Nastala chyba při přehrávání videa.
  • castor
    **

    Tvůrci nechť prominou, ale místy až trapný pokus o muzikál, který chtě nechtě vyznívá jako „rychloKvaška“, poskládaná za několik dní. A taky že jo!! Projekt rodiny Landových (a členů divadla Kalich) vznikl za pár dní a chybí mu to zásadní – scénář. Se smrtelnou vážností tu tak banda jalových amatérů (stejně vážně se tvářící Vondráčková – kdy probůh už dostatečně pro film prodá svůj talent?) pronáší patetické věty v obvyklých a ničím překvapivých schématech. Režisérčina zručnost se vyrovná zhruba jejím dopravně-bezpečnostním kraťasům, její vedení herců i jednotlivých scén zavání matoucím dojmem. Rádoby symbolicky nazvaná Kvaska tak těžkopádně doklopýtá do finále – a teď přijde otázka? Mysleli to tvůrci skutečně vážně? No, ještě, že jsem za shlédnutí nemusel platit.. to bych pak byl mnohem štiplavější!! Hodně se otřásajících 30%!!(4.3.2008)

  • Bluntman
    odpad!

    Ok, tak jsem se už uklidnil a můžu napsat lnohodnotný komentář a nahradit tak své původní "chcípni". Ani alibistická tvrzeni, že film Kvaska je výhradně pro příznivce práce Daniela Landy a lidí kolem divadle Kalich nezastře fakt, že takhle homofóbní a otevřeně šovnistický film tady nebyl dlouhou dobu. Inspirace zahraničními muzikály posledních let (Chicago) či teď těch minulých (Kabaret) je veskrze povrchní, všichni herci jsou ve svých rolích natolik příšerní, že na ně nestačí ani videozetkaři a celé je to tak neuvěřitelně hloupé, špatně odvyprávěné a děsně zrežírované (nesnesitelné umísťování herců do mizanscény, kdy je to buď moc divadelní, nebo nevhodné...), že když komedie má v ČR svůj Kameňák, muzikál má v ČR svou Kvasku.(30.5.2007)

  • Tuxedo
    *

    Zpočátku to vypadá nadějně a leccos je i vtipné (hlavně postava režiséra), ale film se bohužel topí ve scénáristické bezradnosti a nelogičnostech a postavy nám nejsou schopny přiblížit ani matní herci. Těšil jsem se alsepoň na kvalitní písně, což se v podstatě (až na pár vyjímek) taky nesplnilo. 3/10(28.8.2007)

  • Malarkey
    ***

    Ze začátku mě Kvaska už dost, opravdu dost překvapila, když se na pódiu objevila Balogová z první Superstar a hned na to zvukař Emil Zajac z VyVolenejch. Okamžitě mi bylo jasný, že tvůrci tohle všechno kolem nemůžou myslet vážně, a fakt to tak asi ani neberou. Landa zde hraje dost paradoxní postavu, tu největší hvězdu, která si může dovolit všechno a nakonec to s ním komicky dopadne a jediné co opravdu stojí za zmínku je příjemná hudba, která se nikdy neztratí a díky které také asi vznikl tento film. Není to žádný zázrak, ale příjemně se na to kouká, i když herci spíš nehrají, ale blbnou před obrazovkou. Dokonce jsem se ale občas i zasmál, absurditě scén a toho všeho kolem. Kvaska není špatná, muzika jí vyvišuje, ale jediné, za co stojí ten film vidět, je za tu závěrečnou scénu, a za tu muziku, která prostě pěkná je, o tom žádná. A to o ní můžu mluvit, kdy se mi zachce, třeba v každý větě:)(29.2.2008)

  • novoten
    ***

    Je to extrém a nic jiného to být snad ani nemohlo. A ty pocity z první půlhodiny byly až příliš negativní. Uboze působící exteriéry při útěku nebo tragicky podaný konkurz, kdy tvůrci mluví o každém solidněji znějícím účastníkovi jako o zkušeném profesionálovi jsou jen začátek. Od úvodních titulků na mě totiž křičí jeden obrovský castingový otazník. Kdo je Filip Tomsa a kdo měl ten nešťastný nápad mu svěřit hlavní roli. Ani po těch 106-ti minutách si nedokážu zapamatovat jeho tvář, jeho hlas ani jeho herecký projev. Nebyl jsem s ním ani v divadle, ani ve vězení, pouze jsem ho neúmyslně ignoroval. Pokud scénář chtěl mít z hlavní postavy anonymního průvodce po světě pomíjející slávy, tak to vyšlo s přehledem, protože zapomenutelnější tvář aby pohledal. Naštěstí se mezi herci objeví několik osobností, které jsou pro Kvasku téměř neocenitelným pokladem. Jiří Korn asi nikdy v životě nebyl tak příjemný a svěží a můj nepochopitelně oblíbený sympaťák Rudolf Hrušínský nejmladší si vystřihl dokonalého a živoucího záporáka, který si film krade pro sebe. Jinak je ve zbytku osazenstva spousta zklamání. Landa ze sebe až příliš okatě dělá burana už v době, kdy ještě měl co říct a Lucie Vondráčková je tentokrát velmi přitažlivá, ale po herecké stránce ostudně nevýrazná. Víc mi ale vadí, že ústřední romantická linie je až směšně osekaná na nezbytnou kostru, kterou jen z chladné vzdálenosti podporuje tu nepovedená, tu dobře padnoucí hudba. Stejně tak slepá ulička s propojením herního děje a reality je jenom nevydařeným pokusem. Ale i když spíše kritizuji, překvapuje mě, kolik pozitivních dojmů nakonec zůstalo. Hrušínský s Kornem totiž opravdu září, ty vydařenější melodie si ještě teď pobrukuji a hlavě závěrečných dvacet minut je skutečně důstojným muzikálově-dramatickým počinem, kdy jsem držel palce celému divadelnímu osazenstvu. To, že jsem tomuto projektu dlouho fandil, mě tak nemusí mrzet, protože Kvaska se vyvarovala toho nejdůležitějšího, tedy toho, že by z ní nakonec zůstala jenom hezky vypadající, ale dutá skořápka. Bylo to ale jen o chlup.(25.9.2007)

  • - Na základě filmu vznikla v divadle Kalich hra "Touha", předlohu však připomíná pouze některými dějovými prvky. (Palvinie)

  • - Na sepsání scénáře potřebovala Mirjam Landa pouhé tři týdny. (Palvinie)

  • - Na natačení scén v divadle (Kalich) měl štáb pouze 17 dní. (Amplifier)