Reklama

Reklama

Andělé slunce

  • Česko Sluneční andělé (neoficiální název) (více)

Obsahy(1)

Život dospělých začal pro negramotnou, chudou brazilskou venkovanku Marii až příliš brzy. Ve dvanácti letech ji vlastní otec prodal kupci „bílého masa“ Tadeuovi s tím, že se musí porvat o lepší existenci coby služebná. Jenže představa spokojené budoucnosti se rozplynula poté, co se dívka dostala k farmáři, který ji nejprve zbavil poctivosti a poté poníženou a zneuctěnou Marii „přenechal“ svému synovi, aby s ní nabyl prvních sexuálních zkušeností. Tím ale pro Marii noční můra teprve začíná. Následuje cesta do zapadlého, špinavého bordelu v Amazonii pro kopáče na zlatých polích, jemuž vládne tyranský a brutální pasák Saraiva. Nikoho zde nezajímá, že Marie je vlastně ještě dítě, lidská bytost, která má svoje city. Stává se z ní otrok sloužící upoceným tělům bez nejmenší naděje na lásku a lepší zítřky. Ta svitne až poté, co se dívce podaří utéct do Ria de Janeira. Jenže některé osudy už prostě nelze změnit. To říká režisér Rudi Langemann a zvedá zaťatou pěst žalující na neutěšenou realitu dětské prostituce v současné Brazílii. Za syrové a smutkem prosycené drama, náležející k nejlepším brazilským filmům roku 2006, obdržel hned šest cen na filmovém festivalu Gramado. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (97)

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Silné téma, ne až tak kvalitní zpracování. Obchod s dětmi a nucená prostituce je zřejmě pro mnohé šokujícím zjištěním. Ale tento druh obchodování a živnosti se odehrával vždy a bude se odehrávat i nadále. V určitých formách se to děje nejen v Brazílii, ale všude po celém světě. I v Evropě, i v té střední, i u nás. Mnohé české reálie by byly jistě i více šokující. Ale zavíráme oči a nevíme, co všechno se u nás odehrává. Tam kde existuje poptávka a tržní ochota, tam musí zákonitě existovat nabídka. A pokud lze díky vzájemnému vztahu a přímé úměře mezi poptávkou a nabídkou, vydělat zajímavé finanční obnosy, nejvýznamnější motor lidského konání, tak musí existovat i tento způsob obchodu. Pochopitelně pro oběti, které navíc většinou nepochází z dobrých poměrů, je to začarovaný bludný kruh, ze kterého není úniku. Jakákoliv možnost naděje na zvrat a vysvobození se nakonec projeví jako lichá. Navíc v tomto případě je problém už v samotném základu. Žádná osvěta, žádné vzdělání, nuzota, ochota prodat vlastní děti, ochota podílet se na tomto obchodu a snaha o zbohatnutí většiny aktérů. Výsledkem je finanční odměna pro obchodníky a beznaděj pro mladé dívky. Hlavní postavou příběhu je Maria (Fernanda Carvalho), nešťastně zjišťující neexistenci cesty do bezpečí a návratu do dětství. Z dalších rolí: majitel červeného domu v pralese Saraiva (Antonio Calloni), vzdorovitá Inés (zajímavá Bianca Comparato), laskavá Celeste (Mary Sheila), bohatý statkář Lourenço (Otávio Augusto), kuplířky Vera (Darlene Glória) a Nazaré (Vera Holtz), a překupník Tadeu (Chico Díaz). Silné téma, zasloužilo by si lepší zpracování. ()

giblma odpad!

všechny recenze uživatele

Ach, ten kalkul! Už jenom název Andělé slunce je synonymem patosu. Divákovi přímo říká, že uvidí něco o mladých nezkažených dívkách a bude krásně rozesmutnělý z krutosti světa. Je to přesně tak a nezbývá než sledovat jeden vyhrocený "oh" moment za druhým, v jehož podtextu se neskrývá víc, než co by mohla průměrně inteligentní sextánka nadhodit v čajovně někde mezi debatou o hladovějících afrických dětech a vegetariánství. Problémem snímku je to, že samotné téma a prostředí jsou zdánlivě dostatečně nosné, ale jednoznačnost postav film sráží hluboko do midkultu. Když už snímek implicitně pokládá otázku: "Jak je možné, že se něco takového děje?", tak chci vidět , jak hlavní hrdinka prostředím obhroubne a přizpůsobí se. Hlavně ale chci prostřednictvím jednotlivých hrdinů vidět alegorii váhavé společnost, která si sama před sebou své uvědomnělé selhání omlouvá. Ono totiž polopaticky nevyřčené a neukázané má mnohem větší efekt a tah na bránu. ()

Reklama

Mefistofelle 

všechny recenze uživatele

Svět není zdaleka tak idylický, jakým se zdá být. A zvlášť země jako je Brazílie jsou místem, kde se život snadno může stát peklem. Už od začátku se film s hlavní hrdinkou nemazlí. Maria, sotva dvanáctiletá dívenka s naprosto odzbrojujícím smutným výrazem v krásných tmavých očích, je vystavena krutosti, sexuálnímu týrání a různým formám ponižování. A přesto z této postavy vyzařuje neuvěřitelná čistota i nevinnost. Mám-li srovnávat s tématicky podobným filmem Lilja 4-Ever, docházím k závěru, že zde na mě díky oné nezničitelné nevinnosti působil osud mladé prostitky mnohem tragičtěji, neřku-li dojemněji, a tím pádem na mě příběh více zapůsobil. Celková dynamika děje mi taky vyhovovala, stejně jako herecké obsazení. Nezbývá než říci, že jako film na téma dětské prostituce to zkrátka funguje dobře a moje očekávání byla zcela naplněna. Rozhodně doporučuji. ()

Radiq 

všechny recenze uživatele

Když si člověk přečte název filmu a koukne na hodnocení, tak ho hned napadne: to musí být asi překrásnej film. Ale co jsem viděl, to mě doslova šokovalo. Takhle by to vypadalo, kdyby otroci pracovali jako kurvy. A já z toho filma su taky na kurvy! Je to hnus, že se někde na světě ještě dějou takový zvětstva, proti kterejm je mučení procházka opiovou plantáží. A je dobře, že se to svět kvůli tomuhle filmu dozví. Nejen kvůli tomu hodnotím vysoko, jak jen to jde. Filmu nelze nic vytknout, ani herci, ani obrazová stránka, ani originalita, ani autenticita, ani prostředí, prostě ani kurvy. ()

elanius 

všechny recenze uživatele

Hocako kruté zobrazené skutočnosti nestačia na dobrý film, keď ten od začiatku pôsobí ako brazílska telenovela. Kamera, hudba, herci otras! Celý výsledok absolútne žiadnej gradácie príbehu bol ten, že ma absolútne nezaujímalo čo sa tým chúdiatkam týraným stane, možno mal pán režisér skorej točiť dokument...3/10 ()

Galerie (4)

Zajímavosti (1)

  • Hlavní protagonistce bylo v době natáčení filmu teprve 11 let. (Pesosek)

Reklama

Reklama