Režie:
Mirjam LandaScénář:
Mirjam LandaKamera:
Tomáš KobolkaHudba:
Daniel LandaHrají:
Lucie Vondráčková, Rudolf Hrušínský nejml., Filip Tomsa, Jiří Korn, Daniel Landa, Jana Vaculíková, Roman Pomajbo, Vladimír Marek (více)Obsahy(1)
Micky se ve vězení upíná ke své touze po seznámení s úspěšnou zpěvačkou Karin. Poté, co v rádiu zaslechne informaci o konkurzu na chystaný muzikál, kde má dívka ztvárnit hlavní roli, využije příležitosti a v mrazícím voze uprchne z vězení. O pár dnů později se na konkurz přihlásí pod falešným jménem a postoupí do užšího výběru. Dorazí i Karin se žárlivým milencem, bohatým podnikatelem Oskarem, který je současně sponzorem představení. Přestože se autor libreta přimlouvá za obsazení Mickyho do hlavní role, cholerický a bezohledný režisér Palo ho odmítne. Mladíka přece nikdo nezná, a navíc si už Palo vybral populárního zpěváka Frantu. I přesto si Micky vyzvedne u produkčního Mirka text. Objeví se na první zkoušce a všechny přesvědčí, aby ho v souboru nechali jako alternaci pro všechny mužské role. Zatímco se seznamuje se starým hercem Michalem, jízlivou Sylvou či svobodnou matkou Romanou, detektiv Kopecký, který má uprchlého vězně najít, rozjede pátrání. Přestože v souboru zpočátku vládne napětí, začnou se rozvíjet některé vztahy. Romana se sbližuje s Michaelem, Micky občas hlídá její dítě a podaří se mu spřátelit se s Karin. Když režisér jen pár dnů před premiérou vyhodí nedisciplinovaného Frantu, dostane hlavní roli Micky. Večer za ním přijde do divadla Karin, zkoušejí spolu a potom se pomilují. Jenže pak se Mickyho fotka objeví v novinách, což neujde pozornosti policie. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (456)
Tohle měl být český odpad? Tak to se tu někdo hodně přestřelil nebo nerad uzná, že se v Česku dá natočit alespoň něco slušného. Obsazení je docela slušné, až na hlavní postavu, kterou jsem trochu nepochopil. Filip Tomsa má hrát vězně, který uteče do muzikálu, ale proboha proč si nemohla Mirjam Landa vybrat nějakého zpěváka a musí tento, pro mě ne moc výrazný a zajímavý herec, být přezpíván? Jinak Lucie Vondráčková je více než příjemná a všechny texty mistra Landy jsou velmi dobré včetně přímo skvělé ústřední skladby. Film nejen pro milovníky a obdivovatele divadla Kalich... ()
Když jsem spatřil na začátku filmu od Dana Landy, Balagovou a Emila Zajace otevřel jsem držku a z ní vyšel jeden velkej votazník. Postupem času mě docházelo, že Kvaska rozhodně není postavena na hereckých výkonech, takže by tam mohl hrát třeba i Křemílek s Vochomůrkou a nic by se nestalo. Kvaska těží z hudební části, která se mě líbila ovšem jen z poloviny a z příběhu jehož "lovestory" je snad ještě směšnější, než ty moje "červený příběhy", nejspíš taky proto mě dokázala zaujmout. Celej tento příběh beru spíše jako návod jak sbalit Lucii Vondráčkovou. ()
Typický příklad muzikálového univerza, které jako film logicky pokulhává na obě nohy. A teď si k tomu přidejte osobnost Daniela Landy, jeho texty (hudba ujde) a jeho snahu něco sdělit a máte o hodnocení postaráno. 20% za opravdu vtipné situace. Nejvíc se mi líbil Jiří Korn, byl nad celý snímek správným způsobem povznesen. ()
Daniel Landa si zase jednou řekl, že zkusí něco nového. A šel za tím tak dlouho, dokud nedosáhl toho, čeho chtěl. Tu cílevědomost na něm musí obdivovat i ti, kdo jsou přesvědčeni, že je to pořád "ten vymaštěnej nácek z Orlíku" - pokud tedy není všechno, co Landa udělá nebo řekne, a priori špatné, protože to udělal nebo řekl Landa, kterýžto pocit mám ze spousty komentářů (a jejich autorů) tady kolem. Ale nebudeme se tady bavit o životě a názorech Daniela Landy, řeč bude jen a pouze o "jeho" filmu. Scénáristicky není příliš o co stát, logika místy skřípe až příliš hlasitě a tuctový roztomiloučký ksichtík hlavního hrdiny (údajně přezpívaného - nevím, zas tak pozorný divák jsem nebyl, abych to postřehl) taky nijak nehraje pro kvalitu. Scény z divadelního muzikálu jsou ale výborné, a je znát zkušenost režisérky i herců s tímto žánrem. Jednoznačně nejsympatičtější postavu si střihnul Jiří Korn, Roman Pomajbo v roli režiséra zase svými nervními výbuchy exceluje komediálně, často ve spolupráci s Danielem Landou - ten si evidentně postavičku žalostného pseudoumělce vyprodávajícího stadiony a z toho titulu největšího machra na světě zahrál s gustem velikým převelikým a mě osobně pobavil z celého filmu nejvíc. Při vzpomínce na Rudolfa Hrušínského (samozřejmě toho nejmladšího) a jeho (pro mě) překvapivou roli mě napadá, že vlastně celá Kvaska se s blížícím se koncem zlepšuje až k finále s krásně vytočeným Vladimírem Markem a poněkud haluzovým rozuzlením celého příběhu. Uvěřitelný výkon hvězdy rozčarované vlastním úspěchem a mediálním kolotočem podala i Lucie Vondráčková (které to mimochodem velice sluší), takže paradoxně nemůžu jinak než za nejméně výraznou postavu označit hlavního hrdinu. Co je ovšem velmi výrazné, to je beze sporu hudba Daniela Landy. S tou se to má jako s autorem samotným - někdo ji nesnese, někdo ji odsuzuje, já ji mám rád. Ne všechnu, ale většinu ano, a titulní píseň z Kvasky mám rád hodně, i když si ji nepouštím zdaleka tak často jako ji nasazují česká rádia. Ale zpět k věci - Kvaska není nijak zvlášť dobrý film. Je to dílo specifické a má svá silná i slabá místa, ale ve výsledku vytváří jakýs takýs povedený celek a upřímně řečeno tleskám paní Mirjam a jejímu choti za to, jak se s úskalími filmové tvorby takhle napoprvé vypořádali. Přesto přese všechno musím tomuhle jejich počinu jako takovému dát jen 60%. ()
Ze začátku mě Kvaska už dost, opravdu dost překvapila, když se na pódiu objevila Balogová z první Superstar a hned na to zvukař Emil Zajac z VyVolenejch. Okamžitě mi bylo jasný, že tvůrci tohle všechno kolem nemůžou myslet vážně, a fakt to tak asi ani neberou. Landa zde hraje dost paradoxní postavu, tu největší hvězdu, která si může dovolit všechno a nakonec to s ním komicky dopadne a jediné co opravdu stojí za zmínku je příjemná hudba, která se nikdy neztratí a díky které také asi vznikl tento film. Není to žádný zázrak, ale příjemně se na to kouká, i když herci spíš nehrají, ale blbnou před obrazovkou. Dokonce jsem se ale občas i zasmál, absurditě scén a toho všeho kolem. Kvaska není špatná, muzika jí vyvišuje, ale jediné, za co stojí ten film vidět, je za tu závěrečnou scénu, a za tu muziku, která prostě pěkná je, o tom žádná. A to o ní můžu mluvit, kdy se mi zachce, třeba v každý větě:) ()
Galerie (20)
Zajímavosti (11)
- Prvá klapka padla 16.8.2006. Film sa z deväťdesiatich percent odohráva len v divadle. (Raccoon.city)
- Na sepsání scénáře potřebovala Mirjam Landa pouhé tři týdny. (Palvinie)
- Na natačení scén v divadle (Kalich) měl štáb pouze 17 dní. (Amplifier)
Reklama