Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Agent tajné americké služby, která se zabývá unášením a výzkumem dětí s výjimečnými psychickými schopnostmi, Ben Childress, unáší syna Robina svému bývalému kolegovi ze CIA Peterovi Sandzovi a při tomto únosu málem Petera zabije. Peterovou jedinou možností k nalezení syna je spojit se s ním pomocí mladé dívky Gillian Bellaver, která je obdařená stejnými schopnostmi jako Robin. Peter a Gillian spojují své síly, aby dostali Robina co nejdříve ze zajetí. (Chatterer)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (33)

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Ta podoba s Xmeny (především Xavierovou školou pro nadanou mládež) snad už ani nemá cenu komentovat, ale vidět Kirka Douglase jako naštvaného tatínka jsem si nemohl nechat ujít. Krom toho De Palma dávkuje "nadpřirozené" schopnosti postav velmi chytře a v závěru boduje na celé čáře. Tématikou samotnou jsem byl lehce zaskočen, protože film jsem sledoval s vědomím "pouze" slavných jmen De Palma-Douglas-Cassavetes bez znalosti obsahu (a jsem rád:)). Režie je dobře zvládnuta stejně jako herecké výkony. Bohužel ze samotného tématu mi přijde, že nešlo více dostat a tak třeba kratší stopáž by výsledný pocit z filmu určitě zvedla. Jinak rozhodně ne špatný film! PS: scénář potěšil zvraty... ()

Snorlax odpad!

všechny recenze uživatele

Jsem zřejmě jediný ateista, který může doložit existenci pekla, tedy minimálně toho diváckého. Pokud existuje i to všeobecné, je mi jasné, co se v něm děje. Nepřetržitě se musíte dívat na Zuřivost a Muže v kamiónu. Nějaká vyhřívaná lůžka pana Záhoře jsou proti tomu selanka. S hrůzou vzpomínám na Mechanický pomeranč a představuji si, jak je v něm promítáno toto. Klávesnice mi při spojení Zuřivost a film vyhlašuje stávku. Nedivím se jí, byla u toho, když jsem se snažila nevěřícně kroutit hlavou nad, čím vším je možné ublížit filmovému pásu. Pokud jsem někdy jen naznačila, že pánové Stern, Peterson a Berk poněkud přestřelili u filmu Target, hluboce se jim omlouvám. Navíc ty drobné nelogičnosti překryl svým umem Penn, De Palma svým neumem zvýraznil naprostou stupiditu scénáře, jeho totální vyprázdněnost a až fascinující nemohoucnost. Peter je typický agent americké agentury, neprůstřelný, neviditelný, dokonalý, geniální, svaly místo mozku a místo svalů mozek. Ti zlí si zakonspirují, použijí paranormální jevy i telepaty na každém rohu, ale stejně nemají proti Peterovi šanci. Na to je jich příliš málo, asi jen tisícovka. Celou dobu jsem čekala, kdy přistane ufo, vyskočí nějaký rozkošný mimozemšťan a Peter ho zmasakruje. Nebo sváže, což patří k jeho oblíbeným brutálním kouskům, které předvádí před senilními fanynkami. De Palma vše korunuje svou pošetilou představou o tom, jak má vypadat automobilová honička natáčená v sedmdesátých letech, u něj mě ta stupidní zadní projekce už ani nepřekvapila. Pravda ovšem je, že k tomu béčkovému, tedy spíše céčkovému scénáři se to snad i hodí. ()

Reklama

Karamanlis 

všechny recenze uživatele

De Palmova tvorba z druhej polovice 70. rokov mi je veľmi sympatická, Brian sa vtedy totiž dosť zaoberal mysterióznymi záležitosťami a paranormálnymi ľudkými schopnosťami, čo sú pre mňa osobne témy nanajvýš interesantné. Takýmto filmom je aj Zúrivosť z roku 1978, ktorý ukazuje, že Cronenbergov o tri roky mladší Scanners nebol až tak osobitý, ako by sa na prvý pohľad možno mohlo zdať. De Palma má v The Fury navyše k dispozícii Kirka Douglasa a to bol oldschoolový herec par excellence. ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Film poněkud zestárl, i tak se jedná o napínavý příběh se zajímavými nápady. Tři roky před Scanners (1981) D.Cronenberga rozvíjí De Palma námět, který už zpracovával v Carrie ( podle S.Kinga). Jedna scéna předčí i slavné hlavy ze Scanners. Kdysi mne jeho sledování způsobovalo mrazivé pocity, dnes zůstává svižný příběh s nádechem mystiky. Robinovy psychické schopnosti mohly způsobit doslova apokalypsu, ale to zřejmě rozpočet nedovoloval, a nebo De Palma upřednostnil vztahovou stránku postav... ()

Visáč 

všechny recenze uživatele

De Palma na kokse. Posilnený úspechom Carrie, vrhol sa opäť do vôd nadprirodzena, ibaže bez kvalitnej predlohy na úrovni Stephena Kinga, zato s partou šialene prehrávajúcich hercov. Budúca pani Spielbergová, vcelku sympatická Amy Irving, chce byť druhou Sissy Spacek – lenže vyzerá, akoby mala permanentne krámy. Šesťdesiatnik Kirk Douglas pre zmenu nemohol odolať príležitosti byť zase na chvíľu „in“ a tak popri staromódnej zadnej projekcii trapácky šaškuje alebo dokazuje svoju stareckú mužnosť, keď nafackuje hlavnej hrdinke. Cassavetes je do počtu a jeho vskutku dramatický odchod zo scény je jedno veľké WTF, pri ktorom si spätne uvedomíte, že takmer všetky postavy boli na jedno použitie a vysublimovali podivnou (často komickou) smrťou. Hoci skladateľ John Williams okato imituje soundtracky Bernarda Herrmanna, je prakticky jedinou skutočnou devízou špatne zostrihaného thrilleru, postrádajúceho dynamiku, zrozumiteľný príbeh a plnokrvné charaktery. Keby som nemal slabosť pre De Palmu a netrpel nostalgiou za pozdnými 70s, keď celý Hollywood surfoval na vlne bieleho prachu, tak hodnotím nekompromisnejšie. ()

Galerie (95)

Zajímavosti (4)

  • John Williams se v hudebním doprovodu snažil v určitém směru odkázat na práci zesnulého Bernarda Herrmanna, takže vedle výskytu specificky herrmannovských orchestračních postupů můžeme zaregistrovat i legendární elektronický nástroj theremin. (Lavran)
  • Hudební kompozici k tomuto filmu měl mít původně na starosti velikán filmové hudby Bernard Herrmann, který s De Palmou spolupracoval již na snímcích Sisters a Obsession, ten ale bohužel v prosinci roku 1975 zemřel, a tak se režisér obrátil na Johna Williamse, který byl jedním z mála Herrmannových přátel. (Lavran)
  • Filmový debut Daryl Hannah a Laury Innes. (Chatterer)

Reklama

Reklama