přijde dost drsný, nebýt to chudinské dítě ale zbohatlické z Manhattanu, s největší pravděpodobností by se ani před soud nedostal. Zkrátka spravedlnost pro všechny. PPS - tím samozřejmě nechci snižovat Antoniův skutek, který si vězení zaslouží, ale doživotí a v tolika letech? ()

Reklama

Jordan 

všechny recenze uživatele

vydarený autobiografický film s veľmi vydareným (a výstižným) názvom, veľmi vydareným castingom a dusnou atmosférou letného queens-u osemdesiatych rokov, ktorá mi pripomenula "staršie" filmy z newyorských štvrtí (napríklad bronx tale, ale aj scorseseho prácu s geografiou týchto zákutí); formálne používanie scudzovacích efektov odkazujúcich na "knihu" (titulky, brechtovské predstavovania sa hercov pozerajúcich sa do kamery...) pôsobia paradoxne nie scudzujúco, ale vytvárajú pocit väčšej autenticity; plastickosť, reálnosť, autentickosť a životaschopnosť VŠETKÝCH vzťahov je tu naozaj na vysokej úrovni a film má aj silné, emocionálne, katarzné okamihy; a downey je sympaťák - záverečná scéna je veľmi silný záver filmu; ()

MontyBrogan 

všechny recenze uživatele

Neurotický a roztržitý strih aj scenár sa snaží o cool nelineárne rozprávanie príbehu. Shia hral celkom presvedčivo, Channing mi nevadil, ale so skúsenejšími hercami to už bolo trochu horšie. Chazz Palminteri tu mal určitú charizmu, ako sme už uňho zvyknutí, ale myslím si, že dostal príliš ťažkú rolu, aby na to jeho herecké schopnosti stačili. Párkrát bol jeho prejav na hrane a vo vypätej scéne v kúpeľni, keď sa háda so synom, už som mu tie emócie neveril takmer vôbec. Ako ďalší kameň úrazu mi pripadal Robert Downey Jr., čo ma samého celkom prekvapilo. Väčšinu času tam proste iba bol. Sedel alebo stál a zadumane pozeral nevedno kam. To aby sa divák potešil, že keď je do role hlavnej postavy v neskoršom časovom období ( v súčasnosti) obsadený tiež známy herec, bude to stáť zato, aj keď dominantný príbeh spomienok vo finále pominie. A stálo? Nijak závratne. Skončilo to, ako sa aj dalo čakať. Bavil som sa však najmä príbehom nespútaných mladíkov v uliciach, ktorí si chodia von pre monokel a domov potom ako na výsluch. Videné v rámci Season Challenge Tour (týždeň s filmom o dospievaní). ()

sona123 

všechny recenze uživatele

Nejlepší byla písnička na konci, jako kulisa k titulkům. Potom pár pohledů Roberta. A mladý Dito, to byl taky fešák. Ale jinak, co nového to všechno, s neuvěřitelnou stopáží, přineslo? Pár obrazů řazených za sebou zobrazujících bídu amerického předměstí, sílu různých vztahů a pokus utéci pryč, od něčeho, co si však neseme s sebou. OK. Ale to už tu bylo mockrát, že??? ()

Galerie (13)

Zajímavosti (4)

  • Dito Montiel nechtěl obsadit Shia LaBeoufa do role mladého Dita, protože měl záměr obsadit někoho neznámého. Ačkoliv byl také LaBeouf po první zkoušce zamítnut, přišel podruhé a vyrazil pěstí do zdi díru. Tím režisérovi dokázal, že má potřebnou dávku agrese pro roli, a byl nakonec obsazen. (CliffLee)
  • Na konci titulků nechá režisér Dito Montiel krátce promluvit svého otce. (StevenW.)

Reklama

Reklama