Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Micky se ve vězení upíná ke své touze po seznámení s úspěšnou zpěvačkou Karin. Poté, co v rádiu zaslechne informaci o konkurzu na chystaný muzikál, kde má dívka ztvárnit hlavní roli, využije příležitosti a v mrazícím voze uprchne z vězení. O pár dnů později se na konkurz přihlásí pod falešným jménem a postoupí do užšího výběru. Dorazí i Karin se žárlivým milencem, bohatým podnikatelem Oskarem, který je současně sponzorem představení. Přestože se autor libreta přimlouvá za obsazení Mickyho do hlavní role, cholerický a bezohledný režisér Palo ho odmítne. Mladíka přece nikdo nezná, a navíc si už Palo vybral populárního zpěváka Frantu. I přesto si Micky vyzvedne u produkčního Mirka text. Objeví se na první zkoušce a všechny přesvědčí, aby ho v souboru nechali jako alternaci pro všechny mužské role. Zatímco se seznamuje se starým hercem Michalem, jízlivou Sylvou či svobodnou matkou Romanou, detektiv Kopecký, který má uprchlého vězně najít, rozjede pátrání. Přestože v souboru zpočátku vládne napětí, začnou se rozvíjet některé vztahy. Romana se sbližuje s Michaelem, Micky občas hlídá její dítě a podaří se mu spřátelit se s Karin. Když režisér jen pár dnů před premiérou vyhodí nedisciplinovaného Frantu, dostane hlavní roli Micky. Večer za ním přijde do divadla Karin, zkoušejí spolu a potom se pomilují. Jenže pak se Mickyho fotka objeví v novinách, což neujde pozornosti policie. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (456)

Wysch 

všechny recenze uživatele

Tady se obávám toho, že film někteří mohou nepochopit, někteří jej dokonce nemusejí ani správně vnímat. Obávám, že tento snímek je pro Kališníky a je pro ty, kteří mají rádi Landovu muziku. Vem čert herecké výkony, byť třeba přezpívané, vem čert prosťounký scénář... Tohle je prostě pro ty, kteří Landovým rozumějí. (Hvězdička navíc.) ()

Fingon 

všechny recenze uživatele

Dana Landu jsem měl rád, respektive jeho hudbu. Líbil se mi i Krysař, i když jsem jej pouze slyšel. A i v tomhle filmu je hudba pravděpodobně to nejlepší, čeho se dočkáte. Vzhledem k tomu, že jsem si vyzkoušel, jaké je to natáčet svůj vlastní scénář, tak místo zdrcujícího setření Mirjam Landa se omezím na to, že to mohlo být mnohem lepší. Co se filmu jako takového týče, tvůrci se zřejmě dost inspirovali Chorus line, který si právě moc mých sympatií nezískal, a to platí i o Kvasce. ()

Reklama

Pishin 

všechny recenze uživatele

Tak jako cekal jsem ze to bude totalni odpad a na to ze to je prvotina Mirjam Landóve to celkem ujde. Obsazeni figurek z Superstar a Vyvolenych me prislo usmevne ale nastesti se tam jen mihli. Herecke vykony byly podprumerne...extreme me rozciloval prehravajici reziser kteremu poloha ukriceneho a vecne nespokojeneho rezisera mooc nesedela. Jinak asi jedinou znatelnou kvalitou filmu je hudba. Mirjam trebas to bude priste lepsi. ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Daniel Landa si zase jednou řekl, že zkusí něco nového. A šel za tím tak dlouho, dokud nedosáhl toho, čeho chtěl. Tu cílevědomost na něm musí obdivovat i ti, kdo jsou přesvědčeni, že je to pořád "ten vymaštěnej nácek z Orlíku" - pokud tedy není všechno, co Landa udělá nebo řekne, a priori špatné, protože to udělal nebo řekl Landa, kterýžto pocit mám ze spousty komentářů (a jejich autorů) tady kolem. Ale nebudeme se tady bavit o životě a názorech Daniela Landy, řeč bude jen a pouze o "jeho" filmu. Scénáristicky není příliš o co stát, logika místy skřípe až příliš hlasitě a tuctový roztomiloučký ksichtík hlavního hrdiny (údajně přezpívaného - nevím, zas tak pozorný divák jsem nebyl, abych to postřehl) taky nijak nehraje pro kvalitu. Scény z divadelního muzikálu jsou ale výborné, a je znát zkušenost režisérky i herců s tímto žánrem. Jednoznačně nejsympatičtější postavu si střihnul Jiří Korn, Roman Pomajbo v roli režiséra zase svými nervními výbuchy exceluje komediálně, často ve spolupráci s Danielem Landou - ten si evidentně postavičku žalostného pseudoumělce vyprodávajícího stadiony a z toho titulu největšího machra na světě zahrál s gustem velikým převelikým a mě osobně pobavil z celého filmu nejvíc. Při vzpomínce na Rudolfa Hrušínského (samozřejmě toho nejmladšího) a jeho (pro mě) překvapivou roli mě napadá, že vlastně celá Kvaska se s blížícím se koncem zlepšuje až k finále s krásně vytočeným Vladimírem Markem a poněkud haluzovým rozuzlením celého příběhu. Uvěřitelný výkon hvězdy rozčarované vlastním úspěchem a mediálním kolotočem podala i Lucie Vondráčková (které to mimochodem velice sluší), takže paradoxně nemůžu jinak než za nejméně výraznou postavu označit hlavního hrdinu. Co je ovšem velmi výrazné, to je beze sporu hudba Daniela Landy. S tou se to má jako s autorem samotným - někdo ji nesnese, někdo ji odsuzuje, já ji mám rád. Ne všechnu, ale většinu ano, a titulní píseň z Kvasky mám rád hodně, i když si ji nepouštím zdaleka tak často jako ji nasazují česká rádia. Ale zpět k věci - Kvaska není nijak zvlášť dobrý film. Je to dílo specifické a má svá silná i slabá místa, ale ve výsledku vytváří jakýs takýs povedený celek a upřímně řečeno tleskám paní Mirjam a jejímu choti za to, jak se s úskalími filmové tvorby takhle napoprvé vypořádali. Přesto přese všechno musím tomuhle jejich počinu jako takovému dát jen 60%. ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Je to extrém a nic jiného to být snad ani nemohlo. A ty pocity z první půlhodiny byly až příliš negativní. Uboze působící exteriéry při útěku nebo tragicky podaný konkurz, kdy tvůrci mluví o každém solidněji znějícím účastníkovi jako o zkušeném profesionálovi jsou jen začátek. Od úvodních titulků na mě totiž křičí jeden obrovský castingový otazník. Kdo je Filip Tomsa a kdo měl ten nešťastný nápad mu svěřit hlavní roli. Ani po těch 106-ti minutách si nedokážu zapamatovat jeho tvář, jeho hlas ani jeho herecký projev. Nebyl jsem s ním ani v divadle, ani ve vězení, pouze jsem ho neúmyslně ignoroval. Pokud scénář chtěl mít z hlavní postavy anonymního průvodce po světě pomíjející slávy, tak to vyšlo s přehledem, protože zapomenutelnější tvář aby pohledal. Naštěstí se mezi herci objeví několik osobností, které jsou pro Kvasku téměř neocenitelným pokladem. Jiří Korn asi nikdy v životě nebyl tak příjemný a svěží a můj nepochopitelně oblíbený sympaťák Rudolf Hrušínský nejmladší si vystřihl dokonalého a živoucího záporáka, který si film krade pro sebe. Jinak je ve zbytku osazenstva spousta zklamání. Landa ze sebe až příliš okatě dělá burana už v době, kdy ještě měl co říct a Lucie Vondráčková je tentokrát velmi přitažlivá, ale po herecké stránce ostudně nevýrazná. Víc mi ale vadí, že ústřední romantická linie je až směšně osekaná na nezbytnou kostru, kterou jen z chladné vzdálenosti podporuje tu nepovedená, tu dobře padnoucí hudba. Stejně tak slepá ulička s propojením herního děje a reality je jenom nevydařeným pokusem. Ale i když spíše kritizuji, překvapuje mě, kolik pozitivních dojmů nakonec zůstalo. Hrušínský s Kornem totiž opravdu září, ty vydařenější melodie si ještě teď pobrukuji a hlavě závěrečných dvacet minut je skutečně důstojným muzikálově-dramatickým počinem, kdy jsem držel palce celému divadelnímu osazenstvu. To, že jsem tomuto projektu dlouho fandil, mě tak nemusí mrzet, protože Kvaska se vyvarovala toho nejdůležitějšího, tedy toho, že by z ní nakonec zůstala jenom hezky vypadající, ale dutá skořápka. Bylo to ale jen o chlup. ()

Galerie (20)

Zajímavosti (12)

  • Název filmu Kvaska je odvozen od označení vězeňského nápoje, jakési náhražky piva. (ČSFD)
  • Na natačení scén v divadle (Kalich) měl štáb pouze 17 dní. (Amplifier)

Reklama

Reklama