Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Agent tajné americké služby, která se zabývá unášením a výzkumem dětí s výjimečnými psychickými schopnostmi, Ben Childress, unáší syna Robina svému bývalému kolegovi ze CIA Peterovi Sandzovi a při tomto únosu málem Petera zabije. Peterovou jedinou možností k nalezení syna je spojit se s ním pomocí mladé dívky Gillian Bellaver, která je obdařená stejnými schopnostmi jako Robin. Peter a Gillian spojují své síly, aby dostali Robina co nejdříve ze zajetí. (Chatterer)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (36)

BoredSeal 

všechny recenze uživatele

Telepatičtí mutanti v 70. letech od Briana DePalmy v tehdy hvězdném obsazení? Mohla by to být zábava. Bohužel se jedná o nudnou blbost - strašně se vleče, postrádá DePalmovy tradiční vychytávky s kamerou (kromě "vize na schodech" je to konvenčně nasnímaný film), scénář je trapnej a hroznej. Kirk Douglas hraje jak o Oscara, což je v případě béčka útok na bránici, všechny postavy se chovají nesmyslně a závěr několikaminutová zpomalená scéna útěku spíš působí jako scéna z Bláznivé střely. Ke cti lze dodat jen to, že BluRay verze obsahuje nezkrácenou verzi s pěknou scannerovskou explozí ve finále - efekty od Ricka Bakera. ()

F.W.Colqhoun 

všechny recenze uživatele

Brian de Palma mi opakovaně potvrzuje pověst filmaře se zvláštním talentem pro jednotlivosti kombinovaným s neschopností vidět a tvořit celek. Mám určitou fantazii o tom, jak točí své filmy: Ve scénáři ho osloví jeho jedna až tři scény a k nim jeho imaginace vyprodukuje dechberoucí realizaci. Tyto posléze obalí více či méně zdařilou rutinou a celé to pojmenuje tak, aby to znělo jako cosi od Alfreda Hitchcocka - Fury, Frenzy, whatever. Těmito centrálními scénami jsou v této Carrie na druhou vize a spontánní telekinetické ataky postavy s mimozemsky vyhlížející Amy Irving resp. dalších zvláště nadaných dorostenců uprostřed. Paul Atreides eyes. Během těchto scén na plátně konzumujeme zrna, z nichž patrně vzešel celý film. To ostatní je nať, z jejíž zeleně zbyla po letech sláma a jejímž nejfotogeničtějším stvolem povlává Kirk Douglas v roli nezdolného předchůdce taťky Liama Neesona, [who] do have are a very particular set of skills, skills I have acquired over a very long career. Skills that make me a nightmare for people like you. Tím "you" je v tomto případě krysa John Cassavetes, který má s przněním různých děťátek bohaté filmové zkušenosti. Arabové, kteří to odskáčou jaksi preventivně na kolotoči, výjimečně za nic nemohou... Až na jednotlivosti zábavně vyčpělé. ()

Reklama

Dale 

všechny recenze uživatele

V 70-tych rokoch bol De Palma ešte podpriemerný režisér a keď sa k tomu pridá mizerný B-čkový scenár, nemohlo to dopadnúť dobre. Nezachráni to ani Kirk. Príbeh je na hlavu, koniec je úplne dementný a tie spomalené zábery je niečo strašné. Aspoň máme v tomto filme niekoľko hereckých debutov - Daryl Hannah, James Belushi či Dennis Franz. ()

Visáč 

všechny recenze uživatele

De Palma na kokse. Posilnený úspechom Carrie, vrhol sa opäť do vôd nadprirodzena, ibaže bez kvalitnej predlohy na úrovni Stephena Kinga, zato s partou šialene prehrávajúcich hercov. Budúca pani Spielbergová, vcelku sympatická Amy Irving, chce byť druhou Sissy Spacek – lenže vyzerá, akoby mala permanentne krámy. Šesťdesiatnik Kirk Douglas pre zmenu nemohol odolať príležitosti byť zase na chvíľu „in“ a tak popri staromódnej zadnej projekcii trapácky šaškuje alebo dokazuje svoju stareckú mužnosť, keď nafackuje hlavnej hrdinke. Cassavetes je do počtu a jeho vskutku dramatický odchod zo scény je jedno veľké WTF, pri ktorom si spätne uvedomíte, že takmer všetky postavy boli na jedno použitie a vysublimovali podivnou (často komickou) smrťou. Hoci skladateľ John Williams okato imituje soundtracky Bernarda Herrmanna, je prakticky jedinou skutočnou devízou špatne zostrihaného thrilleru, postrádajúceho dynamiku, zrozumiteľný príbeh a plnokrvné charaktery. Keby som nemal slabosť pre De Palmu a netrpel nostalgiou za pozdnými 70s, keď celý Hollywood surfoval na vlne bieleho prachu, tak hodnotím nekompromisnejšie. ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

70. roky priali thrillerom s nadprirodzenými motívmi. S kľudom môžem ZÚRIVOSŤ označiť za jeden z najvydarenejších onej dekády. De Palma vynikajúco natočil priemerný príbeh s niekoľkými perfektnými scénami ( záver, spomalene snímaná pasáž Gillianinho úteku z kliniky ) zdatne doprevádzaný klasickým a klasicky výborným Williamsovým hudobným doprovodom. Nech sa páči. ()

Galerie (96)

Zajímavosti (5)

  • Hudební kompozici k tomuto filmu měl mít původně na starosti velikán filmové hudby Bernard Herrmann, který s De Palmou spolupracoval již na snímcích Sisters a Obsession, ten ale bohužel v prosinci roku 1975 zemřel, a tak se režisér obrátil na Johna Williamse, který byl jedním z mála Herrmannových přátel. (Lavran)
  • John Williams se v hudebním doprovodu snažil v určitém směru odkázat na práci zesnulého Bernarda Herrmanna, takže vedle výskytu specificky herrmannovských orchestračních postupů můžeme zaregistrovat i legendární elektronický nástroj theremin. (Lavran)
  • Filmový debut Daryl Hannah a Laury Innes. (Chatterer)

Reklama

Reklama