poster

Dobrovolná oběť

  • Česko

    Dobrovolná oběť kanibala

  • Německo

    Rohtenburg

  • Slovensko

    Dobrovolná obeť

  • Slovensko

    Obeť kanibala

  • USA

    Grimm Love

Krimi / Drama / Horor / Thriller

Německo, 2006, 90 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Perfo
    **

    Kdyby do filmu nebyla našroubována zbytečná pasáž se studentkou, flashbacky do kanibalova dětství a život jeho oběti před tím, než se "seznámili" mělo by to daleko větší hodnotu a lepší vyznění. Takhle to celé vyšumělo do ztracena. Mělo se to vysloveně soustředit na kanibala... Když jsem se na to tak díval, říkal jsem si, že je velká škoda, že se toho nechopil Haneke ...(8.4.2013)

  • SOLOM.
    ***

    Dodnes si pamatuju případ, v němž figurovalo jméno Armin Meiwes docela dobře. V té době jsem pomalu končil na střední a případ „internetového kanibala“ se probíral v médiích nejen v Německu, ale i u nás. I proto jsem byl po delší době rád, že jsem narazil na tento film, který se inspiroval tímto případem. Martin Weisz pro mě určitě není neznámým režisérem, ale to jenom díky tomu, že jsem měl možnost od něj nejprve vidět film The Hills Have Eyes II (2007) a na rozdíl od většiny ostatních jsem s ním byl spokojený. To samé se dá říci i o tomto filmu, ovšem je zapotřebí zmínit několik důležitých (ALE)! Především je hodně důležité, aby k němu fandové hororového žánru nepřistupovali jako k „hororovému“ filmu, přestože je do tohoto žánru zařazený. Jde totiž o to, že hlavní kostra zápletky se sice točí okolo německého kanibala a jeho oběti, ovšem tvůrci se snažili celý film pojmout hlavně po dramatické stránce příběhu obou mužů, kteří v něm figurovali. Což se jim dle mého sice povedlo, ale k úplné spokojenosti mi tu pořád něco chybělo. Atmosféra místy nabídne skutečně ponuré momentky a to i díky vzpomínkovým scénám, ovšem najde se zde i několik pasáží, které dost nudily.(18.5.2015)

  • *CARNIFEX*
    ***

    Mladú študentku pracujúcu na záverečnej vysokoškolskej práci zaujme prípad kanibala Armina Meiweseho. Je natoľko posadnutá jeho príbehom, že je ochotná urobiť takmer čokoľvek aby sa dozvedela pravdu o ňom samotnom, či jeho dobrovoľnej obeti, ktorá sa dala tomuto šialencovi zjesť. Samotný akt si mal Armin dokonca zaznamenať za pomoci kamier. Je ale skutočne pripravená na "priamy prenos" šialenstva? Horor ani omylom. Pokiaľ dráma, tak o štipku lepšia ako priemer. Občasné napäté scény síce dopomohli k pochmúrnej atmosfére, no od záveru či samotného filmu som očakával viac. Žiadne mimoriadne gore nečakajte - 55 %.(16.4.2014)

  • POMO
    ***

    Ak nepotrebujete vidieť, ako chlap chlapovi ureže penis, opeče ho na pánvici a prinesie k stolu, kde sa s vykastrovaným podelí o delikátnu večeru pri sviečkach, nepozerajte to. Toto nie je žiadny "estetický Ridley Scott". Rohtenburg nahliada do psychiky kanibala a jeho obeťe, robí to dôstojne, s kvalitnými hercami, v správne ponurých, tmavých až zaďažďených obrazoch a bez samoúčelných exploitatčných scénok, ale vo výsledku nič nevyrieši, a i hlavnú hrdinku, ktorá chcela nájsť odpovede na ťažké otázky, iba rozplače a vyvedie z rovnováhy. K čomu to?(5.12.2011)

  • tnp101
    ***

    Překvapivě bez nechutných vizuálních detailů a díky autentičnosti a fungující atmosféře, včetně uvěřitelných herců, mnohem brutálnější než „gore-orgie“ v Saw a jemu podobných. Uvítal bych však alespoň náznak smyslu celého filmu. Pochopitelně funguje jako informační médium pro znalé i neznalé o tom, že se něco podobného událo, ale i přes hromadu doprovodných řečí k zamyšlení jsem byl ve výsledku obohacen jako po přečtení článku v novinách a nyní, zhruba hodinu po skončení, si vlastně již ani pořádně neuvědomuji, že jsem se na něco díval. Snímek vás tudíž vtáhne, ale žádné zapamatováníhodné momenty nehrozí. Kromě toho si myslím, že by bylo lepší natočit jej pouze z pohledu Armina Meiwese a ne do toho přidávat sice sympatickou, ale pro fungování filmu docela zbytečnou studentku, která diváka spíše mate. 60% RECENZE ČESKÉHO BLU-RAY: Po spuštění náš jako vždy čeká dvojice trailerů, tentokrát na snímky „Na konci světa“ a očekávaný „Ironclad“, poté na nás vyskočí klasicky jednoduchá hlavní nabídka a teď se vrhneme na technickou stránku přepisu. Obraz v 1080i a „celo-obrazovým“ poměrem stran 16:9 (oříznuto z původního 2,35:1) není již od pohledu žádným lákadlem. Jednak se opět nepodařilo odstranit veškerou kompresy a hlavně tomu vyloženě nahrává stylizace. Snímek je velice tmavý a přestože je zrna relativně málo, díky nahnědlým barvám působí velmi špinavě. Že je film tmavý by teoreticky ještě tolik nevadilo, černá je ale bohužel dost slabá. Ne, že by nebyla temná, ale ztrácí se v ní veškeré detaily a v nadmíru tmavých scénách má člověk často problém vůbec rozeznat jednotlivé prvky. Slavná není ani ostrost a množství detailů. O něco lépe pak vypadají „flashbacky“ s poškozeným obrazem v post-produkci, je jich ale bohužel málo na to, aby zastínily slabý zbytek. Na špatném obrazu přepis nenese plnou vinu, přesto bez váhání palec dolů. Originální zvuk v DD 5.1 je na poměry edice docela povedený. Prostorové reproduktory vytváří potřebnou skličující atmosféru, subwoofer příjemně duní a na úrovni jsou také dialogy. Bohužel došlo ze strany „Blu-ray edice“ k dalšímu problému a to je nejspíš odbyté kódování stopy. Ta po celou dobu stopáže v závislosti na hlasitosti dané scény vydává napříč všemi kanály nepříjemné praskání a znehodnocena byla také hudba. O tom, že se v žádném případě nejedná o tvůrčí záměr, se můžete přesvědčit v české DD 5.1 stopě, která těmito defekty netrpí. Zvukově zní srovnatelně a povedl se i dabing. Můžete tedy být největšími odpůrci česky namluvených stop, ale v tomto případě jej vzhledem k problémům té původní dost možná upřednostníte. S bonusy samozřejmě při této ceně nikdo nepočítá a recenzi můžeme ukončit. Vzhledem ke špatnému a navíc ořízlému obrazu a znehodnocenému původnímu zvuku musím udělit stejně jako v případě předcházející „Nebezpečné rychlosti“ nejnižší hodnocení a můžeme jen doufat, že má „Blu-ray edice“ své horší období za sebou. 10%(14.11.2011)

  • - V scéne, keď Armin Meiwes (Oliver Hartwin) prechádza po internete, natrafí na článok s názvom "How to Butcher the Human Carcass". Ide o skutočný článok, ktorý napísal Bob Arson z organizácie Church of Euthanasia a ktorý bol preložený aj do češtiny pod názvom "Úprava lidské mrtvoly ke konzumaci". (whack)

  • - Film je natočen podle skutečných událostí, které se odehrály roku 2001 v Německu. (Pepinec)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace