Reklama

Reklama

Andělé slunce

  • Česko Sluneční andělé (neoficiální název) (více)

Obsahy(1)

Život dospělých začal pro negramotnou, chudou brazilskou venkovanku Marii až příliš brzy. Ve dvanácti letech ji vlastní otec prodal kupci „bílého masa“ Tadeuovi s tím, že se musí porvat o lepší existenci coby služebná. Jenže představa spokojené budoucnosti se rozplynula poté, co se dívka dostala k farmáři, který ji nejprve zbavil poctivosti a poté poníženou a zneuctěnou Marii „přenechal“ svému synovi, aby s ní nabyl prvních sexuálních zkušeností. Tím ale pro Marii noční můra teprve začíná. Následuje cesta do zapadlého, špinavého bordelu v Amazonii pro kopáče na zlatých polích, jemuž vládne tyranský a brutální pasák Saraiva. Nikoho zde nezajímá, že Marie je vlastně ještě dítě, lidská bytost, která má svoje city. Stává se z ní otrok sloužící upoceným tělům bez nejmenší naděje na lásku a lepší zítřky. Ta svitne až poté, co se dívce podaří utéct do Ria de Janeira. Jenže některé osudy už prostě nelze změnit. To říká režisér Rudi Langemann a zvedá zaťatou pěst žalující na neutěšenou realitu dětské prostituce v současné Brazílii. Za syrové a smutkem prosycené drama, náležející k nejlepším brazilským filmům roku 2006, obdržel hned šest cen na filmovém festivalu Gramado. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (97)

EastWicka 

všechny recenze uživatele

Už chápu, proč jsou v jihoamerických zemích telenovely s romantickými kavalíry, haciendami a happy-endem životní nutností. Zejména, když od dvanácti "makáte" v bordelu uprostřed pralesa a sexuální výchova místních chlapíků se podobá té, jakou uštědřil otec jedné postavě tohoto filmu: "Tak dělej, vraž jí jednu a skoč na ní, jsi snad teplouš?" Hrozný příběh, hrozná situace. Tolik bych Marii i všem ostatním přála šanci na útěk. ()

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Tešil som sa na brazílsku ne-telenovelu. Dostal som skutočnosťou inšpirovanú brazílsku telenovelu s pár drastickými a pár dojímavými scénami. Degradácia obsahu vážnosť témy poškodzujúcimi nechtene humornými vsuvkami je žalostná a bije do očí viac než slabé produkčné zázemie a ničím objavný scenár. 65% ()

Reklama

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Kvalitně natočený snímek na téma obchodu s bílým masem, který je v Brazílii zřejmě zcela běžnou záležitostí. Sluneční andělé mají námět, který přímo vybízí, aby se v něm tvůrci vyváleli, ve všem tom hnusu, který se zde děje a pak to nevybíravým a drsným způsobem "vymáchli" na diváky. Jenže veškerá ta špína zůstala pouze ve filmu, ke mně se jaksi nedostala. Nezanechal ve mně žádné hlubší pocity. Nechtělo se mi brečet, neměla jsem chuť křičet, ať už toho nechají, nemrazilo mě, necítila jsem lítost a vztek, ani jsem nebyla ničím jiným více "zasažena." Nevím, jestli to bylo českým dabingem, u kterého jsem měla místy pocit, že vyzněl spíše zábavně, nebo tou "tropickou" pohodovou hudbou. Snímek je zpracován spíše jako celistvá ukázka jednoho otřesného problému a příliš se nezaměřuje na rozebírání jednotlivých postav se snahou vcítit se do nich. Maria je krásná dívka, a ač toho za celý děj moc nenamluví, tak na to, že jí bylo jedenáct, si myslím, že ve své roli obstála více než dobře. Obsazení mužských postav, všech těch, tlustých, upocených, odporných a nadržených parchantů, jsem měla chuť kompletně vyliskat. Včetně hlavního bosse Saraivy. Asi nejdrsnější scéna pro mě byla, když se po pokusu o útěk Marie a Ines, Saraiva rozhodne jednu z nich krutě potrestat. Je hrozné, jak lidé, zde vystupující, vnímají mladičké, ještě dětské bytosti. Pouze jako kus masa. Čím mladší, tím lepší. Jako věc, jako nástroj k přežití... Závěr filmu ukazuje, že pokud je nějaká dívka do této prohnilé "sféry" odkopnuta, často jí zbývá jen tato cesta, jíž se může vydat. To místo z ní udělalo svou součást, jiného člověka a ona, ať se snaží, jak chce, tak vždy nakonec skončí jako zboží, za které se platí. Vždyť to je to jediné, co umí. Jak takové dívky asi skončí...? "Myslíte si, že chlapi v tomhle kraji chtějí šoustat s kouskem gumy na ptákovi?" ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Silné téma, ne až tak kvalitní zpracování. Obchod s dětmi a nucená prostituce je zřejmě pro mnohé šokujícím zjištěním. Ale tento druh obchodování a živnosti se odehrával vždy a bude se odehrávat i nadále. V určitých formách se to děje nejen v Brazílii, ale všude po celém světě. I v Evropě, i v té střední, i u nás. Mnohé české reálie by byly jistě i více šokující. Ale zavíráme oči a nevíme, co všechno se u nás odehrává. Tam kde existuje poptávka a tržní ochota, tam musí zákonitě existovat nabídka. A pokud lze díky vzájemnému vztahu a přímé úměře mezi poptávkou a nabídkou, vydělat zajímavé finanční obnosy, nejvýznamnější motor lidského konání, tak musí existovat i tento způsob obchodu. Pochopitelně pro oběti, které navíc většinou nepochází z dobrých poměrů, je to začarovaný bludný kruh, ze kterého není úniku. Jakákoliv možnost naděje na zvrat a vysvobození se nakonec projeví jako lichá. Navíc v tomto případě je problém už v samotném základu. Žádná osvěta, žádné vzdělání, nuzota, ochota prodat vlastní děti, ochota podílet se na tomto obchodu a snaha o zbohatnutí většiny aktérů. Výsledkem je finanční odměna pro obchodníky a beznaděj pro mladé dívky. Hlavní postavou příběhu je Maria (Fernanda Carvalho), nešťastně zjišťující neexistenci cesty do bezpečí a návratu do dětství. Z dalších rolí: majitel červeného domu v pralese Saraiva (Antonio Calloni), vzdorovitá Inés (zajímavá Bianca Comparato), laskavá Celeste (Mary Sheila), bohatý statkář Lourenço (Otávio Augusto), kuplířky Vera (Darlene Glória) a Nazaré (Vera Holtz), a překupník Tadeu (Chico Díaz). Silné téma, zasloužilo by si lepší zpracování. ()

Mefistofelle 

všechny recenze uživatele

Svět není zdaleka tak idylický, jakým se zdá být. A zvlášť země jako je Brazílie jsou místem, kde se život snadno může stát peklem. Už od začátku se film s hlavní hrdinkou nemazlí. Maria, sotva dvanáctiletá dívenka s naprosto odzbrojujícím smutným výrazem v krásných tmavých očích, je vystavena krutosti, sexuálnímu týrání a různým formám ponižování. A přesto z této postavy vyzařuje neuvěřitelná čistota i nevinnost. Mám-li srovnávat s tématicky podobným filmem Lilja 4-Ever, docházím k závěru, že zde na mě díky oné nezničitelné nevinnosti působil osud mladé prostitky mnohem tragičtěji, neřku-li dojemněji, a tím pádem na mě příběh více zapůsobil. Celková dynamika děje mi taky vyhovovala, stejně jako herecké obsazení. Nezbývá než říci, že jako film na téma dětské prostituce to zkrátka funguje dobře a moje očekávání byla zcela naplněna. Rozhodně doporučuji. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (1)

  • Hlavní protagonistce bylo v době natáčení filmu teprve 11 let. (Pesosek)

Reklama

Reklama